rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: pekkamal
« : 7.04.2015 kello on 19:46 »

No niin. Ikkuna paikoillaan.
Loppujen lopuksi sain sen paikoilleen, kun pistin ikkunan tiivisteen uraan ja naru tiivisteen ulkokehälle. Silikonirasvaa tiivisteeseen ja sitten sisältä ulospäin ja narulla ulkoa auttaen. Viimeiseksi kumikiila paikoilleen. Tiukkaa teki saada  ikkuna paikoilleen, mutta onnistui kuitenkin.
Kiitokset kaikille neuvojille.
Kirjoittanut: reiska14
« : 7.04.2015 kello on 18:25 »

Itselleni laitoin viimeksi järjestyksessä: Butyyli aukon reunoihin, tiiviste aukkoon, naru lasin uraan, lasi osittain uraan ja narulla loput, kiilakumi paikalleen. Peri aatteessa menee helpommin, että koko tiiviste-ikkuna paketin laittaa kokonaisena kun sisäpuolen kumihuuli on aika löysä. Pitää vaa butyyli survoa sitten ulkoa tiivisteen ja pellin väliin.
Kirjoittanut: ose
« : 7.04.2015 kello on 18:07 »

1-napanen ajoneuvojohto on sileä ja kestää vetää.
Kirjoittanut: kimi
« : 7.04.2015 kello on 13:26 »

Se naru sotketaan vaseliinilla tai jollain vastaavalla. Meillä viimeksi oli käytössä renkaanasennuksessa käytettävää rasvaa.
Kuorma-autoon, mutta asennusperiaate sama
Kirjoittanut: Ossi66
« : 7.04.2015 kello on 13:18 »

Ehdottomasti yksi pitkä naru, muuten kulmat ei mene paikoilleen.

Miten se pysyy siellä sisäkehällä?  Ei ymmärrä.  Varmaan se sitten pysyy vaan....
Kirjoittanut: kimi
« : 7.04.2015 kello on 12:57 »

Ehdottomasti yksi pitkä naru, muuten kulmat ei mene paikoilleen.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 7.04.2015 kello on 12:52 »

Ikkuna on juuri tuollainen 88k5 kuvailema -80 luvun tapaus, jossa huuli on koko seinän paksuinen ja kumi tulee sisällä tapetin päälle ja ulkona alupellin päälle. Mitään muovivi listoja tässä ei ole.
 Ohjeita onkin tullut vähän joka lähtöön. Näistä kun valitsee ja kokeilee, niin luulisi ikkunan loksahtavan paikoilleen. Täytyy kokeilla ja kertoa sitten miten kävi.

Tuossa pitänee tehdä alkuperäisen ohjeen mukaan - tiiviste reikään ja lasi sitten tiivisteeseen.
Onnistuisiko narun laitto neljänä erillisenä pätkänä, yksi joka sivulle?  Muuten epäilen sen karkaavan seuraavasta mutkasta irti, kun vetää sitä lasia vasten.
Kirjoittanut: pekkamal
« : 7.04.2015 kello on 12:32 »

Ikkuna on juuri tuollainen 88k5 kuvailema -80 luvun tapaus, jossa huuli on koko seinän paksuinen ja kumi tulee sisällä tapetin päälle ja ulkona alupellin päälle. Mitään muovivi listoja tässä ei ole.
 Ohjeita onkin tullut vähän joka lähtöön. Näistä kun valitsee ja kokeilee, niin luulisi ikkunan loksahtavan paikoilleen. Täytyy kokeilla ja kertoa sitten miten kävi.
Kirjoittanut: 88k5
« : 7.04.2015 kello on 10:15 »

Kauhiast auttas kuva asiasta  :o

Onko ikkunakumi muovikehyksessä, jolloin huuli karmissa kuten peltiautoissa, vai huulena koko seinän paksuus (kuten 80-luvun kotimaisissa vaunuissa; kumi tulee tapetin ja alupellin päälle) - saattaa tulla vielä sellainen leveä muovi lista sisäkehykseksi ikkunan sisäpuolelle kumin huullosten alle uraansa ikään kuin kiilaksi. Toinen esimerkki Kafi Futuren uloimmasta etulasista; pakko asentaa sisemmän ikkunan jälkeen ulkoa ->kumi>ikkuna>kiilanauha
Kirjoittanut: Ossi66
« : 7.04.2015 kello on 09:46 »

Mitäs tekoa sillä kiilakumilla on, jos se ekana laitetaan?  Tosin sellaisiakin tiivisteitä on, joissa ei ole kiilaa.
Jos lasin voi laittaa sisään ja naruttaa sen ulkopuolelta, silloin tiiviste antaa parhaiten periksi kun kiilaa ei ole. Tämä vaan ei yleensä onnistu.

No vaunun laseja en ole laittanut, mutta autossa ei kyllä onnistu laittaa lasia sisäpuolelle ja naruttaa ulkoa. Silloin sen ulkopuolen kumin/nauhan voi laittaa ensin, koska se ei vaikuta tiivisteen sisäpuolen elämään.

En mää tästä mitään tiedä, mutta noin tuo homma ennen tehtiin meillä - kun oli tuulilaseissa vielä tiivisteet. ;)