rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jamomo
« : 20.11.2013 kello on 09:15 »

Kiitokset :laugh:
Tuosta sai hyvää osviittaa kyseisestä merkistä  Thumb
 
Kirjoittanut: pamaus
« : 18.11.2013 kello on 20:47 »

Kannattaa selvittää tuo mondeon 1.8tdci  vetokyky.

Minä olen lukenut kahdesta eri mondeosta rekisteriotteesta, joiden kone oli 2.0 tdci 140 hv, että vetokyky oli niissä 2000 kg
Kirjoittanut: ihaa
« : 18.11.2013 kello on 20:36 »

Uusimmassa Tuulilasissa on uusinta jostain -07 farkkutestistä, jossa mukana Mondeo. En muista, millä koneella on testissä mukana.

2-litraisella bensallahan se.
Kirjoittanut: K70
« : 18.11.2013 kello on 20:30 »

Uusimmassa Tuulilasissa on uusinta jostain -07 farkkutestistä, jossa mukana Mondeo. Lienee samaa mallia, kuin -08.
En muista, millä koneella on testissä mukana.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 18.11.2013 kello on 17:01 »

Olen Voorteilla ajellut enemmänkin ja ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Tarkkaa käsitystä minulla ei ole moottorien eroista 115/130/140 hv, mutta käsittääkseni kaikkia malleja ei ole ollutkaan virallisessa tuontiohjelmassa (130 hv?). Faceliftin jälkeen v. 2010 moottorivaihtoehdot olivat vain 140 ja 163 hp.
115 hv:n moottorista löytyy 280 nm joten se on varsin maltillisesti viritetty. Pienellä lastutusoperaatioll a saadaan se 140 hv ja +300 nm. Samaan aikaan myynnissä olleesta vanhemmasta 1,8 tdci versiosta löytyi jo 320 nm.
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaita autoja. Edullisia ylläpitää sekä huollattaa. Tilaa löytyy enemmän kuin muista paljon kalliimmistakin autoista.
Uudemmilla diesel Mondeoilla on vetopainotkin jo 2000 kg vaikka auto on sama kuin sinun harkitsemasi malli. Siinä lienee 1800 kg ? Autolla on hyvä vetää vaunua ja nuo tehotkin riittävät.
Jakohihna kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin. Vaihtoväli on kilometreissä 200 tkm. Aikarajaa en muista mutta joitakin tapauksia tuttavapiirissäni (ammattipuolella) on ollut että hihna on pamahtanut ennen vaihtoaikaa.

Tässä lastutustietoa. Thumb http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/10/ford/scroll--102/
Kirjoittanut: JJJ
« : 18.11.2013 kello on 16:22 »

Voi olla tuokin.
Arvelin näin koska juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet kuuluivat juuri tuohon 1,8 tdci malliin.
Kirjoittanut: 99
« : 18.11.2013 kello on 16:05 »

Oletko varma että kyse ei ollut juuri tuosta 1,8 tdci mallista ?

Voi olla tuokin.
Kirjoittanut: JJJ
« : 18.11.2013 kello on 16:02 »

Aikoinaan 2008 kun koeajoin ko. foordin (farkkuna), niin päällimmäiseksi tunteeksi jäi se että oli kuin pakettiautoa olisi ajanut. Todella lyhyet vaihteet (=vetoalue kapea), tuntui että kokoajan sai olla vispaamassa vaihdetta.
Oletko varma että kyse ei ollut juuri tuosta 1,8 tdci mallista ?
Kirjoittanut: JJJ
« : 18.11.2013 kello on 16:01 »

Olen Voorteilla ajellut enemmänkin ja ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Tarkkaa käsitystä minulla ei ole moottorien eroista 115/130/140 hv, mutta käsittääkseni kaikkia malleja ei ole ollutkaan virallisessa tuontiohjelmassa (130 hv?). Faceliftin jälkeen v. 2010 moottorivaihtoehdot olivat vain 140 ja 163 hp.
115 hv:n moottorista löytyy 280 nm joten se on varsin maltillisesti viritetty. Pienellä lastutusoperaatioll a saadaan se 140 hv ja +300 nm. Samaan aikaan myynnissä olleesta vanhemmasta 1,8 tdci versiosta löytyi jo 320 nm.
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaita autoja. Edullisia ylläpitää sekä huollattaa. Tilaa löytyy enemmän kuin muista paljon kalliimmistakin autoista.
Uudemmilla diesel Mondeoilla on vetopainotkin jo 2000 kg vaikka auto on sama kuin sinun harkitsemasi malli. Siinä lienee 1800 kg ? Autolla on hyvä vetää vaunua ja nuo tehotkin riittävät.
Jakohihna kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin. Vaihtoväli on kilometreissä 200 tkm. Aikarajaa en muista mutta joitakin tapauksia tuttavapiirissäni (ammattipuolella) on ollut että hihna on pamahtanut ennen vaihtoaikaa.
 
Kirjoittanut: 99
« : 18.11.2013 kello on 15:54 »

Aikoinaan 2008 kun koeajoin ko. foordin (farkkuna), niin päällimmäiseksi tunteeksi jäi se että oli kuin pakettiautoa olisi ajanut. Todella lyhyet vaihteet (=vetoalue kapea), tuntui että kokoajan sai olla vispaamassa vaihdetta.