rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruuttaminen  (Luettu 4348 kertaa)

  • Vieras
  • Peruuttaminen
    « : 19.01.2014 kello on 11:38 »
    nouseeko etuvetoinen auto mäkeä ylös paremmin peruuttamalla,,joskus mökillä on onkelmia talavisin varsinki kostealla lumella, sekun tuo pihalta lähtevä tie on loivaa nousua (n80m) ja sitten 90" oikialle. eikä taho saada vauhtia siinä pihalla kun se on aikas ahas...oottakos kokeilleet :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #1 : 19.01.2014 kello on 11:41 »
    nouseeko etuvetoinen auto mäkeä ylös paremmin peruuttamalla,,joskus mökillä on onkelmia talavisin varsinki kostealla lumella, sekun tuo pihalta lähtevä tie on loivaa nousua (n80m) ja sitten 90" oikialle. eikä taho saada vauhtia siinä pihalla kun se on aikas ahas...oottakos kokeilleet :-\

    Paljon paremmin..... 

  • Vieras
  • Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #2 : 19.01.2014 kello on 11:47 »
    Paljon paremmin.....
           Tuo vastaus tuli varmasti asiantuntijalta.. Thumb 

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:34
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #3 : 19.01.2014 kello on 12:40 »
    Käytännössä etuvetoiset sedan/farkku hlöautot nousevat paremmin peräedellä, koska akselimassaa on pääsääntöisesti enempi etuakselilla, ja peräedellä se vain kasvaa kun mäki jyrkkenee..

    Matkailuautossa asia vain korostuu; etuakselimassa on yleensa pienempi kuin taka-akselimassa, ja peräylitys ja auton korkeus aiheuttavat "painonsiirtoa" taaksepäin suhteessa enepi kuin "perheautoilla" - etuperin yritettäessä. Välttämättä ei auton kulkusuunnan vaihtokaan, jos vetämättömän akselin massa oleelliseti isompi...

    Nousukykyä peruuttaen tosin voi huonontaa auton huono suunnittelu; liian harva pakki  :-X

    E: kokemusta on päivittäin. Mäki on ja jatkuvaa kaarrosta sellaiset 300o, ~80m ja kork.ero 7-8m.. Vaan ei ole paripyörällä edes peräedellä ollut ongelmaa ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #4 : 19.01.2014 kello on 12:52 »
    Joskus nuorempana riiureisulla tai vastaavalla ajelin tosiaankin etuvetoisella takaperin ylös, jotta pääsi ovensuuhun asti.
    Jos oli paljolti lunta, niin etuvetoisella pystyi taas etuperin kyntämään mäessäkin lunta, kun kampesi ohjausta kiivetessä laidasta laitaan. Välillä taas uutta vauhtia jo kynnetyillä urilla.
    No silloin se oli sen arvoista....

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #5 : 19.01.2014 kello on 13:01 »
    Nousukykyä peruuttaen tosin voi huonontaa auton huono suunnittelu; liian harva pakki  :-X

    Se on se todellinen ongelma. Kierroksia pitää olla paljon ja kytkin itkee....  Vauhtiakaan ei voi olla tolkuttomasti, kun pitää seurata sekä perän, että keulan kulkua.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:34
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #6 : 19.01.2014 kello on 13:17 »
    ^
    Tuohon en ole koskaan lähtenyt..

    Filosofiani on se, että kytkintä ei tarvita kuin liikkeelle lähdössä - luistoa ei yhtään enempään. Kaikki nykymerkit mitä on ollut, ovat jaksaneet vetää tyhjäkäyntikierroks illa. Dieseleistä nimenomaan kyse.. vauhtivaan toisilla on eri.

    Vähän jäänyt sellainen käsitys, että kun renka(a/ide)n pitokitka vaihtuu liukukitkaksi, se kytkimen luistokin on ohi - kuski ei siihen kerkeä auttamaan :-X Kierroksien ylläpitäminen on vain itsensä huijaamista.. sutii sitten niin tolkuttomasti.. 

    Edit: tarkennus
    « Viimeksi muokattu: 19.01.2014 kello on 13:33 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #7 : 19.01.2014 kello on 13:27 »
    Osta siihen autoon biltemasta lumiketjut. Menee savessa ja nuoskassa ja paksussa lumessakin paremmin kuin ilman. Ei maksa paljon. Mie ostin ja on hyvät siihen vähään mitä itse tarvii.
    Meillä on kanssa jyrkkä ylämäki heti pihasta ja talvet ollut hieman arpomista, kun on heti poikittaisväylä mäen päällä ja siinä liikennettä. Jos siehe risteykseen ampasee hymerillä p*rse-erel nii voipi joku ajaa ahteriin kiinni.

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Talviautoilu/Lumiketjut/


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #8 : 19.01.2014 kello on 13:59 »
    ^
    Tuohon en ole koskaan lähtenyt..
    Filosofiani on se, että kytkintä ei tarvita kuin liikkeelle lähdössä - luistoa ei yhtään enempään. Kaikki nykymerkit mitä on ollut, ovat jaksaneet vetää tyhjäkäyntikierroks illa. Dieseleistä nimenomaan kyse.. vauhtivaan toisilla on eri.

    Hyvä filosofia, eihän autolla pitäisikään mennä sinne mihin jalkamieskin pääsee...   ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #9 : 19.01.2014 kello on 14:01 »
    Osta siihen autoon biltemasta lumiketjut. Menee savessa ja nuoskassa ja paksussa lumessakin paremmin kuin ilman. Ei maksa paljon.

    Henkilöautoon erittäin suositeltavat.  Matka-autoon vaan ei Biltemasta enää löydy tarpeeksi isoja, pitää ostaa isommalla rahalla. Ja mukana on.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #10 : 19.01.2014 kello on 15:17 »
    Hyvä filosofia, eihän autolla pitäisikään mennä sinne mihin jalkamieskin pääsee...   ;D
    Joka talvi kun suojalunta tulee yli 15cm kun en ole kotona. Viimeset 40m, 90 asteen risteys ja ylämäki. Ei puhettakaan, että etuperin nousis.

  • Vieras
  • Kuinka peruutetaan taskuparkkiin ?
    « Vastaus #11 : 2.06.2014 kello on 11:56 »
    On siinä insinööri taas laskenut kaavan ja miettinyt kuinka oikeaoppisesti auto kuuluu peruuttaa taskuparkkiin.  ;D

    http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/tama-matemaattinen-kaava-kertoo-minka-verran-tilaa-tarvitset-taskupysakointiin

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #12 : 2.06.2014 kello on 11:59 »
    Pitäähän heilläkin olla jotain tekemistä :D

  • Vieras
  • Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #13 : 2.06.2014 kello on 12:05 »
    Kyllä se muuten osimoilleen tuo Toyota tuolla tavalla se sen peruutuksen itse tekeekin, muutaman kerran olen antanut auton itse peruuttaa taskuun kun pojista on hauskaa kun auto heiluttaa rattia itsekseen...ja taitaa olla itse kuljettajastakin.  :P

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Peruuttaminen
    « Vastaus #14 : 2.06.2014 kello on 13:58 »
    Kyllä se muuten osimoilleen tuo Toyota tuolla tavalla se sen peruutuksen itse tekeekin, muutaman kerran olen antanut auton itse peruuttaa taskuun kun pojista on hauskaa kun auto heiluttaa rattia itsekseen...ja taitaa olla itse kuljettajastakin.  :P
    Miten se perutas vaunun kanssa ;) :D