rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: I P E
« : 4.07.2015 kello on 11:56 »

jep ja jep
eli ikkunan saa kyllä kondikseen jos ei tarvi pyyhkiä valumajälkiä ruutujen välistä......mm. ikkunan saunottaminen kuudessäkympissä ennen tiivistämistä jne.jne. lisää tietoa löytyy tuolta matkailulinjaautoje n foorumeilta.
Kirjoittanut: Ruutiukko
« : 3.07.2015 kello on 18:15 »

Tähtäinkiikarit typetetään kosteuden estämiseksi, joissakin ikkunoissa ilmeisesti käytetään argonia. Onko noissa ikkunoissa tulpatut reiät josta kaasun voi vaihtaa. toistakymmentä vuotta sitten Veijo Kärki esim. suoritti kiikarien typetystä. Omassa vehkeessäni on asunto-osan ikkunoissa muovitulpat ikkunan ylä- ja alaosassa, ilmeisesti juuri tuon kaasuntäytön vuoksi.
Kirjoittanut: ktako
« : 3.07.2015 kello on 17:47 »

Ymmärtääkseni lasien välissä olisi vakuumi tai jokin kaasu estämässä kosteyden syntymistä. Eristyskyky on varmaan mennyttä kun kostea ilma on päässyt lasien väliin. Itsellä etusivulasissa sama ongelma. Kyselin pilkingtonilta onko mitään tehtävissä. Kuulemma ei ole. Odottelen tässä, että joku keksisi ratkaisun, jotta säästyisin lasin vaihdolta.  :-X
Kirjoittanut: I P E
« : 14.06.2015 kello on 21:03 »

jep porasin karmiin pikkureijät 4mm terä sopii lasienväliin, jotta sai ilmankiertämään.... mutta pirkskules sisempi ruutu jäi likaiseksi "valuma jälkiä jne." pitäs päästä pyyhkäsemään...muut en olis onnistunu kuivaus hyvin....kyseessä siis etusivulasit mitkä ovat siis lasia ei akryyliä tai muuta vastaavaa.nyt kun tietäis että pystyykö sitä lasia purkamaan vai meneekö se piloille jos alkaa itse säätämään...mut katellaan Thumb
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 14.06.2015 kello on 20:49 »

Sama ongelma Hymerin takalasissa....vett ä 1cm alalaidassa lilluu ja höyrystyy pikkuhiljaa auringossa niin on huurussa koko ajan. Eihän tuo haittaa näkyvyyteen tms. mutta ulkonköön vaikuttaa :) Pitäis kait ottaa ruutu irti ja tutkia mistä vesi sinne väliin on päässyt. Noi mun kulkineen ruutut on liimattu kahdesta osasta yhteen joten liimaus varmaan pettäny jostain. Ihmetyttää vaan tuo veden määrä...
Kirjoittanut: tsahkali
« : 14.06.2015 kello on 20:32 »

Eli onnistuuko ruudut erottamaan toisistaan ? päässy kosteutta väliin Thumbd....vai mitähän tässä keksis ... siispä ideoita kautta vinkkejä odotellaan Thumb

Koeta etsiä se paikka mistä liimaus on pettänyt, kuivaile ikkuna ja tunge jotain pikaliimaa siihen rakoon.
Kirjoittanut: I P E
« : 14.06.2015 kello on 19:04 »

juu nii auton etusivulasista kyse----toisessa päässä ruudunkarmeja on neljä ruuvia mutta kun vaikuttaa että ne ei vaikuta "erottamiseen" mitää....vissii
Kirjoittanut: olalaa
« : 14.06.2015 kello on 18:58 »

onkohan kyse kulkineen vai asunnon ikkunasta?Asiasta en mitään tiedä mutta veikaan että saa kyllä erileen  mutta takaisin saaminen voipi olla hankalaa ;)
Kirjoittanut: I P E
« : 14.06.2015 kello on 18:46 »

Eli onnistuuko ruudut erottamaan toisistaan ? päässy kosteutta väliin Thumbd....vai mitähän tässä keksis ... siispä ideoita kautta vinkkejä odotellaan Thumb