rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjh48
« : 11.05.2013 kello on 15:15 »

Kattoputket on rautaa, ei alumiinia. Voihan tosin rautaputkikin katketa, tai ainakin taipua  :o
Teline on alaosaltaan vakio johon muutin nuo pidemmät putket ylettymään katolle ja sain kaverilta vielä ratsut pyöreän putken ympärille jolloin liitoskin tuli vahvempi.
Kirjoittanut: nieppi
« : 10.05.2013 kello on 11:36 »

leikkauskesto on 800kg, eli katon pitää irrota ennen kuin pyörät tippuu ;D
Ei kyllä ensin menee se katolla oleva alumiiniputki poikki jossa pyöräteline on kiinni
Kirjoittanut: 88k5
« : 10.05.2013 kello on 10:28 »

Eikö silloin olisi hyvä miettiä myös sellaista koukkuun kiinnitettävää Thulen pyörätelinettä ?



Mulla vähän itsellä mielessä tuollainen kun nyt tähän pyöräilyyn on taas innostunut ja tuolla takatallissa pitäisi mielellään muutakin kuin polkupyöriä.

Tuo on monessa mielessä mielekkäämpi; siirrettävissä toiseen autoon, lastauskorkeus matala, ei asennusjälkiä...

Mutta enemmän kuin 2pp kanssa alkaa vaatimaan koukkuteline "liikkumatilaa" - tai tulee käytönjälkiä takaseinään  :-X. Parempi olisi runkoon tuleva malli.. Toisaalta vaatii lisärek.kilven, ja saattaa peittää takavessa huoltoluukun, jos on..

Iso takatalli on ehdottomasti paras pyörien kannalta. Nämä asiat ovat kompromisseja..
Kirjoittanut: seppoko
« : 10.05.2013 kello on 10:27 »

Kaikki pyörätelineet, mitä minulla on ollut, ovat olleet helposti irrotettavissa kiinnikkeistään. Vain kaksi pulttia pois ja telineen nosto.
Kirjoittanut: ihaa
« : 10.05.2013 kello on 09:29 »

Hyvä olisi jos telineen saisi helposti
irti kun sitä tarvita.

Eikö silloin olisi hyvä miettiä myös sellaista koukkuun kiinnitettävää Thulen pyörätelinettä ?



Mulla vähän itsellä mielessä tuollainen kun nyt tähän pyöräilyyn on taas innostunut ja tuolla takatallissa pitäisi mielellään muutakin kuin polkupyöriä.
Kirjoittanut: Ventti
« : 10.05.2013 kello on 09:21 »

Jos tukirimoja ei kerran ole niin telineen paikka vapaammin
päätettävissä, kestävyys ja tukevuus toinen asia. Läpipulttaus ja
isot aluslaatat sisäpuolelle niin kai tuo kestää.

Tuo kattotelineeseen kiinnittyvä malli voisi olla myös hyvä,
oliko teline kaupan hyllyltä vai pitikö itse tehdä osia?

Thule vai Fiamma vai joku muu, siinä vielä miettimistä.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt seiniin pultataan kiinnikkeet
joihin teline nostetaan? Hyvä olisi jos telineen saisi helposti
irti kun sitä tarvita.

Kirjoittanut: mjh48
« : 9.05.2013 kello on 17:25 »

Tuossa minun ratkaisu edelliseen autoon.
Yläpää on kiinni kattotelineessä 8mm pulteilla joista kummankin leikkauskesto on 800kg, eli katon pitää irrota ennen kuin pyörät tippuu ;D

Kirjoittanut: honkte
« : 9.05.2013 kello on 13:46 »

Minulla iso takaikkuna ja alalitaan on laitettu läpipulteille pyöräteline kiinni. Kaksi pyörää telineeseen niin koko takaseinä taipuu. Laitoin neliöputkesta sisäpuolelle vahvistuksen (pyörätelineen pultit läpi neliöputkesta) , kyllä tuli tukeva. Takaikkunan tuuletusrako penkin ja seinän välissä kapeni 20 mm, pienempi paha kuin seinän kerääminen maantieltä.
Kirjoittanut: seppoko
« : 9.05.2013 kello on 13:02 »

Jos olisin laittamassa pyörätelinettä takaseinään, niin vaikka rimat löytyisi, niin läpipulttaisin kuitenkin. On siellä sellaiset voimat ajon aikana.
Kirjoittanut: Fenix
« : 9.05.2013 kello on 12:09 »

Eipä taida olla mitään tukirimoja, kuin takaseinäelementin reunoissa. Kaappien yms kiinnityskohdissa on pieni peltilipare vanerin takana ruuvauksia vahvistamassa. Eli läpipulttaamiseksi taitaa mennä kiinnittäminen.