Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Vaunun katto
TH:
Tyhmät kysymykseni saavat jatkoa.
Tällä kertaa kysymys olisi vaunun katto"pellistä".
Vein vaunun lämpöiseen ja kuivaan talliin n.1.5 kk sitten ja olen korjannut kosteusvauriot pois.
Tänään siivosin verstaan ja otin vaunun katolta tavaroita(styroksia) pois,samalla huomasin että kattopelti ole noussut
kuprulle isolta alata.
Voiko vaunun kuivuminen ja alumiinipellin lämpölaajeneminen tehdä sen vai mikä on?
(rupeenko kiristämään kattoa vai vartoonko kesää ja kosteutta :))
tahko:
--- Lainaus käyttäjältä: TH - 21.01.2014 kello on 21:00 ---Voiko alumiinipellin lämpölaajeneminen tehdä sen?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä voi :o.
Ossi66:
Minä kyllä sanoisin ettei voi.
Jos koko pelti on samanlämpöistä niin kyllä se on silloin tasaisen suora. Tottakai se voi mennä kuprulle jos keskeltä lämmitetään vaikka 100 astetta kuumemmaksi.
Kuprun aiheuttaa kyllä joku muu ilmiö kuten jäätyvä vesi pellin alla.
tahko:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 21.01.2014 kello on 21:49 ---Minä kyllä sanoisin ettei voi.
Jos koko pelti on samanlämpöistä niin kyllä se on silloin tasaisen suora. Tottakai se voi mennä kuprulle jos keskeltä lämmitetään vaikka 100 astetta kuumemmaksi.
Kuprun aiheuttaa kyllä joku muu ilmiö kuten jäätyvä vesi pellin alla.
--- Lainaus päättyy ---
Jaa, no sittenhän useiden valmistajien huoltotiedotteet vuosien varrelta jotka koskevat kyseistä ilmiötä ja omakohtaiset havainnot ovat täyttä huuhaata ja kuvittelua.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: tahko - 21.01.2014 kello on 22:02 ---Jaa, no sittenhän useiden valmistajien huoltotiedotteet vuosien varrelta jotka koskevat kyseistä ilmiötä ja omakohtaiset havainnot ovat täyttä huuhaata ja kuvittelua.
--- Lainaus päättyy ---
No jos tuo oikeesti tapahtuu, minun pitää muuttaa mielipiteitäni.
Mikä ilmiö tuon sitten aiheuttaa? Lämpölaajenemisesta tuskin on kyse?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta