Tekniikkakeskustelut > Primus
2470 Primus ongelmia jälleen ja viisailta kyselyjä ?
mikkos28:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 7.02.2014 kello on 13:05 ---Hieman asiaa sivuten: Jos jollakin on kysymystä printtilevyjen teosta,voin opastaa,on meinaan tuttua hommaa,tuhansia tehty,on kolme tapaa,harrastelijat,proton teko ja lopullinen aito tuotantokappale,näin vaan toin ilmi ,kun jos joku tahtoo tehdä Priimuksen piirilevyn alkuperäisen tasolle,ei se paljon maksa,mutta omat hommansahan siinä on !! Anteeksi,poikkesin otsikosta !
--- Lainaus päättyy ---
kiitos että otit asian puheeksi olen kans ite joskus levyjä syövytelly mut siitä on aikaa mikä on helpoin tapa jos esim ostan kuparilevyn ja tussin ja piirrän sillä kytkennän ni riittääkkö pelkkä syövytys aine vai vaatiiko jotain muutakin ?
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: mikkos28 - 7.02.2014 kello on 13:56 ---kiitos että otit asian puheeksi olen kans ite joskus levyjä syövytelly mut siitä on aikaa mikä on helpoin tapa jos esim ostan kuparilevyn ja tussin ja piirrän sillä kytkennän ni riittääkkö pelkkä syövytys aine vai vaatiiko jotain muutakin ?
--- Lainaus päättyy ---
Sillä tussilla saa aikaan "epämäämäisen,hieman tuhruisen tuloksen",parempi on ostaa kirjakaupasta valmiita siirtokuvia,esim.ic-piirin kuvia löytyy,samoin juotospisteitä,erilevyistä teippiä myös löytyy ,rakennuspiirustus muovin päälle näistä printin johdotus,onnistuu suoraan pk-levyn valoitus sen läpi,pitää muistaa komponenttien rasteri,on 3,2mm kerrannaisena,,ja jos lakalla tekee,2% lipeä kehitys,syövytys joko hapolla tai jollakin muulla,paras olisi printin tekoon silkkipaino,millä minä tein printit,mutta ei taida tahän olla mitään järkeä!
stan71:
http://www.youtube.com/watch?v=wKEe3otWstM&feature=related
vaatii laaseriprintterin
mikkos28:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 7.02.2014 kello on 09:15 ---Täytyypä tarkistella asia. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
mjo itse sain tämmöset aikaseksi tässä tutkiessani kuvia joita oot laitellu
värikoodien perusteella vastukset olisivat seuraavat vihreällä piirilevyllä ainaski
eli kattelin ton levyn ja väri koodit ja niitten mukaan tossa vihreässä olisi tommoset osat ja kytkennässä muutama pieni virhe.
r1 120 ohmi r5 681 k ohmia r9 4.7 k ohmia
r2 68 k ohmia r6 4.7 k ohmia r10 470 ohmia
r3 68,2 k ohmia r7 66,2 k ohmia r11 2,2 k ohmia
r4 476 k ohmia r8 150 ohmia
eli toi r8 on merkitty 15k ja on 150 ohmia ,
r2 on merkitty 680k oikea 68k ohm eli toi oletettavasti mikä lähtee tosta mikropiirin jalasta 8 ja menee transistorin b jatoisen c kaavassa r2 puuttuu,
ja r3 olis ton 68,2k ohmia ,
r9 puuttuu menee resetille q1 b jalasta
ja r7 menee maihin ton mikrobiirin jalasta 2
lisäksi tehon kesto oli muutamassa vastuksessa se 1w r11 2watin luokkaa oli r1 ja r10
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: stan71 - 7.02.2014 kello on 16:50 ---http://www.youtube.com/watch?v=wKEe3otWstM&feature=related
vaatii laaseriprintterin
--- Lainaus päättyy ---
Oletko kokeillut?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta