Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 8.08.2016 kello on 22:39 ---Jos laittaa kaksi tuuletinta, ja ne sarjaan, putoaa kierrokset ja ääni. Minulla kaapin sisällä höyrystimessä kolme pikkaraista tuuletinta, kaikki sarjaan kytkettynä. Sopivat on kierrokset. :D
--- Lainaus päättyy ---
Ja putoaa siirtyvän ilman määrä ja hyöty samassa suhteessa.
Jos on olemassa hiljaisia puhaltimen - 120mm puhallin maksoi hieman toistakymppiä - miksi kannattaa viritellä muuta.
Noita mun puhaltimia sais laittaa kahdeksan rinnan, jotta normaali korva alkaa erottaa äänen yön hiljaisuudessa ;D
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 9.08.2016 kello on 06:52 ---Ja putoaa siirtyvän ilman määrä ja hyöty samassa suhteessa.
Jos on olemassa hiljaisia puhaltimen - 120mm puhallin maksoi hieman toistakymppiä - miksi kannattaa viritellä muuta.
Noita mun puhaltimia sais laittaa kahdeksan rinnan, jotta normaali korva alkaa erottaa äänen yön hiljaisuudessa ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tärkeintä on että ilma saadaan liikkumaan alaritilästä sisään ja yläritilästä ulos, paremmin kun luonnollisella kierrolla. Jotkut laittaa puhaltimen lauhduttimen alle, on paljon mahdollista että silloin sama ilma pyörii vain jääkaapin takana.
MCL:
Auttaisiko puhallin myös teoreettisessa tilanteessa, jossa kylmäaineena toimivan ammoniakki alkaisi vuotaa pois järjestelmästä?
Kuulin hiljan vuototapauksesta, jossa nukkujat hädintuskin pääsivät ulos ammoniakkihöyryjen takia.
cossuesco:
Miten tuo on mahdollista? Putkisto on periaatteessa ulkopuolella ellei ole joku diy-viritys.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: cossuesco - 9.08.2016 kello on 09:49 ---Miten tuo on mahdollista? Putkisto on periaatteessa ulkopuolella ellei ole joku diy-viritys.
--- Lainaus päättyy ---
On vanhempia vaunuja, myös autoja, joissa jääkaapin takatilasta on ilmayhteys sisätiloihin. Esim. Matkaajia ja Solikoita. Ja olihan mulla yksi Burstnerin auto, jossa oli alapuolella ko ilmayhteys.
E: lisäsin sanan jääkaapin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta