rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokenno kotilon katolle  (Luettu 10504 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:25
Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
« Vastaus #15 : 21.03.2014 kello on 14:47 »
Vapaa-ajan tavaratalosta näyttäis löytyvän, liekö varastossa?

  • Vieras
  • Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #16 : 21.03.2014 kello on 15:57 »
    Vapaa-ajan tavaratalosta näyttäis löytyvän, liekö varastossa?

    Pitää käydä kyselemässä, tuossa naapurissahan se on :)





     
    Kuvat härpäkkeistä :)
    « Viimeksi muokattu: 21.03.2014 kello on 18:29 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 10:18
    • Luonnonmaa, Naantali
    Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #17 : 21.03.2014 kello on 16:27 »

    Aurinkopaneeli ja säädin tuotiin tänään kotiovelle.

    Onko jossain myynnissä "asennuspalikoita" aurinkpaneelille ? Nyt olen katsellut jos löytyisi
    valmis asennussarja.

    Terve!

    Tuolla näyttäs olevan monellaista kampetta ko. hommaan: http://www.enjoy-solar.de/Montagezubehoer/Wohnmobil-oder-Campingbefestigungen:::5_43.html

  • Vieras
  • Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #18 : 21.03.2014 kello on 16:33 »

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:23.03.2014 kello on 22:15
    • Matkaaja mökkinä järvellä!!!
    Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #19 : 21.03.2014 kello on 16:41 »
    No niin. Minulla matkaaja 9004 katolla sama paneeli(105 W(, Ohjeena seuraava: Polymeerimassalla kiinni katolle(sikamassa myös käy, mutta polymeeri joustaa enemmän).
    Puhdista ensin normipesuaineella ja sitten ksyleeni/tai asetoni jolla saa rasvaisuuden pois.
       Mittaa paneelin alla olevat kiinnikkeet, muistaakseni oli noin 120 cm pitkät 2 kpl ja n. 50 mm leveyttä. Taatusti pysyy. Tämän ohjeen antoi tuon tuontifirman aurinkopaneeliasent aja(jollainen olen myös minäkin).
      Kaapelina 2 x 2,5 mm2 riittää oikein hyvin, koska vedot ovat melko lyhyet. Vapaa-ajan tavaratalosta kattoläpivienti, joka samalla massalla kiinni. Taatusti pitää.
    Näin minä tein ja toimii. Toivottavasti säädin oli riitävän kokoinen(mielellään se malli jossa  max sisääntulojännite on 150V...),Koska paneelin jännite on suht korkea.

  • Vieras
  • Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #20 : 21.03.2014 kello on 16:50 »
    No niin. Minulla matkaaja 9004 katolla sama paneeli(105 W(, Ohjeena seuraava: Polymeerimassalla kiinni katolle(sikamassa myös käy, mutta polymeeri joustaa enemmän).
    Puhdista ensin normipesuaineella ja sitten ksyleeni/tai asetoni jolla saa rasvaisuuden pois.
       Mittaa paneelin alla olevat kiinnikkeet, muistaakseni oli noin 120 cm pitkät 2 kpl ja n. 50 mm leveyttä. Taatusti pysyy. Tämän ohjeen antoi tuon tuontifirman aurinkopaneeliasent aja(jollainen olen myös minäkin).
      Kaapelina 2 x 2,5 mm2 riittää oikein hyvin, koska vedot ovat melko lyhyet. Vapaa-ajan tavaratalosta kattoläpivienti, joka samalla massalla kiinni. Taatusti pitää.
    Näin minä tein ja toimii. Toivottavasti säädin oli riitävän kokoinen(mielellään se malli jossa  max sisääntulojännite on 150V...),Koska paneelin jännite on suht korkea.

    Laitoin kuvan säätimestä ja siitä paneelista. Säädin on myyjän suosittelema tälle paneelille.


    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #21 : 21.03.2014 kello on 19:26 »
    Kiitti.
    Pitääpi tutkia :)
      Suosittelen,minulla kennot katolla noilla kiinnikkeillä,ja mikä parasta,kiinnikken alta saa läpiviennin,ei tarvitse erikseen asennella mitään !

  • Vieras
  • Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #22 : 26.03.2014 kello on 20:08 »

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Vaasasta tilasin tänään tällaisen aurinkokennon ja säätimen, osuiko oikeaan sitä en tiedä jotain uutta tekniikkaa siinä taitaa olla ( ohutkalvo) mitä sitten tarkoittaakaan ?

    Säätimeksi tuli tuo kalliimpi, oli muuten myyjän ehdotus perusteluin :) myöhemmin luin jotain johtojen paksuudesta, ei tarvitse käyttää käynnistyskaapeleit a vaan vähän ohuemmatkin käy :D

    Alkakaahan veivaamaan arvostelua ostoksistani, kyllä kestän negatiivisestikin kirjoitetut viestit, kevättä ja aurinkoa kaipailen.

    Tänään saatiin kenno katolle, tein pahvisen sapluunan jolla oli helppo kohdistaa sekä paneeli, että liimat. Tein molempiin päihin alumiiniset lisäkiinnikkeet 30x30 neliöputkesta. Mitään kunnon kuvaa ei tullut otettua, huomenna pitäisi asentaa sähköjohto ja säädin.









  • Vieras
  • Vs: Aurinkokenno kotilon katolle
    « Vastaus #23 : 27.03.2014 kello on 18:32 »
    Tänään saatiin kenno katolle, tein pahvisen sapluunan jolla oli helppo kohdistaa sekä paneeli, että liimat. Tein molempiin päihin alumiiniset lisäkiinnikkeet 30x30 neliöputkesta. Mitään kunnon kuvaa ei tullut otettua, huomenna pitäisi asentaa sähköjohto ja säädin.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Sähköt vedetty, iltasella näytti lataavan 3,6 amp. kun aurinko vielä paistoi. Nyt on hyvä mieli :)