Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tuulivoima?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Humppeli 1 - 24.01.2014 kello on 11:03 ---Näin asia on kaikissa energia muodoissa on omat huonot puolensa.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on. Henk.koht. olen tuon ydinvoiman kannalla, sillä se nyt tuotettu fissio-jäte voitanee piakkoin käsitellä fuusiossa = jäteongelma on ratkaistu. Toki tuossa voi vielä mennä sukupolvi tai ehkä toinenkin, mutta varsin lupaavalta ainakin tällä hetkellä näyttää ja tällöin tuo Suomenkin kallioperän kaivettu "pysyväisvarasto" onkin lopulta vain väliaikainen Thumb
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Humppeli 1 - 24.01.2014 kello on 11:03 ---Loppujen lopuksi maapallo ei ois tarvinnut ihmistä ollenkaan Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Siinä on tullut evoluutiossa joku virhe, mutta kyllä kait se itse itsensä korjaa aikanaan....
Onhan ne muutkin vikaan menneet hukkaantuneet sukupuuttoon ajan saatossa.
retkeilijä:
Tuulivoima on oikein hyvä. Tottakai sen hyödyntäminen maksaa niinkuin kaikkien energiamuotojen. Energian kulutus vaihtelee joten ei haitanne jos tuulivoimakin vaihtelee.
Olen hyödyntänyt tuulivoimaa jo 50 vuotta. Joten kokemusta on.
Eityisesti pidän lämpimästä tuulivoimasta. :D Kylmällä säällä en tuulta kaipaakaan.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 24.01.2014 kello on 11:18 ---Täysin joutava energialähde. Ei tule toimeen ilman suunnattomia tukiaisia. Ensin valtiolta investointiin ja sitten vielä asiakkailta hintatukena. Sen lisäksi jossain pitää olla vastaava määrä muita energialähteitä tyynien ja myrskyisien päivien varalta.
--- Lainaus päättyy ---
Ei nyt ihan joutava, toteutus vaan on huono. Paljon pieniä yksiköitä, joista ylijäämällä saisi osan tarvitsemastaan tyynen kauden sähköllä.... Siihen lisäksi aurinkovoimaa. Oikeilla tariffeilla se toimisi. Ilman tukia.
Nyt esim. on ollut ainakin kuukauden niin tyyntä, että Lammasoaivi on ollut pysähdyksissä ja varmaan on vielä hetken. Aurinko sensijaan alkaa paistaa, kohta se jopa tuottaisi. Puhdistin asken anturit ja näkyy auringon säteily olevan 'huimat' 16W/m2, tosin aurinko on vielä vaaran takana, joten suoraa paistetta pihaan ei ole. Kesällä parhaimmillaan tehoa on yli 1000w/m2. Parhaimmilla paneeleilla saadaan tällä hetkellä reilut 250w/m2.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 24.01.2014 kello on 12:51 ---Tuulivoima on oikein hyvä. Tottakai sen hyödyntäminen maksaa niinkuin kaikkien energiamuotojen. Energian kulutus vaihtelee joten ei haitanne jos tuulivoimakin vaihtelee.
Olen hyödyntänyt tuulivoimaa jo 50 vuotta. Joten kokemusta on.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Eityisesti pidän lämpimästä tuulivoimasta. :D Kylmällä säällä en tuulta kaipaakaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä on oikeanlaista tuulivoiman hyväksikäyttöä. Thumb Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta