Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
elwari:
No mun mielestä yläritilästä ulos puhaltava on sikäli parempi, että kaapin taaksi syntyy pieni alipaine, eikä ainakaan tule palokaasut sisälle. Ja tiskipöytäkin tuntuu vähän viilenevän. Edellisessä vaunussa kaappi lämmitti tiskipöydän ihan kunnolla. Ja kahdella tuon kokoisella hidaskierroksisella kin tuulettimella kyllä syntyy virtausta tarpeeksi, vaikka olisivat ihan kiinni ritilän hyttysverkossa niinkuin mulla on. Tuo varmastikin on parempi ratkaisu, että tuulettimella on vähän edes tyhjää tilaa.
tsahkali:
Hommaa auttaa lisäksi, jos laittaa pakoputken viereen pellin pystyyn.
Silloin alaritilästä tuleva ilma pysyy viileämpänä.
Karabiilisti:
tuossa mielessä yläpoispuhallus on tosiaan parempi. Parempi olla kaapin takana alipaine kuin yliopaine...ja ettei tuuli haittaa "avotulta" siellä polttimessa. Alipaine ei tietty saa olla liiankaan iso ettei ime pakokaasuja väärään suuntaan...
Nuo pc puhaltimet on aika hyviä, ei vie virtaa juurikaan ja teho hyvä, ääni pieni.
Mulla kaikissa makkareissa tuuletusluukuissa 5 flektin vanerilevy....saa kesäisin yötuuletuksella mukavat nukkumalämmöt.
Outoa ettei M autoissa ole jo vakiona noita jääkaappi puhaltimia....autot kun on suunniteltu kuumempiin oloihin kuin Suomessa.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 20.05.2024 kello on 19:14 ---Hommaa auttaa lisäksi, jos laittaa pakoputken viereen pellin pystyyn.
Silloin alaritilästä tuleva ilma pysyy viileämpänä.
--- Lainaus päättyy ---
Mitenhän tämä asennus onnistuu koko tornia irroittamatta (mikä olisi takuu *ittumainen homma). 😄
jamseil:
Ulos puhaltavan flektin ja reiän lisäämisellä oli suuri merkitys omassa vaunussa, kun siinä on sisälle lauhduttava "talvivaunun" kaappi.
Vain pakoputken ejektorin kautta meni hieman lämmintä ilmaa ulos, muuten lämpö jäi sisälle.
Jääkaapin päällä olevaa kaasuliettä ei tarvinnut kytkeä helteellä päälle ollenkaan. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta