Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Leirintäaluemaksut
88k5:
Näissä keskusteluissa äkkiä luiskahtaa OT:ksi:
--- Off-Topic: --- Eikös ne varakkaimmat ole kitsaimpia - ainakin ennen sanottiin..
Jos on kallis kuljin, pitää maksaa kalliimpi kämppärimaksu... pitäisikös maksu olla progressiivinen tulotason mukaan. Ihan totta tuo, että teltta (ja mökkiasuja) käyttää eniten alueen palveluja - maksaisikin myös..
Ihan vastaavasti lounashinnalla 7,90€, en ole halukas ostamaan lautasellista hernekeittoa tai uunimakkaraa :-\ Menen muualle, jos ei muuta tarjolla - sama koskee matkailuakin..
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 13.02.2014 kello on 18:49 ---Minulla on taas kokemus että tuo sosiaalisuus on toisin päin. :)
--- Lainaus päättyy ---
Samoin minulla..
K.E.V:
Vasta olen 25v kierrellyt tuolla maailmalla. 5-6 viikkoa vuodessa = lähelle 2.5v yhteensä. Plus suomen kiertämiset. Jonkinlainen kokemus sosiaalisuudesta campingeilla. Voihan tietysti jokainen puhua omista kokemuksistaan.
Aakku:
Mulle perushinta, joka sisältää yöpymispaikan.
Jokaisesta henkilömaksu erikseen, joka sisältää yleisten paikkojen käytön.
Eri pisteiden käyttökulutkin voidaan hinnoitella, jos perushinta on pieni, tai sitä ei ole ollenkaan.
--- Off-Topic: ---Minulle automatkailu on olennaista, eikä "mökkeily" alueilla. Paras vaihtoehto on sellainen, jossa on vain asfalttiparkki ruutuineen. Euroopassa on stellplazeja, joissa yöpyminen ei maksa mitään. Paikalle voi tulla mihin aikaan vain ja lähteä voi myös milloin vain. Näissä yleensä WC on ilmainen ja suihkuun pääsee kolikoilla. Ajokaivo siististi ja vesi. Muuta en tarvitse. Aika hyvin paikat tuntuvan täyttyvän ja matkailuautot ovat usein hulppeita "all include" malleja. Paikat lienee kuntien ylläpitämiä, joilla imetään matkailijoita kylille. Suomesta itselle lähellä olevista paikoista tuollaisia muistuttavia ovat esim. Aurankeitaan takana oleva paikka ja onko se nyt Mommolan motellin vierellä oleva paikka. Kai niitä muuallakin on.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 14.02.2014 kello on 09:25 ---Vasta olen 25v kierrellyt tuolla maailmalla. 5-6 viikkoa vuodessa = lähelle 2.5v yhteensä. Plus suomen kiertämiset. Jonkinlainen kokemus sosiaalisuudesta campingeilla. Voihan tietysti jokainen puhua omista kokemuksistaan.
--- Lainaus päättyy ---
En tarkoittanut sitä, etteikö kämppäreillä olisi sosiaalista kanssakäymistä (minullakin), vaan sitä, että jostain kumman syystä noilla "ei-kämppäreillä" esim. stellplatseilla, sitä on enempi naapureiden kanssa - johtuuko se siitä, että ne ovat enempi-vähempi samanlaisia/luonteisia, niitä/meitä on vähempi, vai "inkkarileiri"-assosiaatiosta kun etäisyydet naapureihin on usein pienemmät. Toki joukkoon mahtuu erakkoja/yksinäisiä susia.
Monesti keskustelu alkaa heti tultuaan sähkö, vesi, maksuasioista jne.. kun käytännöt vaihtelevat enempi kuin normikämppäreillä, joissa on tulorespa jne..
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 14.02.2014 kello on 09:37 ---Minulle automatkailu on olennaista, eikä "mökkeily" alueilla. Paras vaihtoehto on sellainen, jossa on vain asfalttiparkki ruutuineen.
--- Lainaus päättyy ---
Ainakin keskisessä Euroopassa leirintäalueet ovat jalostaneet tuota ajatusta. Asvalttiparkki portin ulkopuolella maksaa jonkun euron ja palvelut ovat silti käytössä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta