rekisteriseloste

Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 4 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi

Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt

Yhteenveto

Kirjoittanut: kimi
« : 2.09.2018 kello on 12:39 »

Off-Topic:
Tuo on kohtuullinen maksu ja noin asia on useassa maassa. Suomessakin otettiin rikemaksut aikoinaan käyttöön korkeiden sakkojen takia. En tiedä onko Virossa käytössä pistejärjestelmä noitten lisäksi. Pieni maksu ja muutama piste, pisteitä keräämällä saa sitten kortin jossain vaiheessa hyllytettyä. Suomessa tuo on karannut käsistä, kaveri sai autiolla 2 kaistaisella tiellä 180.- lapun ajettuaan 47km/h 40 alueella.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 2.09.2018 kello on 11:58 »

Tällä viikolla tuli latviasta reissuporukan toiselle autokunnalle muistutus että on sielläkin ajeltu, ja liian kovaa :D

Eli, sakkoa tuli. 70km/h alueella 85km/h todellista ja sielläkin vähennetään 3km/h tutkan takia jne. Sakkolapun kieli erittäin hyvää suomea. Autosta takaa otettu kuva sekä zoomattu kilpi. Sakkomaksun suuruus 20€, eli aika pieni tänne verrattuna.

Kirjoittanut: jermu
« : 22.07.2018 kello on 11:38 »

^ Juu oli se auki. Päivät taisi olla 10-12.7.
Silloinkin kun mentiin niin illalla oli joku tuuraaja ja kertoili että varsinainen paikan pitäjä on sairaana. Seuraavana päivänä siellä oli joku nuori poika vastaanotossa.

Tämäkin paikka on kyllä melkoisen ränsistynyt ja hinta ei kohtaa laatua. Tietääkö kukaan sen hotellikompleksin kohtalosta? Onko se jäänyt kesken jo neuvostoliiton hajoamisen aikaan vai myöhemmin?

Sama homma oli Nemossa. Reissun kallein paikka ja ylivoimaisesti huonoin. Harmi kun tarjonta karavaanareille siellä on noin heikko, potentiaalia paikassa kuitenkin olisi.

Aika ihme hommaa kyllä. Netistä tai mistään ei tietoa tosiaan paikan sulkemisesta löytynyt, harmitus oli kova. Vaikka kuulostaa ettei alueena ole ollut sen kummempi kuin Nemo, mutta siitä olisi kuitenkin ollut ihan näppärä kulkea keskustaan. Se Nemo oli tosiaan jo liian syrjässä lasten kanssa lähtä pyöräilemään.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 22.07.2018 kello on 11:27 »

^ Juu oli se auki. Päivät taisi olla 10-12.7.

Kirjoittanut: jermu
« : 21.07.2018 kello on 11:40 »

""Illaksi suunta kohti Jurmala campingiä.""

Olitteko tosiaan yötä tuolla Jurmala campingissä http://www.campingjurmala.lv/home ?

Me mentiin Jurmalaan 5.7 ja tarkoitus oli tuolla yöpyä. Paikassa oli kuitenkin portit kiinni ja lappu luukulla. Ei ollut käytössä koko alue ja kovin autiolta se näyttikin. Me päädyttiin yöksi sitten Nemoon ja se oli kyllä todella rapistunut ja törkyinen alue.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 19.07.2018 kello on 20:51 »

Hyvä että on apua. Kotiin tullessa tuntui ensin että ei siellä kuitenkaan niin paljon nähnyt. Mutta kun kirjoitti reissun läpi niin tulikin monta juttua mieleen.

Kirjoittanut: Alan
« : 19.07.2018 kello on 13:25 »

Hyvä kertomus ja mainio pohja sille, joka suunnittelee ensimmäistä Itämeren ympäriajoa. Kuten minulle, kun tuollaista reissua en ole tehnyt ja Malborkin ja Rostockin välinen alue on kokonaan vieras. Pari mainiota vinkkiä taas. Beach campingilla mahdettiin olla 2015, seikkailupuisto jäi mieleen. Linna katsottiin silloin.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 19.07.2018 kello on 10:35 »

Linkki korjattu.

Reissu oli oikein hyvä, todettiin että tuon voisi tehdä ihan hyvin joka vuosi, niin silti ei tarvitsisi samoja paikkoja ihmetellä moneen vuoteen.

Sekin pisti silmään että yleisesti paikat on siistiytyneet, talojen pihoja on selkeästi enemmän alettu laitteleen. Ja yleisiinkin alueisiin näytetään panostavan aivan erilailla.

Tiestön kuntohan on jo aika hyvällä tolalla. Puolassa vielä pienemmät tiet on heikompia mutta Baltiassa ja varsinkin Virossa tiet on oikein hyvässä kunnossa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 19.07.2018 kello on 10:09 »

^
Eli varsin onnistunut kierros Thumb

Omat kokemukset samaiselta reissuilta ovat jo 9-10 vuotta vanhoja, ja varmasti kaikki on kehittynyt parempaan suuntaan. Itseäni harmitti tuolloin esim. Malborkin linna kun mitään ei ollut englanniksi, vaan "tylko w jezyku polski" - toki ihmisoppaita sai vuokrata..  ;)

Houkuttaisi käydä vaihteeksi päivittämässä tietoja.  :D

E: tuo Kivi talu camping-linkkisi on vajaa/rikki. Löytyi http://camping-estonia.ee/fi/listings/kivi-talu/ ja http://www.kivitalupuhkus.ee/
Kirjoittanut: jiikoo
« : 19.07.2018 kello on 09:52 »

