Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Sormet paleltuvat!
Stara:
Kun pakkanen laskee -15:een ja tulee, niin ulkohommat alkavat vaikeutua (ainakin meikäläisellä, kun huono ääreisverenkierto).
Olinpa eilen illalla kameraa ulkoiluttamassa. Ajattelin, että kamera vetää hyhmään ja niinpä laitoin reppuun lämmikkeeksi pari lämpötyynyä (http://www.clasohlson.com/fi/L%C3%A4mp%C3%B6pussi-Hot-Spot/34-1976-69). Homma toimi, mutta mies hyytyi. Sormet eivät kestäneet viiman vaikutusta ja hommat loppuivat siihen. Lämmön saaminen käsiin olikin sitten työn takana. Olisi pitänyt heti alussa laittaa lämmittimet hanskojenkin sisään, mutta tyhmä mikä tyhmä!
Paikka oli meren rannalla, pohjoissivulla, kostea merituuli pohjoisesta.
Miten te muut hoitelette nämä kylmäongelmat? Millaisia kokemuksia lämpötyynyistä (ja mistä malleista)?
Edit; kameran räplääminen ei tahdo onnistua minulta hanskat kädessä, joten avokäsin joutuu tekemään joitain juttuja!
Weicco:
Hyvin kylmää kestävillä vaatteilla. Hanskojen merkkiä en nyt muista mutta kertaakaan ei ole sormia palellut eikä ole kovin paksua materiaalia. Lämpötyynyjä ei ole käytössä.
Duster:
Lämpötyynyt on hyvä & edukas keksintö meille joilla ääreisverenkierto ei oo kovin hyvä Thumb Thumb
aaoulusta:
Aikoinaan saatiin töissä sellaisia pikku pusseja 5x5cm joita ravisteltiin niin siinä tapahtui sellainen fuusio jonka seurauksena se pussi lämpeni aika mukavan lämpimäksi jopa kuumaksi, se vaikutus kesti jopa yli 8h. oli oikein hyvät kovilla pakkasilla, nimi/merkki ei tule nyt mieleen,,jossain olen nähnyt niitä aikas vastakin..ite en siviilissä sellaisia tarvi, mutta just talvikuvauksisa olisivat oikeinki oivallisia. ..
MatsOnni:
Olin myös kokeilemassa kuvaushommaa tänään aamupäivällä. Pakkasta oli -19--> ja pikku tuuli. Mulla on noihin tilanteisiin "torilapaset", joissa saa kärjen käännettyä pois, alle vaan ohuet puuvilla käsineet ettei ihan paljain sormin tarvi kameraa käsitellä.
Pärjäsin hyvin, mutta kamera hyytyi puolentoista tunnin jälkeen, eikä suostunut enää tarkentamaan 500 millistä. On varmaan aika raskaat osat liikutella isossa putkessa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta