Kirjoittanut: Antza0
« : 29.06.2014 kello on 18:41 »Sitten se lienee väärin kytketty. Asennusohjeesta selvinnee se oikea.
Tuossahan lukee, invertteri pitää sammuttaa kaukosäätimellä silloin kuin käytetään tolppasähköä tai aina kun halutaan lämmittää.
Hmmmm.... Pähkäilin noita asennusohjeita. 230V menee invertteriltä katolle. Tuossa ei siis pääse olemaan ongelmaa, koska jäähdytys pelaa. Samaten 230V tulee invertterin IEC-pistokkeelle, koestin kertoo johdon päältä ja yleismittari pistokkeesta että L, N ja PE ovat kaikki paikalla. Jäljelle jää vielä kaukosäätimen letku, 4-napainen josta 2 lankaa lienee kytketty, ainakin asennusohjeen mukaan. Noista toinen kiertää latausreleen (ECL-100) ohjauspurkin kautta, ja katkeaa jos invertteriakun jännite putoaa asetusarvon alle. Ohje ei erityisesti puutu tuon ohjausjohdon napaisuuteen, joten kaipa kyse on potentiaalivapaasta lenkistä. En ole testannu alijännitekatkaisua, mutta tuo tuskin estää prioriteettikytkenn än toimintaa, tietoa letkuvirrastahan ei mee latausreleen suuntaan.
Missään kytkärissä tai muissakaan papruissa ei ole kytkentää tai edes kuvaa kauko-ohjaimesta FB2. Hämmentävää.
Ok, oletetaan että kaukosäädin sammuttaa invertterin. Kokeilin systeemiä letkusähkö kytkettynä, mutta latausreleen ohjauspurkilta invertterille lähtevä johto irti. Mikäli tuo on potentiaalivapaa tieto, invertterille on yks ja sama onko liitin auki, johto poikki vai relekärjet auki jostain. Invertteri ei tietekään ollut käynnissä, mutta eipä suostunut ilmastointilaitekaa n käynnistymään. Eikä koestin näyttänyt jännitettä lähtevän sähköletkun puolella.
Eli jälleen palataan ruutuun A, olen edelleen sitä mieltä, että invertteristä on prioriteettikytkent ä rikki. Jahka palataan reissusta, pitänee purkaa invertteri irti ja kuskata se mahdolliselle ehjääjälle.
Pitänee muuten kaivaa jostain esille myös IV-laitteen tarkka tyyppi. Kytkentä on varmaan tehty matkan varrella Saksassa tai jossain, virallisen näköinen kuitti oli paprunipussa mukana.