Jatketaan matkaa :D

Aamuksi olin päätynyt tulokseen että nyt on päivä että pitää siirtyä vähän enemmänkin. Berliinihän me jätettiin säiden takia väliin (lämpötila yli 30 astetta). Eli, suunnaksi Malbork, kiirettä ei pidetty ja matkalla jotain pällisteltiin ikkunasta ja syötiinkin ravintolassa. Kämppäri löytyikin läheltä linnaa, joen toiselta puolen. Itse tämän kämppärin laittaisin stellplatz puolelle, mutta oikein hyvä paikka. Ja kämppärillä sai olla iltapäivään asti ilman kuluja. Linna oli kyllä huikea paikka, englannin kielisen audio guide opastuksen kanssa aikaa menee tunteja. Aivan kokonaan ei kierrosta jaksettu :D

Linna koluttu, eikun tien päälle takaisin ja kohti itää eli Mikolajkia. Matkalla kuitenkin Elblagin laivahissikanavasysteemiä pällistelemään. Mikolajkissa oli tarkoitus mennä kämppärille, mutta pihaan ajettaessa arvasimme paikan olevan täynnä (autot aivan kiinni toisissaan jne.) ja kaupungissa oli muutenkin aika lailla kuhinaa. Respa kertoikin että nyt on kaupungissa jokin juhlapäivä. Stellplatzit hakuun ja pari pitäisi olla toisella puolella kaupunkia. No navihan ajatti keskustaan :D Siellä oli kiertoteitä parkkiksien läpi mistä ei meinattua mahtua/löytää läpi :D Lisäksi toisen stellplatzin paikka oli aivan väärässä kohtaa. Mutta lopulta löydettiin oikeaan kohtaa ja todettiin että tilaa on ja paikka on asiallinen Stell- und Busparkplatz-nimestään huolimatta ;) Leiri pystyyn ja kylille. Tästä olikin reilu 100m aivan keskustaan, missä olikin tosissaan kunnon bileet käynnissä. Laivat meni edestakaisin ja rannat tupaten täynnä ihmisiä, esiintymislava, ilotulitusta jne. Autolle palatessa mietityttikin että kuinka myöhään melua on, mutta yhden aikaan ei enää kuulunut mitään. Aamulla päätimmekin jäädä vielä toiseksikin yöksi ja ottaa vähän rennommin kaupunkiin tutustuen ja polkuveneelläkin tunti ajeltiin jne.

Aamulla taas jatkettiin matkaa, pikaisesti poikettiin Augustowissa ja päädyimme taas pidempään ajoon, suuntana Kuurin kynnäs, ei kuitenkaan perille asti. Taas löytyi stellplatzeista karpyne nimellä paikka Kaunasista Klaipedaan päin. Komean näköinen paikka, mutta, pahasti oli rempallaan. Ajoi kuitenkin asiansa ja aamulla jatkettiin kuurin kynnäälle ihemettelemään.
Illaksi suunta kohti Jurmala campingiä. Siellä oltiinkin kaksi yötä, aika kuluit rannalla ja Riikan keskustakin käytiin tutkailemassa kun junalla sinne pääsi edullisesti ja nopeasti.
 ja
Seuraavaksi kohteeksi otettiin Sigulda, parin tunnin ajolla oltiin siellä ja kämppäreiden surkeiden tietojen kohdalla arvottiin Beach camping ja tämä osoittautua paljon nettisivuansa paremmaksi paikaksi :D Joen ranta, isoja puita ja korkeuseroja joen penkereellä jne. Tätä voi suositella, jokilaakso muutenkin hieno paikka kun laskee kylältä todella paljon. Kämppärin vierestä löytyy kiipeily/elämyspuisto Tarzans, missä vietimme jokusen tunnin. Harmillisesti vesisade lopetti kiipeilymme.

Aamulla siirryimmekin vain vähän matkaa kun joen toisella puolen on luolia ja hienoa puistoa, täällä käppäilimme jonkin aikaa ja totesimme että matka voi jatkua kohti Valka missä shoppaillaan juomia ja eväitä viikonloppua varten. Eli varsinainen ja aikataulun ainoa kiinteä kohta (laivomatkojen lisäksi) meille oli Rally Estonia Tartto/Otepään seudulla. Täällä majoituttiin Innijärven rannalle kämppärille. Idyllinen paikka perusfasiliteetteil la. No saunan sai vuokrattua 15€ tunti ja molempina iltoina se otettiinkin. Kisan seuraaminen oli taas kerran mukavaa ja siellä on nyt kova hinku saada arvokisaa uudestaan.

Kisat katsottuna, matka jatkui kohti Tallinnaa. Nälkäinen kuski bongasi (eli minä) ravintolan tien varresta ja sinne syömään. Koko reissun kaikissa paikoissa ruoka on ollut hyvää, mutta tässä oli parhaat murkinat. Ja edullisetkin kaikenpäälle, sekä isäntä innokkaasti kertoi suomeksi mitä listalla on. Kannattaa poiketa. Viimeiseksi yöpaikaksi valikoitui Kivi talu camping, lähellä Tallinnaa. Jostain syystä tästä paikasta ei juurikaan ole kirjottelua kotimaisilla palstoilla, mutta paikkahan on todella hieno. Uimalampi, monenmoista katsottavaa ja ihmeteltävää.

Siitä aamulla prisman kautta Megastarin uumeniin, tänne olinkin saanut pisteillä Comfort loungen koko porukalle. Siellä on päivän lehdet, pikkupurtavaa ja juotavaa tarjolla, sekä reilusti istumatilaa. Tuli muuten koko matka oltua tuolla :D

Näin meni 2,5 viikkoa tästä kesästä. Huomionarvoista oli liikenteen merkittävä rauhoittuminen Puola-Liettua-Latvia. Rajoituksen mukaan kun ajelee niin todella vähiin on mennyt ohittelijat. On tainnut sakot / valvonta kiristyä parissa vuodessa merkittävästi.