Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Korkeanpaikankammo

(1/7) > >>

Petrooli:
Mikä auttaisi korkeanpaikankammoo n? Tämä kysymys olisi naurattanut nuorempana. Kädet hikoilevat ja sydän jyskyttää kun tien vierellä on rotko. Nuorempana tuota vaivaa ei ollut. Ennen ajelin moottoripyörällä Alpeilla ja ihailin serpentiinejä. Nyt ei voi ajatellakaan niille teille menemistä. Moottoripyörää alkaa jo vaaputtamaan Skibottenin ja Kilpisjärven välisellä tiellä. Kanarialla olen lähes aina vuokrannut auton ja ajellut vuoristossa. Enää ei mitään mahdollisuuksia. Alas on tultava vaikka kävelyvauhtia kämmen pohjia polviin  kuivatellen. Tanskan salmen sillan yli olen joskus aikoinaan ajanut moottoripyörällä, eikä pelottanut yhtään, päinvastoin oli hieno kokemus. Nyt olisi haaveena lähteä vaunun kanssa Tanskaan. Vaimo ei suostu vetämään vaunua. Minua jännittää sen sillan yli ajaminen vaunun kanssa. Mitäs jos paniikki iskee keskellä siltaa? Onko se Tanskan salmi ylitettävä laivalla?  >:(

JPS:
Lähes kaikilla ihmisillä on ns sisään ohjelmoitu korkeanpaikankammo,toiset pystyy kiipeämään keittiö jakkaralle,katolle,näkötorniin jne.
Itselläni raja meni noin 10m kun rupesi tekemään pahaa mutta esim näsinneula ei tuntunut missään.
Rupesin potkimaan itseäni perseelle ja aloitin mm laskuvarjohyppy harrastuksen,loistava harrastus mutta loppujen lopuksi ei juurikaan auta asiaan.Siitä huolimatta jatkan harrastusta.
Eli loppupeleissä se ratkaisu menee sinne korvien väliin,täytyy voittaa se pelko tippumisesta ja sen todennäköisyydestä.
Helkutin hankala selittää mutta niskaperseote ja todennäköisyyksien miettiminen lienee hyvä alku  Thumb

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 18.02.2014     kello on 22:58 ---EMinua jännittää sen sillan yli ajaminen vaunun kanssa. Mitäs jos paniikki iskee keskellä siltaa? Onko se Tanskan salmi ylitettävä laivalla?  >:(

--- Lainaus päättyy ---

Kuulostaa huvittavalta mutta täytyy tunnustaa että itse kärvistelen samojen tuntemuksien kanssa, kerran nähnyt jopa painajaista siitä että olen ylittämässä perheen kanssa Tanskan salmea matkailuautolla kohti Legolandia ja juuri siinä keskellä siltaa alkaa auton takapää tuntumaan oudolta ja auto alkaa vaappumaan, siitä sitten juuri pahimpaan kohtaan auto pysäköidään ja todetaan rengas tyhjäksi, mieletön tuuli ja koeta siinä sitten vänkärin puoleiseen renkaaseen ilmaa laittaa kun näet sen salmen siellä todella alhaalla.

Huhhuh kun jo pelkkää unta miettiessä alkaa tuntumaan vastenmieliseltä koko silta, mutta sitten kun mennään Legolandiin niin ajetaan kyllä tuo silta. Se että milloin se ajankohta on, siitä ei mitään tietoa niin kuin ei muistakaan lomasuunnitelmista. ;D

Weicco:
Ei ole painajaista, mulla se rengas meni vaunusta tuossa keskellä siltaa. Onneksi oli 2akselinen vaunu ja kunnon veturi niin rengasrikkoa ei edes huomannut ennen kuin peilistä näkyi savua  :D

Alan:
Kannattaa katsoa - Weicco olikin aikaansa edellä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View