rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Tuoreita viestejä

11
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** eilen kello 09:05 »
Bilteman kiilat on kuumasinkattu.
Hiekkamaahan on hyvä olla koiraparkit, niitäkin saa edullisesti Biltemasta
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/lemmikkielaintarvikkeet/koiralle/koiran-talutushihnat/talutushihnan-maa-ankkuri-2000022527
12
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** eilen kello 08:36 »
No sitten on mulla edessä Biltemassa käynti. Kiitos! Täytyy sitten tuumia, pitääkö hankkia hiekkamaaversio erikseen vai kestäiskö nuo vanhat kiilat vielä, kun ei tartte kovaa hakata.
13
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** eilen kello 08:33 »
Kyllä se lenkki on ihan liikkuva/kääntyvä
14
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** eilen kello 08:29 »
Mulla myös nämä Bilteman kiilat
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leirinta-retkeily-ja-ulkoilu/teltat-ja-telttatarvikkeet/kestava-telttavaarna-2000031682

Omatekoiset tahtoo ruostua, jos ei oo sinkkaamoa naapurissa

Pääseekö tuo silmukka taittumaan sivuun vai onko se hitsattu kiinteäksi noin? Jos se on kiinteä, niin eihän se voi pitkän päälle kestää. Mulla kanssa moska, jolla lyön maahan.

Jos silmukka taittuu sivuun niin että pääsee voimalla lyömään niin tuohan voisi olla hyvä vaihtoehto kovassa maassa. Esim. Saksassa kun on osunut kohdalle kämppäreitä tai matkaparkkeja, jossa maapohja on  luultavasti jyrällä tasattua soraa ja päällä vain ohut multakerros niin että nurmikko kasvaa. Tuollainen maa on niin kovaa, että siihen ei oikein kiila tahdo mennä ja noissa paikoissa olenkin nuo kiilani moskalla mutkalle lyönyt.

Epäilen kyllä että tuollainen harjateräs ei pehmeässä hiekkamaassa oikein pidä, vaan pitäisi olla selkeästi leveämpi malli, saman tapainen kuin tuo minun Thulen alkuperäinen. Mutta kahden kiilan taktiikka voisi olla hyvä. Kovaan maahan tuollainen harjateräs joka ei mene mutkalle millään ja pehmeään maahan joku reilusti leveämpi mali.
15
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** eilen kello 05:52 »
Omatekoiset tahtoo ruostua, jos ei oo sinkkaamoa naapurissa
  Näin käy, meillä ollut "aina" omatekemät T-malliset, valkoinen naru on ruskettunut, ei juurikaan haittaa.
  Liekö piilteeman vain sähkösinkittyjä?
  Olen ollut huomaavinani, että ihan kaikki telttailijat ei lyö/paina kiiloja maahan tarpeeksi vinoon. Kierretävä koiraparkki ei ehkä niin tarkkaa? Mulla olis joutilaana muutama.
16
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** 11.06.2026 kello on 23:20 »
Biltemasta löysin harjateräksestä tehdyt joissa on sekä koukku että lennkki liinan kiinnitykseen
Kyllä! Nämä on hyvät. Kaveriksi noin 1kg painoinen "moska" eli vähän vasaraa isompi. Kiilat saa hakattua käytännössä kaikkeen muuhun paitsi kallioon. Eikä mene kiilat mutkalle.

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leirinta-retkeily-ja-ulkoilu/teltat-ja-telttatarvikkeet/kestava-telttavaarna-2000031682
17
Karavaanarin olohuone / Vs: Mitäs tänään tehty?
« Uusin viesti kirjoittanut ***** 11.06.2026 kello on 21:09 »
Ajoin likan auton meille, kylläpä jarrut äänti kun on vuoden seisonut likan tallissa, jarrujen huollolla aloitin, oli aika paljon jumeja tapeissa ja männissä joutui jonkun liukutapin lyömällä irroittamaankin ja mäntiä ruuvipenkissä käyttää jotta herkisty.. huomiselle jäi vielä yksi jarru.  yhden jarruletkun jouduin vaihtaa. olin ostanut kympin kiinan ihmeen ja sain sillä yksin vaihdettua jarrunesteet ja ilmauskin onnistui.
18
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** 11.06.2026 kello on 20:47 »
Mulla myös nämä Bilteman kiilat
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leirinta-retkeily-ja-ulkoilu/teltat-ja-telttatarvikkeet/kestava-telttavaarna-2000031682

Omatekoiset tahtoo ruostua, jos ei oo sinkkaamoa naapurissa
19
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** 11.06.2026 kello on 20:29 »
n. 15mm harjaterästä  ½ metriä.
Toinen pää teräväksi, toiseen n. 10cm pätkä hitsaten kiinni.
Se T-pää on hyvä siksi, että siitä voi kangeta tapin ylös, jos sattuu menemään kivien väliin.
20
Etuteltat ja markiisit / Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Uusin viesti kirjoittanut ***** 11.06.2026 kello on 20:16 »
Mä tein kulmaraudasta. Olisikohan mitat 20x20mm ja paksuus ehkä 3mm. Toisen pään leikkasin kulmahiomakoneella teräväksi ja naapuri hitsasi 6mm harjateräksestä n. 4 sentin pätkät yläpäähän estämään liinojen liukumisen mihinkään suuntaan. On semmoiset, että saa hakata kovempaankin maahan vasaralla.