Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Invertteri
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 20.03.2011 kello on 13:07 ---Olisikohan tuo laturiteho kuitenkin 120 ampeeria? 120 wattia kun riittää ajovaloille, jos pitkät ja lyhkäset ei pala yhtä aikaa.
--- Lainaus päättyy ---
Silloin viimesyksynä kun oli kelme viikkoa sähköt poikki,keitin kaffeet intikan kautta,mutta moottori oli käynnissä,kun napsautti kanvinkeittimen päälle,moottorin kierrokset laski,eli on kyseessä suuret virrat !!
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.03.2011 kello on 13:15 ---Orotas.. täytyy oikein selvittää ohjekirjasta.
Joo näyttäs lukevan, jotta laturi on 120 Amp.
Tässä näkee mun ymmärryksen tason :D
Eikös toi 120 Amp kuulosta aika isolta?
--- Lainaus päättyy ---
Ei se nyt mahdottoman iso latausvirta ole, riittävä kuitenkin. Ajon aikana laturin virran pitää riittää kaikkiin ajon aikana tarvittaviin sähkölaitteisiin sekä tarjoamaan latausvirtaa akulle riittävästi, eli niin paljon kuin se ottaa vastaan. Olen mitannut hupiakkuun meneväksi 35-45 ampeeria latausvirtaa, kun akku käytettiin niin tyhjäksi, että invertteri sammutti itsensä. Kuormitusta oli mikroaaltouunin verran ja akku oli pakkasen puolella.
Turhan Höpöttäjä:
Eikös nyky autoissa pysty 230V:n ilmastointiakin käyttämään invertterin kautta ajaessa. Että latureissa on tehoja. :o
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 20.03.2011 kello on 13:50 ---Eikös nyky autoissa pysty 230V:n ilmastointiakin käyttämään invertterin kautta ajaessa. Että latureissa on tehoja. :o
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa minun kulkimessa on ainakin iso laturi !!
RR:
Multa löytyy 100 ampeeria/24 volttia ja 70 ampeeria/12 volttia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta