rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 15.06.2014 kello on 10:22 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml
Tuota, en minä tuomitse yritysten rahastusta puheluilla mutta se ettei noihin numeroihin soittamista pystytä estämään tai että puhelun alussa ilmoitusta veloituksesta ei saada pakolliseksi.
Miten muuten soittavat ihmiset saavat tiedon maksusta jos sitä ei ilmoiteta. Eikä kannata yrittää sitä "onhan ne hinnat netissä" -juttua....edelleen on ihmisiä joilla ei ole nettiä tai sitä eivät syysta taikka toisesta sitä hankikkaan.
Yritykset veloittakoon mutta olis reilua ilmoittaa tästä etukäteen eikä vasta puhelinlaskussa.
Kirjoittanut: Humoristi
« : 13.06.2014 kello on 11:02 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml

Lainaus
soitto yritysnumeroon saa maksaa 8,8 senttiä minuutti

Viestinviraston laskema perushinta on 8,8 senttiä minuutilta. Perushinta määritellään vuosittain, ja sen noudattamista valvoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Hinta lasketaan Suomen Suurten operaattorien matkapuhelinhinnast ojen perusteella.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.06.2014 kello on 21:48 »

Minusta maksullinen yritysnumero ei ole tavallinen numero vaan maksullinen palvelunumero.....s iitähän pitää maksaa
erillinen maksu ja sieltä saa palvelua.

En jaksanut ruveta penkomaan mutta ainakin JOSKUS oli niin, että jos numeron hinta oli enintään  xx/min, niin hintaa ei tarvinnut ilmoittaa puhelun alussa.
Kirjoittanut: K70
« : 10.06.2014 kello on 18:12 »

Yritysnumero ja palvelunumero on aivan eri asiat.

Yritysnumero on numeroavaruus, joka yrityksellä on käytössä yleensä koko yrityksen laajuisesti, myös henkilökunnan henkilökohtaiset numerot.
Itselläkin on töissä yritysnumero käytössä, joka on ainoa numero käyntikorteissa ja sähköpostin allekirjoituksessa.
Tällä saan taattua itselleni loma-ajaksi rauhan työpuheluista, kun ohjaan yritysnumeroni soimaan loma-ajaksi firman vaihteeseen, jossa tieto sijaisistani. Kännykkänumero on sitten tiedossa tutuilla ja he tavoittavat mut siitä aina.

Palvelunumerot on sitten yleishyödyllisiä takseja, yms. ja viihteellisiä läähätysnumeroita.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 10.06.2014 kello on 15:22 »

Ei pidä.
Maksullisiin palvelunumeroihin on eri asia, mutta tavallisiin yritysnumeroihin soitettaessa ei tarvitse.
Minusta maksullinen yritysnumero ei ole tavallinen numero vaan maksullinen palvelunumero.....s iitähän pitää maksaa
erillinen maksu ja sieltä saa palvelua.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 10.06.2014 kello on 15:04 »

Saunalahdella näkyy lukevan,
"xxxx min puhetta normaalihintaisiin kotimaan lanka- ja gsmliittymiin"

ja lisäksi,
"Puhepaketti sisältää paketin mukaisen määrän puhetta kotimaisiin GSM- ja lankaliittymiin, ei kuitenkaan sisällä puheluita lisämaksullisiin palvelunumeroihin (esim. 0700- ja 0600-alkuiset palvelunumerot, 010- tai 020-alkuiset yrityspalvelunumero t, numeropalvelu 118)"

Jos hinta on siis "normaali mpm" pitäisi mennä saunalahden pakettiin.

DNA taas huijaa oikeasti, kun esim. "Rajattomassa" lukee ensin
"Kaikki soitetut puhelut normaalihintaisiin kotimaan matka- ja lankapuhelinliittym iin, teksti- ja multimediaviestit sekä tiedonsiirto sisältyvät kuukausimaksuun. Ulkomaanpuhelut ja erillishinnoitellut puhelut veloitetaan hinnaston mukaisesti. Tilaukseen sovelletaan DNA:n yleisiä sopimus- ja erityisehtoja."


Tarkemmassa hinnastossa taas lukee
"DNA Rajaton 3G ja 4G -liittymän kk-maksut sisältävät puhelut kotimaan normaalihintaisiin lanka- ja matkaviestinsuuntii n sekä normaalihintaiset
kotimaassa lähetetyt teksti- ja multimediaviestit kotimaisiin matkapuhelinsuuntii n.
Ei sisällä puheluita palvelunumeroihin tai valtakunnallisiin
yritysnumeroihin, puheluita ulkomaille eikä ulkomailla, teksti- ja multimediaviestejä palvelunumeroihin tai ulkomaille eikä ulkomailla lähetettyjä teksti- ja multimediaviestejä.
Normaalihintaiset videopuhelut kotimaassa 0,20 €/min. Palvelu- tai yritysnumeroihin sekä ulkomaille soitettaessa veloitetaan matkapuhelumaksu 0,09 €/min,"


Jos sinulla on DNA:n paketti, kannattaa valittaa koska tuolla markkinoinnilla eivät voi asiassa pärjätä. DNA:n tiedot löytyy sivuilta ng=2526" class="bbc_link" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://kauppa3.dna.fi/liittyman_tiedot/?subscription_offeri ng=2526  ja https://kauppa3.dna.fi/static/orderitems/Liittymahinnasto_100414_mv.pdf

Kirjoittanut: K70
« : 10.06.2014 kello on 15:01 »

Yritysnumeroon soittamisen hinta PITÄÄ kertoa heti puhelun alkaessa
Ei pidä.
Maksullisiin palvelunumeroihin on eri asia, mutta tavallisiin yritysnumeroihin soitettaessa ei tarvitse.
Kirjoittanut: kimi
« : 10.06.2014 kello on 14:19 »

Eihän puhepakettiin sisälly kuin kännykkänumerot ja paikalliset numerot.
Kaikki yritysnumerot on maksullisia (eli 010-, 020-, jne...).

Ja aivan varmasti on mainittu sopimuksen pienellä präntätyssä osiossa.

Yritysnumeroon soittamisen hinta pitää olla mainittu, esim. yrityksen nettisivuilla.
Ja jos lehtimainoksessa on yrityksen puhelinnumero, joka on maksullinen, pitää hinta olla mainittuna. Sen takia esim. kauppojen mainoksissa ei puhelinnumeroita näy, koska suuri osa kalliista mainostilasta menisi noiden hintojen esittämiseen.

Kelan sivuilta:
 Puhelun hinta

"Puhelu Kelan palvelunumeroon maksaa:

    kiinteästä verkosta soitettaessa paikallisverkkomaks u (pvm)
    matkapuhelimesta soitettaessa matkapuhelinmaksu (mpm)
    ulkomailta soitettaessa ko. ulkomaanpuhelumaksu .

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Kela maksaa 020-numerosta aiheutuvan ylimääräisen kustannuksen. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 020-alkuiset puhelut siihen."

Sonera ainakin väittää tuon mpm hinnan kuuluvan pakettiin.  On noita joskus tullut vastaan muitakin vastaavia, nyt juuri en muista.

Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 10.06.2014 kello on 14:06 »

Valitettavasti se on tätä päivää, että joudumme maksamaan yritysten puhelinmaksut.

Mutta miten otatte yhteyttä ko. firmoihin,  jos esto on päällä?
Pakko laittaa sähköpostia tai ottaa yhteyttä firman sivujen palaute -osion kautta jos siellä sellainen on.
Ja kuten mainitsin ei estokaan aina auta ja se jos mikä on ISOA KUSETUSTA sekä operaattorin että firman puolelta joka tämän maksun saa.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 10.06.2014 kello on 14:02 »

Eihän puhepakettiin sisälly kuin kännykkänumerot ja paikalliset numerot.
Kaikki yritysnumerot on maksullisia (eli 010-, 020-, jne...).

Ja aivan varmasti on mainittu sopimuksen pienellä präntätyssä osiossa.

Yritysnumeroon soittamisen hinta pitää olla mainittu, esim. yrityksen nettisivuilla.
Ja jos lehtimainoksessa on yrityksen puhelinnumero, joka on maksullinen, pitää hinta olla mainittuna. Sen takia esim. kauppojen mainoksissa ei puhelinnumeroita näy, koska suuri osa kalliista mainostilasta menisi noiden hintojen esittämiseen.
Yritysnumeroon soittamisen hinta PITÄÄ kertoa heti puhelun alkaessa ja veloitusta EI saa syntyä jos tässäkohtaa laittaa luurin kiinni. Pelkkä netissä ilmoittelu ei riitä. Ei kaikilla edelleenkää ole nettiä.