rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Aippe
« : 30.01.2015 kello on 20:28 »

Mietittiin tuossa katsastusmiehen kanssa sähköauton ajovalojen lasien sulana pysymistä kunnon pakkasesa. Led kun ei lämpöä juuri tuota.
Kirjoittanut: 560FMK
« : 30.01.2015 kello on 19:59 »

Työkseni ajelin joskus priuksella, enkä oikeen onnistunut ko muovipulkasta löytämään mitään erityisen hyvää mainittavaa. No siitä on sen verran aikaa, ettei nykyistä latausmahdollisuutt a ollut vielä auton varusteena, mutta en oikeen usko, että silläkään saataisiin hybridistä kovin järkevää kulkupeliä aikaiseksi.
Se vanhempi (2004-2009) ei kyllä sytytä muakaan, mut toi uudempi on paljon miellyttävämpi. Miks hybridi ei olis järkevä? Kaikkihan se on kotiinpäin mitä vähemmällä kulkee. Lisäksi sähkömoottorin mojova vääntö on iso plussa. Suomi-Priusseissa on 8 vuoden/350 tkm akkutakuu, mikä kertonee laadusta ja käyttövarmuudesta jotain.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 30.01.2015 kello on 16:14 »

Kyllä minusta näillä spekseilla jopa jo vaunun tai venetrailerin veturiksi olisi. Noo, "kauneus on katsojan silmissä.."  :D
http://www.mitsubishi.fi/outlander-phev/#!Tekniikka
..tulee nelivetomaasturi kaupan tekijäisinä. Kulutus 1.9 l/100km, CO2 44g/km, sähköllä 52km jne..
Ainakin meikä pääsisi päivän ajot pelkällä sähköllä.   Sitten kun kattelee vain kauppakeskuksia, joissa ilmainen lataus..
Tontille värkää tuulimyllyn ja aurinkovoimalan, niin käyttökulut pienten verojen lisäksi pysyy alhaalla.
Tuon kun hommaa firmaliisarina, niin hakee valtion energiatuen, niin palautuu 30% auton arvosta takaisin (kannattaa omistaa se firmakin  8) )

Tätä pitää oikeasti alkaa miettimään..
Sit siellä kuppakeskuksella jonottaa "tankkausta" kun kaikki naapuritkin on hokannut saman asian  ::)
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 30.01.2015 kello on 13:15 »

Onko missään näkynyt keskustelua tai maahantuojien infoa siitä, miten pian akkujen kapasiteetti ja teho laskee vuosien myötä tai pakkasessa? Sähköautot menettävät ilmeisesti arvoaan roimasti ikääntyessään.  8)
Kirjoittanut: 88k5
« : 30.01.2015 kello on 11:14 »

Kyllä minusta näillä spekseilla jopa jo vaunun tai venetrailerin veturiksi olisi. Noo, "kauneus on katsojan silmissä.."  :D
http://www.mitsubishi.fi/outlander-phev/#!Tekniikka
..tulee nelivetomaasturi kaupan tekijäisinä. Kulutus 1.9 l/100km, CO2 44g/km, sähköllä 52km jne..
Ainakin meikä pääsisi päivän ajot pelkällä sähköllä. Sitten kun kattelee vain kauppakeskuksia, joissa ilmainen lataus..
Tontille värkää tuulimyllyn ja aurinkovoimalan, niin käyttökulut pienten verojen lisäksi pysyy alhaalla.
Tuon kun hommaa firmaliisarina, niin hakee valtion energiatuen, niin palautuu 30% auton arvosta takaisin (kannattaa omistaa se firmakin  8) )

Tätä pitää oikeasti alkaa miettimään..
Kirjoittanut: sipu
« : 30.01.2015 kello on 10:59 »

Kirjoittanut: tsahkali
« : 30.01.2015 kello on 09:49 »

Työkseni ajelin joskus priuksella, enkä oikeen onnistunut ko muovipulkasta löytämään mitään erityisen hyvää mainittavaa. No siitä on sen verran aikaa, ettei  Sai sillä joskus ihmisiä säikyteltyä, kun auto lipui äänettömästi kohti ja kiihtyvyys oli hyvä säkömoottorin avustuksella.

-70 luvun alussa kun sähköautoista ei vielä mitään tiedetty, IVO toi pari , muistaakseni Englannista. Minin kokoisia ja eihän niillä pitkälle päässyt ja mainoksiahan ne olivat.
Ja ihmiset tosiaan säikkyvät kun auton liutti hiljaa suojatien viereen.   :laugh:
Kirjoittanut: Fenix
« : 30.01.2015 kello on 06:49 »

Työkseni ajelin joskus priuksella, enkä oikeen onnistunut ko muovipulkasta löytämään mitään erityisen hyvää mainittavaa. No siitä on sen verran aikaa, ettei nykyistä latausmahdollisuutt a ollut vielä auton varusteena, mutta en oikeen usko, että silläkään saataisiin hybridistä kovin järkevää kulkupeliä aikaiseksi. Sai sillä joskus ihmisiä säikyteltyä, kun auto lipui äänettömästi kohti ja kiihtyvyys oli hyvä säkömoottorin avustuksella.

Ja Perho-Ukon muutaman vuoden takaiseen alkuperäiseen kysymykseen, mistä energia sähköautoihin: no tietenkin öljystä ja kivihiilestä, mutta vielä huonommalla hyötysuhteella, kuin mitä se olisi ollut, jos öljy olisi käytetty polttomoottorin voimanlähteenä. Vähän samaa viherpesua, kuin nämä "uusiutuvan energian" tuulivoimalat jne, joiden rakentaminen vain lisää kivihiilen käyttöä, koska jostain se virta on saatava silloin kun ei tuule tai paista aurinko, eli yleensä juuri silloin kun sitä sähköä eniten kulutetaan.

Ainoat edut sähköautoista tulevat siinä, että melu vähenee hieman ja saastuttava energianlähde ei levittele päästöjään suoraan kaupungin ilmaan, vaan tupruttelee ne sitten sieltä voimalan piipusta vähn ylempiin ilmakerroksiin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 29.01.2015 kello on 19:55 »

Norjalaisethan ne harrastaa sähköautoja oikein urakalla ja valtiokin tukee sitä. Eli kyllä kai niillä talvellakin pärjäilee.

Kaverillaon Tromssassa Leaf, hyvin pärjäilevät. Se on aina seikkailu, kun käyvät kesällä Ruovedellä.  ;D
Kirjoittanut: 560FMK
« : 29.01.2015 kello on 19:18 »

Sukulaismiehellä Chevrolet Volt. Huoleton peli kuulemma ollut ja halvalla liikkuu. Lataus ottaa aikaa ja vaatii 16A patin töpselille. Tuo siitä hyvä että jos virta loppuu niin Ooppelin ecotecci lähtee kehittämään pellin alla sitä lisää.

Norjalaisethan ne harrastaa sähköautoja oikein urakalla ja valtiokin tukee sitä. Eli kyllä kai niillä talvellakin pärjäilee. Täyssähkövehkeissäh än on Webasto tms. joten lämmöntuotto ei ole ongelma.

  Joo.. nykyisissä autoissa ajovalon lampun vaihto maksaa maltaita,samoin kojelaudan valon vaihto,korjaamot voi hyvin !! ;D ;D ;D ;D
Nykyauto ja nykyihminen, miks sitä lamppua ei muka vois ite vaihtaa? Aika simppeliks tehty uudemmissa (2011->) direktiivin määräyksestä. Kojelaudan valot erikseen, mutta kyl meitin pirssissä palaa vielä kaikki vaikka kohta puolenmiljoonaa ajettu.