rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ose
« : 28.05.2015 kello on 17:54 »

Itse otin peruutuskameralle virrat äärivalolta, voi katsella takasektoria myös ajaessa.
Kirjoittanut: akiM
« : 3.05.2015 kello on 17:29 »

Moi.
Peruutusvalo ongelma täälläkin.
Eli ilman polttimoa jännite reilu 12V mutta kun poltin paikallaan tippuu 1.9V
Maadotuksia olen puhdistellut ja tiukentanut.
Ei vaikutusta.
Waecon peruutuskamera asennettu joskus jälkikäteen.
Onko tietoa mistä otetaan peruutusvaihteen singaali kameralle?
Tässä tapauksessa on otettu peruutus kytkimen johdolta kone huoneesta.
Rosvoliittimellä tietenkin  :laugh:
Otin irti sen ja virrat pois koko kamerasta mutta ei muuttanut tilannetta.
Jelppiä.

Niin ja auto 2006 Fiat/Knaus 708DG
Kiitos.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 11.04.2014 kello on 22:20 »

Kyllä se vika löytyy kunhan se pahenee entisestään.

Se solmukohta löytyy sitten kun siitä ei mene sähvöö läpi senkään vertaa että LED:kään "punottaisi".

Oletko kattonut sen "rosvoliittimen" ?  Olisko rosvo leikannut säikeet poikki ? Muistaakseni tuollaisesta liitoksesta olet kirjootellut. . .

Voip olla että jokin johto on joskus joutunut "venytykseen", säikeet osin poikki, loput saaneet vettä ja hapettuneet ?

Täydellinen tutkimus tuo vian esiin.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 11.04.2014 kello on 21:28 »

Onko mitään tietoa, millaista jännitettä kytkimeltä lähtee ja mitä pitäisi perillä olla, auttaisi paljon mittauksia. Tietoa en ole huomannut.
Kirjoittanut: kaulit
« : 11.04.2014 kello on 21:17 »

Kiitokseni vinkeistä. Vaihtelin valokontakteja ristiin testaamalla. Hapettumasta lampun päässä ei ole kyse, Peruutusvalokytkin näytti yleismittarilla 040 vastusta kytkimen lähimmästä liitoksesta. Pitäisikö olla nollo, että toimisi. En vaihtanut peruutusvalokytkint ä tässä vaiheessa. Testasin myös vaihtamalla vihjeen mukaisesti peruutusvalopolttim oksi 1 W ledin. Se toimi täysin.  Toivottavasti katsastuksessa hyväksyvät. Peruutusvalolla ei kesäkäytössä ole oleellista merkitystä, kun käytässä on sekä peruutuskamera ja tutka.
Kirjoittanut: 88k5
« : 7.04.2014 kello on 11:26 »

Kiitokseni neuvoista. Kytkin löytyi ilmanpuhdistimen letkujen alta peiliä apua käyttäen. Kytkin toimi. Mutta nyt ongelma mutkistui. Peruutusvalon kantaan tulee pakki päällä  virtaa 11,7V. Mitattu yleismittarilla, valkoinen miinus ja harmaa plussa. (samoin parkkivalolle joka toimii) Lamppu ja liittimet ehjät, mutta valo ei pala.  Asensin  peruutustutkan rosvoten toimintavirran samoista johdoista. Se toimii moitteettomasti, jos peruutusvalon lamppu ei ole paikoillaan. Aivan käsittämötän yhtälö minulle, entä sinulle?
Noinhan se pitää ollakin; avoimenpiirin jännite ei kerro juuri mitää oleellista.. kuin että "pitäisi toimia"

Kun laitata lampun paikallee, niin kuorman (21W@12V) 1.75 A:lla syntyy jännitehäviötä (ylimenovastusta), jossain piirin osassa. Tyypillisesti liittimissä..
Jos vaihdat tilalle, esim. 2W ledin - saattaa loimottaa ihan jees kun virrantarve on edellisestä alle kymmenesosa.. Saati, jos otat siitä jänniteohjauksen (mA virrantarve) jollekin.. Mutta saattaa sekin "seota", jos rinnan yrittää hehkulanka palaa romahduttaen jänniteen - mittaa siis jännite lampun ollessa paikallaa..

Edit: myöhästyin  ;D selittelijänä - mutta neuvot samat  8)
Kirjoittanut: mjh48
« : 7.04.2014 kello on 11:25 »

Kuten tsahkali aiemmin mainitsi todennäköisesti jossakin on hapettumaan tai huono liitos.
Vika voi olla myös siinä peruutuskameran liitoksessa.
Voihan vika olla myös peruutusvalokytkime ssä joka tekee huonon kontaktin
Pitäisi päästä mittaamaan johdosta jännite heti kytkimen jälkeen joko siinä jännite putoaa kun polttimon panee paikoilleen.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 7.04.2014 kello on 10:44 »

JOssain on hapettuma...
Kirjoittanut: kaulit
« : 7.04.2014 kello on 09:37 »

Kiitokseni neuvoista. Kytkin löytyi ilmanpuhdistimen letkujen alta peiliä apua käyttäen. Kytkin toimi. Mutta nyt ongelma mutkistui. Peruutusvalon kantaan tulee pakki päällä  virtaa 11,7V. Mitattu yleismittarilla, valkoinen miinus ja harmaa plussa. (samoin parkkivalolle joka toimii) Lamppu ja liittimet ehjät, mutta valo ei pala.  Asensin  peruutustutkan rosvoten toimintavirran samoista johdoista. Se toimii moitteettomasti, jos peruutusvalon lamppu ei ole paikoillaan. Aivan käsittämötän yhtälö minulle, entä sinulle?
Kirjoittanut: vaanari61
« : 4.04.2014 kello on 19:17 »

-04:sesta meni tuo kytkin rikki.

Kytkimen "liipasin tappi" oli kulunut ( tai se "lirputin" loodan sisältä ), tappi ei painunut tarpeeksi syvälle että olisi tehnyt kytkennän.

Toimi kyllä kun käsin painoi mutta kuka nyt on joka välissä vaihdeloodan sisällä painamassa tappiin ?

Irroita tuo kytkin ja kokeile käsin irtaallaan kytkeekö ?

Lisäys: Tuossa kuvatus vanahasta.