Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2450 tietäjää Jyväskylän seudulla?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 21.02.2014 kello on 20:56 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Minulla oli vuoden -82 mallisessa Kafi 542 vaunussa tuon näköinen sähköpatruuna, eikä sitä ohjattu laisinkaan millään muulla kuin tuolla 4-asentoisella kännettävällä nupilla.
Asennot olivat 0-1-2-3 joista asento 1 oli noin 650W asento 2 noin 1300W ja asento 3 noin 2000W. Laite oli siis aina päällä jos tuo tehonsäätö oli muulla kuin nolla-asennolla ja 230V-sähköt vaunuun kytkettynä.
Kotelossa oli säädettävä termostaatti jossa asteikko noin 85 Celsius-asteeseen asti. Lisäksi siinä oli ylikuumenemissuoja josta nappi oli johdettu kotelon olkopuolelle. Muistaakseni vihreä nappi tuossa puöreässä päässä.
Tämä laite oli asennettu Alden pystypannun taakse pystyasentoon ja tämä oli Alden käyttövedenkuumenni n jos patterikierto oli suljettuna kotelon alapuolella sijaitsevasta vivusta.
--- Lainaus päättyy ---
Kytkentä ei ollut normaali. 12 voltilla tuotakin ohjataan.
kestosippi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.02.2014 kello on 21:04 ---Kytkentä ei ollut normaali. 12 voltilla tuotakin ohjataan.
--- Lainaus päättyy ---
Kytkentä oli alkuperäinen.
Siihen pannuunkaan ei tullut minkäänlaista 12V ohjausta.
Ainoa missä oli 12V oli kierovesipumppu, jota ohjasi huonetermostaatti.
Pannu toimi itsenäisesti ilman akkuakin. Siinä oli portaaton lämpötilansäätö pannun nesteille.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 21.02.2014 kello on 21:08 ---Kytkentä oli alkuperäinen.
Siihen pannuunkaan ei tullut minkäänlaista 12V ohjausta.
Ainoa missä oli 12V oli kierovesipumppu, jota ohjasi huonetermostaatti.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin outo kytkentä ja itseasiassa väärä.
kestosippi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.02.2014 kello on 21:11 ---Hyvin outo kytkentä ja itseasiassa väärä.
--- Lainaus päättyy ---
Ei mitään väärää. Paras systeemi mitä minulla on koskaan ollut.
Minulla oli tuollainen vastussysteemi varaosana ja tein sille myöhemmin kupariputkeen "patruunan" jonka yksi kaveri laittoi lisälämppäriksi Mersu-asuntoautoonsa. Hän asensi sen putkiston väliin ilman mitään 12V-ohjausta. Siinä kun oli ihan oma esisäädettävä termostaatti, kuumeni se patruuna itsenäisesti.
Itseasiassa minä jouduin siihen omaani tutustumaan kun siitä meni rikki se termostaatti, ja minulla oli vaikeuksia löytää siihen korvaava ja sopiva malli. Siitä meni semmonen 3mm paksu tuntoelinputki kupariputkea pitkin sinne "vesitilaa" kohti aika syvälle.
___________________ ________
Lähinnä huomioin tämän esitetyn kuvan siksi, että tämä voi aivan hyvin olla samanlainen itsenäinen yksikkö ilman ulkoista ohjausta.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 21.02.2014 kello on 21:14 ---Ei mitään väärää. Paras systeemi mitä minulla on koskaan ollut.
Minulla oli tuollainen vastussysteemi varaosana ja tein sille myöhemmin kupariputkeen "patruunan" jonka yksi kaveri laittoi lisälämppäriksi Mersu-asuntoautoonsa. Hän asensi sen putkiston väliin ilman mitään 12V-ohjausta. Siinä kun oli ihan oma esisäädettävä termostaatti, kuumeni se patruuna itsenäisesti.
Itseasiassa minä jouduin siihen omaani tutustumaan kun siitä meni rikki se termostaatti, ja minulla oli vaikeuksia löytää siihen korvaava ja sopiva malli. Siitä meni semmonen 3mm paksu tuntoelinputki kupariputkea pitkin sinne "vesitilaa" kohti aika syvälle.
___________________ ________
Lähinnä huomioin tämän esitetyn kuvan siksi, että tämä voi aivan hyvin olla samanlainen itsenäinen yksikkö ilman ulkoista ohjausta.
--- Lainaus päättyy ---
Eli se oli aina päällä kun oltiin verkossa?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta