rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Hauho
« : 17.04.2014 kello on 10:37 »

Ei lastaakaan, mutta vastaa lastauksesta joten vastuu on heidän eikä minkään muun yrityksen joten he voisivat vähentää pikkuautoilijoiden ja karavaanareiden odotusaikaa -  siitähän asiassa oli alunperin kyse.  Moitteet menivät siis oikeaan paikkaan, jos yleensä menivät!
Jos vahinko tapahtuu laivakuljetuksen aikana vastuu on Finnlinesin ei lastaustyön tekijän.  Jos vahinko tapahtuu lastattaessa vastuu on lastaajan ellei toisin voida osoittaa (esim. ajo-ohjeet laivassa). 
Kirjoittanut: knausboy
« : 16.04.2014 kello on 20:11 »

Esim. Helsingissä ja Travessa,toki laivan henkilökunta antaa lastausluvan,mutta ahtaajat hoitavat homman. Henkilökunnasta on yleensä paikalla ainoastaan sähkömies kytkemässä virrat niitä tarvitseville, rekat karavaanarit lämpökontit, ei siellä kippari tai perämies hääri.
Viron ja Ruotsin paateissa asia on toisin, siellä on perämies ohjailemassa toimintaa.  Olen muuten 38 VUOTTA kulkenut noilla paateilla rekalla suuntaan jos toiseen, joten ehkä jotain tietoa minullakin. Eli FINNLINES EI LASTAA LAIVOJA...
Kirjoittanut: Weicco
« : 16.04.2014 kello on 16:02 »

Tiedustelin pojaltani, joka on koulutukseltaan merikapteeni, kuka määrää lastauksesta.
 Vastaus:
" Kyllä se on laivan väki joka määrää miten laiva lastataan. Ihan jo turvallisuuden takia."
Työn suorittaa paikalliset ahtaajat laivan väen ohjauksessa. Tällaisena minäkin olen ollut havaitsevinani, kun olen katsellut työntekijöiden asuja.

Kyllähän se näin menee.
Olen ollut Oulussa Herman Andersonilla ahtaus hommissa eikä siellä mitään laivaan viety eikä laivasta tuotu ennen kuin siihen oli lupa.
Kirjoittanut: Hauho
« : 16.04.2014 kello on 15:11 »

143688-0
Kerro nyt ihmeessä mistä tiedät asian olevan toisin. Väitit minun haukkuvan väärää puuta.
Myönnän olevani väärässä jos tuo toiminta on muun kuin Finnlinesin päätettävissä.
Tähän mennessä ei ole kuitenkaan tullut tietoa perusteista.
Kirjoittanut: seppoko
« : 16.04.2014 kello on 14:38 »

Tässäpä eräs karavaanari "Hauho" haukkuu nyt väärää puuta, Finnlines EI lastaa yhtäkään autoa laivoihin, vaan Helsingissä SATAMAN ahtaajat, TRAVEMUMDESSA LHG lubeck. Heille voi valittaa toimimattomista asioista, en kylläkään suosittele, sillä sitten vasta alkaa odotus.
Jaa mistäkö tiedän, ????

Tiedustelin pojaltani, joka on koulutukseltaan merikapteeni, kuka määrää lastauksesta.
 Vastaus:
" Kyllä se on laivan väki joka määrää miten laiva lastataan. Ihan jo turvallisuuden takia."
Työn suorittaa paikalliset ahtaajat laivan väen ohjauksessa. Tällaisena minäkin olen ollut havaitsevinani, kun olen katsellut työntekijöiden asuja.
Kirjoittanut: Jeppe
« : 15.04.2014 kello on 21:53 »

Tilasin tänään meno-paluun Naantali-Kappelskär-Naantali meno 3.6. paluu 16.6. 2 aik+lapsi 9v+auto alle 8 m+hytti A3.  Kokonaishinta oli 280,80.
Hinnassa oli ennakkotilausalennu s 20 % kaikesta.  Voitti SFC:n ./. 10 % alennuksen.

Samoihin aikoihin 13m vaunuyhdistelmä +2 aik,hytti molempiin suuntiin, menopaluu hintaan 392e.Ei paha ;)
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 15.04.2014 kello on 21:14 »

Grommina ja Bommina  pääse laivaan kuin laivaan ihan ilimaseksi.. no pikkasen maksaa 8)
Kirjoittanut: Hauho
« : 15.04.2014 kello on 21:07 »

Turhaa minun arvioida hintaa kun en tiedä kombinaatiotasi.  Olisin minäkin voinut maksaa tuon 50 jos olisin saanut peruutus/vaihtomahdollisuuden.
Maksuajankohdalle en paljon pane arvoa jos esim. käyttämätöntä matkalippua voi hyödyntää myöhemmin.
Kirjoittanut: 88k5
« : 15.04.2014 kello on 20:34 »

Nordic Ferry Centeristä puhelintilaus.  Neitonen halusi tarkistaa mikä on edullisin ja soitti takaisin.  Liput ovat ns. peruuttamattomia/ei muuttokelpoisia.
Heitin NFC:tä s-postistilla (tai siis karavaanari@matkapaikka.fi) - NFC vastas.. mutta on 50€ kalliimpi (meidän kombinaatiolla) mitä EARLY-koodilla (netissä tai Finnlinesin puh. myynnissä), mutta saa peruutus/muutosmahdollisuuden, eikä ennakkomaksua..
Kirjoittanut: Hauho
« : 15.04.2014 kello on 19:47 »

Enpä ole tiennyt että Saksassa tuo ahtaustoiminta on auktorisoitu LHG:lle. 
Luulisi että asiakkaalla (Finnlines) joka tuon toiminnon maksaa olisi oikeus valita ahtaava yritys.
Edelleen tulee mieleen se Rädyn lause ja rekkamiesten puheet.
Sen tiedän että nuo perät ja rekat hoitaa LHG jolla eniten siirtokalustoa Skandinavien kailla (kenties myös ilman autoa ja autojen kanssa matkustavat).