rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ctec MXS 5.0 laturi  (Luettu 11462 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2020 kello on 18:21
Vs: Ctec MXS 5.0 laturi
« Vastaus #30 : 28.08.2020 kello on 13:20 »
Onko siinä Einhellissä älyä. Akun keston kannalta ehdoton ominaisuus.

Ei ole älyä, niin luulen kanssa että ei ole yhtä hyvä kuin C-tek.


Noi ei ole hyviä kun suunniteltu sille tasan 12voltin jänniteelle.

Ekaan vaunuun laitoin muutaman, sit kun latasi (eli jännite oli n. 14v) niin ledit kuumeni ja alkoi vilkkua.

Einhelli ei näytä äkkiseltään menevän yli 13v, kun ei ole älylaturi, niin luulen että jännitteet ei karkaa noin korkealle. Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Ctec MXS 5.0 laturi
« Vastaus #31 : 28.08.2020 kello on 14:56 »
Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

No ei, mutta kai se jotain latausta kuitenkin veturin pistokkeestakin vaunuun tunkee => jännitteet saattaa tosiaan nousta niin ettei moinen nirppanokkainen 12V led tykkää siitä enää yhtään :-\ Yksi vaihtoehto noiden suojaamiseksi voisi olla pikkiriikkinen DC-DC muunnin sitä lediä syöttämään ja näin tuo retkuleen 12V saisi heitelläkin jo ihan miten sattuu, ledille tulee kuitenkin just tasan 12V joka tapauksessa 8)


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 19:46
Vs: Ctec MXS 5.0 laturi
« Vastaus #32 : 29.08.2020 kello on 22:07 »
Hyvinhän tuo Cetekki +  geeli akut toimi tuosta mun aloituksesta 2014  -   kevääseen 2020 , vaunu vaihtui  ennen juhannusta uuteen Hobbyyn, koskaa ei ollut ongelmia laturin, akkujen ja ledien suhteen.
Uudessa Hobbyssä on myös kaksi 85 Ah AMG  akkua + 180w paneeli katolla.....

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:48
  • Escucha el Oi!
Vs: Ctec MXS 5.0 laturi
« Vastaus #33 : 30.08.2020 kello on 08:41 »
Ei ole älyä, niin luulen kanssa että ei ole yhtä hyvä kuin C-tek.


Einhelli ei näytä äkkiseltään menevän yli 13v, kun ei ole älylaturi, niin luulen että jännitteet ei karkaa noin korkealle. Moottoriahan asuntovaunussa ei ole  :)

En minäkään asuntovaunussa ollut kun auto kävi.

Mutta esim otsikon mukainen ctek lataa:
"Latausjännite: 14,4 V (normaali) / 15,0 V (kylmä lämpötila) / 15,8 V (elvytys)"
Niin saattaa noi muuntajien kautta käytettävät 12V valot tykätä huonoa jos on johdon päässä ja valot päällä.