rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.03.2014 kello on 15:41 »

Kerkisinpä tuosta muutaman kk nauttiakkin, kunnes valtiovalta kekkasi tämän kaksoiskäyttöauton ja takautuvasti muutti sen koskemaan myös näitä jo muutettuja 5 hlö pakuja >:D Ja koska tuo ARVA-pykäläkin oli jo aikaa sitten kielletty, sain minäkin ihan kirjallisen päätöksen TraFilta, jossa kiellettiin minua palauttamasta autoani tuollaiseksi 2+3 pakuksi :o Ihan tavis 2 hlö pakuksi toki tuon olisi saanut muuttaa, mutta ei muuksi. Arvaa kyrsiikö moinen poukkoileva veropolitiikka vieläkin p...e! >:(

Tämä se juuri olikin väärin....   Thumbd
Kirjoittanut: kimi
« : 12.03.2014 kello on 15:38 »


5-hengen pakuja varmaan olisi 'siviililiikenteessä' jonkin verran, vaan ei kuitenkaan merkittävästi.

Meillä on ollut kaikenlaisia ratkaisuja mm. Volvo 850 farkku rekisteröity 1+3 pakuksi ja korkea pitkä Transit rekisteröity 1 +6  kuorma-autoksi. Meillä varmasti olisi ainakin jossain vaiheessa ollut 1 +5 pakettiauto jos sellaisen olisi saanut järkevästi rekisteröityä ja luultavasti sellainen myös pysyisi perheessä.

Kirjoittanut: HiTec
« : 12.03.2014 kello on 15:37 »

5-hengen pakuja varmaan olisi 'siviililiikenteessä' jonkin verran, vaan ei kuitenkaan merkittävästi.

No itsellänikin oli tälläinen 2+3 "paku" aikanaan (=ns. kovapenkkinen piilofarkku), joka jo autoliikkeen puolesta muutoskatsastettiin 29.06.1999 tuollaiseksi kun ko. ARVA-pykälä poistui käytöstä 01.07.1999. Ai miten niin meni hiukka tiukalle :D Mutta tuollaisella sitten ajeltiin monta vuotta ja koskaan tuo auto ollut varsinaisesti pakuna, saati minkään firman omistuksessa. Kunnes sitten lensin tuohon 5 hlö pakun ansaan, jonka valtiovalta ihan tarkoituksellisesti viritti >:( Eli 5 hlö paku s.e. pakun disuvero yhä säilyy ja kun nuo auton alkup. korkkaamattomat ha-takajakkaratkin oli vielä jemmassa, niin mikä jottei. Kerkisinpä tuosta muutaman kk nauttiakkin, kunnes valtiovalta kekkasi tämän kaksoiskäyttöauton ja takautuvasti muutti sen koskemaan myös näitä jo muutettuja 5 hlö pakuja >:D Ja koska tuo ARVA-pykäläkin oli jo aikaa sitten kielletty, sain minäkin ihan kirjallisen päätöksen TraFilta, jossa kiellettiin minua palauttamasta autoani tuollaiseksi 2+3 pakuksi :o Ihan tavis 2 hlö pakuksi toki tuon olisi saanut muuttaa, mutta ei muuksi. Arvaa kyrsiikö moinen poukkoileva veropolitiikka vieläkin p...e! >:(
Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.03.2014 kello on 15:26 »

Mutta siinähän on mahdollisuus siihen että sillä pakulla ei sitten muuta tehtykään kuin kuskattu noita väliaikaisia matkustajia => tälläisten pakujen määrä liikenteessä lisääntyy ja valtiolta jää autoverot saamatta. Kyllähän se on jo tässä vuosien saatossa nähty kuinka innokasta suomen kansa on varsinkin autoveroja kiertämään ja taas toisaalta kuinka pilkuntarkkoja arkunvartijoita Kuitunen & Kump. ovat ::)

Totta toinen puoli. Toki kaikki muistavat ajan kun jenkeistä raahattiin tasan 1800kg painavia auton rotiskoja, jotka sitten rekisteröitiin pakettiautoksi...
Mutta, yleensä tällaiset ilmiöt ovat marginaalisia ja alkuinnostuksen jälkeen kuihtuvat lähes olemattomiin. Verottaja kuitenkin tekee paljon turhaa työtä.
5-hengen pakuja varmaan olisi 'siviililiikenteessä' jonkin verran, vaan ei kuitenkaan merkittävästi.
Kirjoittanut: HiTec
« : 12.03.2014 kello on 09:37 »

