rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 24.05.2011 kello on 10:56 »

 Kun avasin sen tehokkaan puolen jarrun, niin kuinka ollakkaan toinen mäntä oli jumissa, mutta tehoja kuitenkin löytyi 9kN, sillä puolen missä männät oli irti 4kN. Elikkä jarrurummut oli joskus sorvattu joten ne vaativat uudet hihnat toimiakseen, ettei yli tehostusta tule. Nyt rummut ja hihnat uusittu. Hyvä tuli. Passo toas jarrutella. Otan neuvosta vaarin, ja tästä lähtien aina liikkeelle lähtiessä poljen jarruja pari kertaa, että männät pysyy irti.  :D

       ...Sanompahan vielä kerran että, voi viddu...
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 22.05.2011 kello on 08:36 »

Niimpä, olihan ne vähän noloa poikaa.  :)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 21.05.2011 kello on 19:50 »

Olishan niiden katsastusasemalla pitänyt osata kertoa sama asia, ettei asiakkaan tarttee korjata ehjää jarrua kolmeen kertaan :o
Kirjoittanut: Rölli
« : 21.05.2011 kello on 16:30 »

eli normaalivika... pikkasen tihkunut jarrunestettä männän tiivisteestä, se aiheuttaa parantuneen pidon rummun ja kengän väliss.... näiss jenkki häristimissä tosi yleinen ongelma... Korjaantuu kun pillillä polttaa rummun pinnan ja jos kengissä pintaa ni hioo puol millii pois...
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 20.05.2011 kello on 22:30 »

Voi, viddu. Jarrut ei korjaantuneet. Menin Iveco huoltoon ja kerroin murheeni, että en saa toiseen takaseen millään riitävästi tehoa. Aikamme kun asiaa puitiin, niin työnjohtaja sanoi että pakkohan sen on nuiden korjausten jälkeen pelata. Pois lähtiessä hän kysyi, mitkä arvot katsastusmies sai niistä taka jarruista. Kerroin että oikea puoli 9kN ja vasen 4kN, johon hän sanoi että, hyvin se 4kN:n puoli pelaa mutta se 9kN:n puoli on liian tehokas, vika on siellä tehokkaammalla puolella, eikä "heikommalla" puolella.
         No niin, selvisihän se mysteeri. Uudet jarrurummut ja jarrukengät tilattu. Uusinta näyttö katsastuksessa maksoi 20e, sitten 5e ja nyt on ilmaista. Voi VIDDUJEN KEVÄT.  :o
Kirjoittanut: Arska
« : 20.05.2011 kello on 11:53 »

Rumpujarrut tässä yksilössä vissiin oli.
Joskus oon takajarrujen kanssa tapellessa sitten vaihtanu jarrurummut vasemmalta oikealle ja päinvastoin. Tukkoon menneisiin jarruputkiin en ole ikinä törmänny.
Mun fiatissa vm 89 oli takajarruissa jarruletkut,ei saatu jarrua toiselta puolelta pitämään millään.Päätettiin kuitenkin vaihtaa letkut molemmin puolin kun ne oli hiukka rapistuneet.letkun vaihdon jälkeen jarrut pelas niinku pitikin.Syykin selvisi: letkun sisälle oli ajan saatossa tullut palkeenkieli joka tukki letkun kun sinne tuli painetta,muuten sieltä jarrunesteet valu niinkun pitikin
Kirjoittanut: Pekka
« : 19.05.2011 kello on 22:33 »

Rumpujarrut tässä yksilössä vissiin oli.
Joskus oon takajarrujen kanssa tapellessa sitten vaihtanu jarrurummut vasemmalta oikealle ja päinvastoin. Tukkoon menneisiin jarruputkiin en ole ikinä törmänny.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 19.05.2011 kello on 21:47 »

Eka kerralla kun kävin, niin käsijarru otti hyvin, huomenna pyydän vielä koittamaan jos on murheita. Ymmärtääkseni sen venttiilin tarkoitus on vähentää jarrupainetta tyhjänä ajettaessa kumpaankin taka pyörään, joten vika ei ole siinä, kun toinen takanen pelittää hyvin.  :'(
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 19.05.2011 kello on 21:30 »

 Kannatta tarkistaa se venttiili taka akselin päältä !!
Kirjoittanut: -------
« : 19.05.2011 kello on 21:27 »

No eihän siinä jumita se jarrun kuorman tunnistus venttiili?  Ottaaka käsijarru miten?