rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Catiska
« : 27.10.2014 kello on 08:36 »

Ensinnäkin em mainittu museokatsastaja ei ole katsastaja vaan lausunnon antaja. Tavallinen katsastusmies tekee museoajoneuvokatsas tuksen. Hänellä on valta hyväksyä tai hylätä riippumatta lausunnon antajan lausunnosta.

Tarkastus koskee ihan yhtälailla koria kuin ajoneuvoakin.

Lähtökohtana pidetään kuin uusi, mutta käytön patinaa sallitaan. Muutoksia ei pl ajanhengen mukaiset ja sen aikakauden osilla/materiaaleilla tehdyt.
Kirjoittanut: jorma
« : 27.10.2014 kello on 07:33 »

Tuon alkuperäisen kunnon tarkistaminen juurikin kiinnostaa, eli kohdistuuko museokatsastus ensisijaisesti auto-osaan ja miten paljon asunto-osaan.
Kirjoittanut: MCL
« : 26.10.2014 kello on 20:02 »

Mahdollinen ongelma voi olla alkuperäisen kunnon määrittäminen. Määrityksen tekee museokatsastaja osin mutun perusteella. Yksi museokatsastaja katsoo, että lähes kaiken pitää olla uudenveroista kuin suoraan autotehtaalta, toisen mielestä saa olla käytön jälkiä, kolmannen mielestä ruostetta ei saa olla pilkkuakaan, mutta pölyisessä autotallissa vanhalla pölynimurilla tehty valuma/appelsiinimaalaus on museokatsastuskelpo inen.
Mikäli mielii jotain ajoneuvoa museorekisteriin, helpoin tapa on näyttää ajokkia ensin epävirallisesti museokatsastajalle. Mikäli vaatimukset tuntuvat kummalta, niin sitten asiaa kannattaa kysyä muilta museokatsastajilta. Vaatimukset saattavat olla ihan erilaiset.
Kirjoittanut: jorma
« : 26.10.2014 kello on 18:29 »

Ilman muuta se kannattaa, ellei tarvitse tehdä isoja toimenpiteitä alkuperäisasuun saattamiseksi.Eikä ajokilometrejä tule paljon. Joskus kyselin tätä samaa asiaa, mutta ellen väärin muista niin ei ensimmäistäkään ilmoittautunut. Tuntuu olevan harvinaista herkkua. Tuota liikenteestä poistoa useimmat suosittelevat, mutta eihän se toki ole sama asia.
Pistäppä toimeksi niin saadaan lisätietoa moisesta toimenpiteestä, eli juuri siitä oleellisesta mitä ne vaatimukset todellisuudessa tekniikan osalta ovat.
Täytyy vielä jokunen vuosi odotella, mutta johan tuo tarvittava ikä alkaa häämöttää.
Kirjoittanut: Aakku
« : 26.10.2014 kello on 11:37 »

Terve, oletteko asuntoautoa katsastanut museo rekisteriin?  Mitä toimen piteitä vaatii?  Kannattaako?
Minä ainakin museoisin jos mahdollista... :)

Ei kai siinä muuta kuin siisti peli jotakuinkin alkuperäisellä varustuksella ja ilman ruostetta.
Yhteys museoajoneuvotarkas tajaan, niin saa ohjeita ja tarkastusajan.

Tarkastuksen jälkeen muutoskatsastus ja museovakuutus päälle.
Verot katkeaa ja vakuutuskuluja n. 30€ vuodessa. Auto on ympärivuoden liikennevakuutukses sa, mutta ajopäiviä saa kertyä 30 omantunnon mukaan. Talvirengaspakkoa ei ole.
Kirjoittanut: Matkaaja2
« : 26.10.2014 kello on 08:22 »

Terve, oletteko asuntoautoa katsastanut museo rekisteriin?  Mitä toimen piteitä vaatii?  Kannattaako?