rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jude-75
« : 22.05.2014 kello on 09:29 »


Hyvin tuo 1310 konaismassan omaava solikka kulki kakkosauton perässä, kunhan pysyi liikkeessä. Nimittäin se vauhdin otto kesti jonkin aikaa.. Auto on Audi A3 1.6 102 laiskaa luupäätä ja taitaa väännöt liikkua 150nm tuntumassa. Vetäähän tolla saa vaan 1200 mutta pienen lenkin jouduin sillä heittää.

Ja tosiaan toi 1.2tsi n heikko kohta on se jakopää, nykyäänhän 1.4 on taas hihnalla kun se vitja on vaihtokunnossa joka toisessa huollossa. Nykyään kyllä tehneet muutoksia siihen ketjuunkin että varmaan kestää paremmin kun ne ensimmäiset muutaman vuoden painokset.
Joo,kyllähän kun liikkeelle saapi nii meneehä se pienemmälläki autolla,pehmeästä hiekasta kun joutuu lähtemään nii siellä voi olla tarkanpelin ajat sillo.. :)
Ite viimeviikolla yritin avella kiskasta mökiltä vaunua liikkeelle ja vaunu ei änähtänykkää ja ave kaivautu hiekkaan..no,sitte joutu subarun hakuun ja,tiukkaa teki lähtö senkin kans mut nuosi kuitenki kerralla ylös..kun paikotin vaunun jokuviikko takaperin mökille nii sillo oli vielä routaa pihassa ja kun se suli nii jättipähän tuo vaunu kohtuu selvät renkaanjälet pihaan.. ::)
Kirjoittanut: Fenix
« : 22.05.2014 kello on 08:47 »

Itse en oikeen luota noihin starttimoottorin kokoisiin laitteisiin, joista on revitty tehoa melko rapsakat määrät. Toki tekniikka kehittyy koko ajan, mutta mun puolesta muut saa maksaa niitten lastentaudit ja kehityksen. 10 vuoden kuluttua jo ihan eri asia.
Kirjoittanut: MarkoA
« : 22.05.2014 kello on 00:29 »

VAGarenalla on juttua. Uudet "parannetut" ketjut joillakin vaihtoon alle 50tkm. Kiristävä räikkä puuttuu joten homma kusaisi jo suunnittelupöydällä . Ei pelkästään huonojen materiaalien/tuotantovirheiden vuoksi. Uusimmissa koneissa tästä rakenteesta on (yllättäin..) luovuttu. Samoista ongelmasta kärsii myös 1.4tsi ja 1.8tsi jossain määrin. Ilman reilua takuuta tuollaisen osto on melkoista rulettia IMO.
Kirjoittanut: TonyN
« : 21.05.2014 kello on 23:07 »

Hyvin tuo 1310 konaismassan omaava solikka kulki kakkosauton perässä, kunhan pysyi liikkeessä. Nimittäin se vauhdin otto kesti jonkin aikaa.. Auto on Audi A3 1.6 102 laiskaa luupäätä ja taitaa väännöt liikkua 150nm tuntumassa. Vetäähän tolla saa vaan 1200 mutta pienen lenkin jouduin sillä heittää.

Ja tosiaan toi 1.2tsi n heikko kohta on se jakopää, nykyäänhän 1.4 on taas hihnalla kun se vitja on vaihtokunnossa joka toisessa huollossa. Nykyään kyllä tehneet muutoksia siihen ketjuunkin että varmaan kestää paremmin kun ne ensimmäiset muutaman vuoden painokset.
Kirjoittanut: jude-75
« : 21.05.2014 kello on 21:41 »

 ;D
Sorry. Outbackillä onkin jostain syystä pienemmät massat kuin Foresterilla.   :-[
Sehän se vähän ihmetyttääkin miks ob:llä pienempi vetomassa kui forella vaikka kyseessäon jo luokkaa jymäkämpi auto..no,oli miten oli..itellä olis haaveena jonaki päivänä fore vaihtaa outbaciin ja diesel+cvt sellaiseen ja solikka 620polariin..sitten pä se alakas olla paketti kasassa.. Thumb
Kirjoittanut: tsahkali
« : 21.05.2014 kello on 21:06 »

CVT:llä EI sais vetää. Kyseessä katsos Outback ja 2.5i - 1800kg max vetomassa. Diesel versiossa 1700kg.

Sorry. Outbackillä onkin jostain syystä pienemmät massat kuin Foresterilla.   :-[
Kirjoittanut: MarkoA
« : 21.05.2014 kello on 17:28 »

CVT:llä EI sais vetää. Kyseessä katsos Outback ja 2.5i - 1800kg max vetomassa. Diesel versiossa 1700kg.

Alkukyssäriin, kyllä luulis 1.2TSI:n soveltuvan kevyen vaunun vetelyyn aivan helposti. Onhan niitä vedetty maailman ajat parilitraisilla vapareilla, alle 200Nm väännöillä ilman mitään ongelmia voimien suhteen.
Mun näkemyksellä tuo 1.2TSI on nykypäivän "kakslitrainen" tehojen ja kulkupuolen suhteen. Mitäänhän se ei tosin kestä, mutta se taas on ihan toinen juttu. Ja jos tämä kiinnostaa, niin suunta VAGarenan foorumille ja TSI:n ongelmia haeskeleen.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 21.05.2014 kello on 17:08 »

Voi pxskx kun tuon kerroit. En tiennyt näitä sääntöjä ja luulin, että mun 230Nm vapari on riittävä vetämään 1500kg vaunua. Täytynee vaihtaa veturia!

Nii'in. Onneks sulla ei ole sitä 2000kg vaunua, mitä CVT:llä sais vetää!   ;D
Kirjoittanut: MarkoA
« : 21.05.2014 kello on 15:57 »

Voi pxskx kun tuon kerroit. En tiennyt näitä sääntöjä ja luulin, että mun 230Nm vapari on riittävä vetämään 1500kg vaunua. Täytynee vaihtaa veturia!
Kirjoittanut: jude-75
« : 21.05.2014 kello on 14:07 »

Omia kokemuksia 1.8l bensa avensiksesta vaunun veturina ja sitten subaru foresterista 2l dieseli..voi jokainen varmaan päätellä kumpi nuista veturi on?..lähtökohtaisesti n1500kg:n vaunuissa pitää vääntöä löytyä vähintää 300nm.muuten siitä on mukavuus kaukana.. :D