Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Liikennekäyttäytyminen, suojatiet

<< < (4/10) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 -  4.02.2014     kello on 21:43 ---Tuo ei kannata Suomessa.Vierestä sujahtaa vauhdilla samaa viereistä kaistaa ajava (kaistapää) sinun neliylivedon tahi Vollen edelle niin että ylittäjät lentelee.. Thumb
Mie en uskalla antaa ylittäjälle tietä jos en nää tuleeko takaa ketään ja onko meth ymmärretty jalankulkijan kanssa toisemme.. :-\

--- Lainaus päättyy ---
Etkö lukenut ?

--- Lainaus ---Minä kyllä annan suojateillä tilaa, järkevästi yrittäen.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo tarkoittaa takaa tulevan liikenteen tutkintaa , jos olen letkan viimeinen auto, nopeammin jalankulkija pääsee yli kun ajan ohi.
Jos sieltä tulee läsä tiskissä joku, turha silloinkaan on pysähtyä.
Mutta H:gissä on paljon 30 / 40 ja muuten 50 km/h nopeusrajoituksia. Tällöin ei "pitäisi" tulla läsä tiskissä kenenkään

Ossi66:
Onhan meitä joka ratin taakse.

Jalankulkijoille annetaan täälläpäin melko hyvin tilaa jos ovat tulossa suojatielle - itse kun olen lenkillä koiran kanssa, koitan jäädä metrin parin päähän odottamaan yksittäisten autojen ohimenoa, ettei tarttisi turhaan pysähdellä ja liikenne sujuisi jouhevammin, mutta silloinkin autot usein pysähtyvät, jolloin pitää mennä sitten yli mahdollisimman ripeästi ;)

Isompi ongelma täällä on suojateille pyöräilevät pölvästit, joilla ei ole mitään käsitystä väistämissäännöistä .

Sitähän ei tietenkään saa unohtaa - alle 12v pyöräilijä on myös jalankulkija. Onkohan se ongelma, ettei kukaan hoksaa oikeuksien muuttuvan tuolla maagisella syntymäpäivällä.

MatsOnni:
"Onkohan se ongelma, ettei kukaan hoksaa oikeuksien muuttuvan tuolla maagisella syntymäpäivällä."

On se, aika moni pyöräilijä olettaa oikeuksien olevan samat kuin jalankulkijoilla iästä riippumatta.
Mun säännöllinen lenkki kulkee pari kertaa yli tien, jossa on 60 km/h rajoitus. Täysin turha odottaa että kukaan pysähtyisi suojatien eteen. Toisen suojatien kohdalle laitettiin tolppiin sinivalkoiset vilkut, mutta niidenkin teho loppui muutamassa kuukaudessa. Ei se itteeni niin haittaa, mutta siitä kulkee paljon lapsia kouluun ja on kyllä vaarallinen paikka. Eikä ole mitään merkitystä, onko kuski puhelimeen puhuva nainen tai vaikkapa taksi, yhtään ei nopeus laske. 

Kaija:
Suojatiet on kyllä autoilijallekin stressin paikka! Että ollaanko sieltä tulossa vai ei vai juu.  :o

Puhumattakaan aamuhämäristä marraskuisessa vesisateessa, kun näkyvyys on huono ja mustiin pukeutuneet teinit/koululaiset painavat pimeällä fillarilla pipo/huppu syvällä päässä eivätkä juuri katsele ympärilleen, kun haluavat päästä äkkiä sateesta pois.  :(

Somerolle kun aikanaan muutettiin, paikalliset nuoret opettivat, että jalankulkijalla on aina etuoikeus mennä suojatielle. Ennen autokoulua ei tietty voinut tajutakaan, että eihän se auto viidenkympin vauhdistakaan pysähdy sekunnissa. Kun kerran tuli samalla koulumatkalla kaksi kertaa pompattua rekan eteen, ja huonasi, että niillä oli vaikeuksia saada autoa pysähtymään, mä vasta heräsin ajattelemaan, että nyt olen tyhmä.
Veikkaisin somerolaisen jalankulkijan elinikäennusteeksi pääkaupunkiseudulla noin 10-15 minuuttia!  :laugh:

ea:
Karavaanari kaikkien kaveri :(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View