Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Lumian internetjako
seppoko:
Päätin kokeilla, miten hyvin Lumian internetjako toimii. "Operaattorina" oli Nexus-tabletti. Samalla tietenkin piti tutkia DNA:n 512kb:n yhteyden nopeus.
YHteys toimi suorastaan loistavasti. Kolme kertaa kokeilin nopeustestiä. Eipä pääse sitä moittimaan. Pingit olivat 50-60mS. Download oli 2 kertaa 0,50Mb ja kerran jopa 0,53. Uploadit olivat n. 0,7-0,8.
Siis toimii loistavana matkamokkulana.
MatsOnni:
^
Täsmälleen sama kokemus. Lopetin alta aikayksikön mokkulaliittymän, pärjäillyt jopa paremmin tuolla kun heikomman yhteyden paikassa puhelimen voi siirtää paremmalle kulmalle tupa-autoa, tuulilasille tms.
HiTec:
Tuota Lumian jakoa on tullut itsekin käyteltyä jo reilun 1,5v päivät duunissakin, eikä todellakaan ole pahaa sanaa sanottavana Thumb Ja nyttemmin hommattiin myös mammalle lumia + tabi (Lumia 520 + 7" Samsung Galaxy 3 WiFi oli yhteensäkin halvempi kuin 7" Samsung Galaxy 3 3G yksinään :-X) niin eipä ole mitään ruudinkeksimistä tuo yhteydenjako kun se hältäkin niin sujuvasti onnistuu :D
Aakku:
Lumiassa on vain se ongelma, että se katkaisee itse yhteyden sikäli kun ei ole hetken käytössä. Nopeahan se on. Samassa hommassa ollut vanha ZTE Blade oli paljon hitaampi samalla SIM kortilla, mutta se oli aina jakamassa dataa.
Itse sain siihen ratkaisun, kun tuli langaton tulostin hommattua. Tulostin kytkeytyi hetkessä Lumiaan ja kun pidän tulostimessa lepovirran päällä niin eipä katkea yhteys koko päivänä.
Sillä 2 Megan yhteydellä olen porskutellut tähän asti, kunnes nyt tilalle tuli Soneran 4G langaton reititin 50 Megan nopeudella. Tämä korvaa nyt Lumian. Siitä jakautuu data läppäriin ja Smart televisioon, sekä tulostimeen. Voihan sillä välillä siirtää dataa kännykkäänkin, tai tablettiin.
seppoko:
Testasinpa toisella Lumialla, edelleen 520, Saunalahden vastaavaa yhteyttä. Yllätys oli aikamoinen kun download on peräti 0,68-0,75 Mb ja uploadkin 0,56. Kun tein testin neljä kertaa, niin ping oli kaksi kertaa hyvä n.60 ja kaksi kertaa huono(?) n. 700ms.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta