Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Radioamatöörejä?
elwari:
Mulla on vaunussa (pitääkö se mallikin nyt sitten laittaa, Eifelland 395 ja TRUMA 3002 :D) vanha radio Kenwood TS-430 aina mukana. Siihen on sellainen ongenvavan mallinen lasikuituinen 12 metrin piiska nippusiteillä kiinni vaunun kahvoihin, mihin sitten kierrän langan ympärille, muutama maatasolanka siihen vielä, niin on aika toimiva vertikaali, tunerilla sitten halutulle taajuudelle. Jäämeren rannalla Gamvikissä oltiin viime kesänä, täytyy sanoa, että se bandien puhtaus ja häiriöttömyys oli kyllä jotain aivan ennen kokematonta, kannattaa ehdottomasti kokeilla! :) (varmaan Lapista ja Itä-Suomestakin voisi vastaavia paikkoja löytää :) )
Eeli OH3NWD
Arska:
Mitäs nykyään vaaditaan että pääsee radioamatööriksi? Ennenhän oli tuo morsetus pakollinen taito,ei kai sitä nykyään tarvi osata?
Fenix:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 21.03.2014 kello on 22:12 ---Mitäs nykyään vaaditaan että pääsee radioamatööriksi? Ennenhän oli tuo morsetus pakollinen taito,ei kai sitä nykyään tarvi osata?
--- Lainaus päättyy ---
Eipä tuolla titaamistaidoista enää kysellä:
http://www.sral.fi/info/koulutus.html
Ja alkuperäiseen viestiin: itse en ole harrastaja, mutta tiedän palstalta muutaman harrastajan. Vastailkoon itse viestiin, jos haluavat.
expilotti:
Eipä tosiaankaan tarvitse enää morsetusta osata. Sehän oli monelle jonkinmoinen este harrastuksen aloitukselle. Nyt SRAL järjestää tenttejä ja koulutusta. Sitkeällä lukemisella ja hyvällä muistilla selviää tentistä. Jonkinmoiset perustiedot sähkötekniikasta on hyvänä apuna. Jaa, mistäkö tiedän?
Mulla on tuossa vanhassa Hymerissä Yaesu 817 ND 5W teholla. Antennina on 70cm / 2m.
Kuunnellahan saa ilman mitään pahveja, vaan lähettämiseen kaivataan kurssin suoritusta.
73
oh5yw:
Titari on ritari vaikka välillä tulee puheellakin yhteyksiä pidettyä...
oh5yw
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta