Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Ctec MXS 5.0 laturi

<< < (7/7)

ekto:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 27.08.2020     kello on 20:24 ---Onko siinä Einhellissä älyä. Akun keston kannalta ehdoton ominaisuus.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ole älyä, niin luulen kanssa että ei ole yhtä hyvä kuin C-tek.

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 27.08.2020     kello on 21:36 ---Noi ei ole hyviä kun suunniteltu sille tasan 12voltin jänniteelle.

Ekaan vaunuun laitoin muutaman, sit kun latasi (eli jännite oli n. 14v) niin ledit kuumeni ja alkoi vilkkua.

--- Lainaus päättyy ---

Einhelli ei näytä äkkiseltään menevän yli 13v, kun ei ole älylaturi, niin luulen että jännitteet ei karkaa noin korkealle. Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: ekto - 28.08.2020     kello on 13:20 ---Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

--- Lainaus päättyy ---

No ei, mutta kai se jotain latausta kuitenkin veturin pistokkeestakin vaunuun tunkee => jännitteet saattaa tosiaan nousta niin ettei moinen nirppanokkainen 12V led tykkää siitä enää yhtään :-\ Yksi vaihtoehto noiden suojaamiseksi voisi olla pikkiriikkinen DC-DC muunnin sitä lediä syöttämään ja näin tuo retkuleen 12V saisi heitelläkin jo ihan miten sattuu, ledille tulee kuitenkin just tasan 12V joka tapauksessa 8)

perhomies:
Hyvinhän tuo Cetekki +  geeli akut toimi tuosta mun aloituksesta 2014  -   kevääseen 2020 , vaunu vaihtui  ennen juhannusta uuteen Hobbyyn, koskaa ei ollut ongelmia laturin, akkujen ja ledien suhteen.
Uudessa Hobbyssä on myös kaksi 85 Ah AMG  akkua + 180w paneeli katolla.....

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: ekto - 28.08.2020     kello on 13:20 ---Ei ole älyä, niin luulen kanssa että ei ole yhtä hyvä kuin C-tek.

Einhelli ei näytä äkkiseltään menevän yli 13v, kun ei ole älylaturi, niin luulen että jännitteet ei karkaa noin korkealle. Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

--- Lainaus päättyy ---

En minäkään asuntovaunussa ollut kun auto kävi.

Mutta esim otsikon mukainen ctek lataa:
"Latausjännite: 14,4 V (normaali) / 15,0 V (kylmä lämpötila) / 15,8 V (elvytys)"
Niin saattaa noi muuntajien kautta käytettävät 12V valot tykätä huonoa jos on johdon päässä ja valot päällä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View