Ja kaikki vain sen takia, että muutama onneton kuskasi samalla autolla viikonloppuna muijan ja mukulat sukulaisiin.   >:D

Mutta siinähän on mahdollisuus siihen että sillä pakulla ei sitten muuta tehtykään kuin kuskattu noita väliaikaisia matkustajia => tälläisten pakujen määrä liikenteessä lisääntyy ja valtiolta jää autoverot saamatta. Kyllähän se on jo tässä vuosien saatossa nähty kuinka innokasta suomen kansa on varsinkin autoveroja kiertämään ja taas toisaalta kuinka pilkuntarkkoja arkunvartijoita Kuitunen & Kump. ovat ::)
Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.03.2014 kello on 09:22 »

Ymmärtääkseni uudemmat pakut (N1), joissa enemmän kuin 1+2 istuinpaikkaa ovat täyden autoveron alaisia, ja ajoneuvoverokin vastaa henkilöautoa, koska alaluokka "monikäyttöajoneuvo" rinnastaa ne hlöautoihin mm. dsl-veron osalta.. haittapuolena vielä 100km/h rajoitus  :-X
Ainoa etu onkin yritäjälle kun ovat alv-väh. kelvollisia..

Tämä laki oli voimaantullessaan tyyppiesimerkki siitä, miten hyttystä ammuttiin tykillä!  Kun auto täytti lavan osalta pakettiauton määreet, niin miksei siellä ohjaamon perällä ei saanut olla edes niitä kovia penkkejä??  Kun ennen tavara ja työmiehet kulkivat samalla autolla, yhtäkkiä tarvittiinkin kulkemiseen kaksi autoa. Epäoikeudenmukaisuu s kulminoitui siihen, että vuotuinen vero määrättiin koskemaan myös wanhaa kalustoa.
Ja kaikki vain sen takia, että muutama onneton kuskasi samalla autolla viikonloppuna muijan ja mukulat sukulaisiin.   >:D
Kirjoittanut: 88k5
« : 12.03.2014 kello on 08:59 »

^
Ymmärtääkseni uudemmat pakut (N1), joissa enemmän kuin 1+2 istuinpaikkaa ovat täyden autoveron alaisia, ja ajoneuvoverokin vastaa henkilöautoa, koska alaluokka "monikäyttöajoneuvo" rinnastaa ne hlöautoihin mm. dsl-veron osalta.. haittapuolena vielä 100km/h rajoitus  :-X

Ainoa etu onkin yritäjälle kun ovat alv-väh. kelvollisia..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.03.2014 kello on 21:12 »

Eipä oo enää tän vuoden alusta kovin helposti onnistunu.http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyksiin_.pdf

Eihän mikään olekaan helppoa! 'Vitsini' tarkoitti sitä, että kun pakuista alkaa mennä täysi vero, niin niille voi tehdä mitä vaan, kun ei enää voi määrätä rangaistusveroa...   ;D
Kirjoittanut: 560FMK
« : 11.03.2014 kello on 20:16 »

Ja sitten kun pakettiautojen verotuki poistuu, on helppo tehdä pieniä 'retkeilyautoja'.
Eipä oo enää tän vuoden alusta kovin helposti onnistunu.
Lainaus
Matkailuauton tulee olla ensisijaisesti henkilöiden kuljetukseen valmistettu erityiskäyt- töön tarkoitettu ajoneuvo, jossa on majoitustila. Sen tulee olla sisustuksen, verhoilun, kulkuaukkojen, ikkunoiden ja ilmanvaihdon osalta selkeästi majoitustilaksi valmistettu. Tyypillistä N-luokan ajoneuvon tavaratilaa tai M1-luokan tila-auton matkustamotilaa ei voida pitää majoitustilana.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyksiin_.pdf
Kirjoittanut: ea
« : 11.03.2014 kello on 10:43 »

Toisaalta oman auton arvo nousisi, jos kerralla rätkäyttävät veron uusien päälle.

Tuota veroa minäkin odottelin, mutta ehti arvo autossa pudota jo niin
paljon, että ei olisi verokaan sitä enää takaisin nostanut :(

Vaihdoin vaunuun...