Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.

<< < (80/134) > >>

krtek:
Hyvin on perusteltu missä tuulettimen pitäisi olla. Minulla se on "väärässä paikassa" eli juuri tuossa yläritilän takana. Ongelmana vaan on kaapin takana oleva ahtaus, en oikein saa tuuletinta lauhduttimen ripojen alle ellei ala purkamaan koko kaappia pois paikaltaan. Kädet jotenkin taipuu ritilän alle ja saan tuulettimen aseteltua siihen mutta kiinnittäminen on sitten tekemätön paikka. Hyviä ehdotuksia miten tuo voisi onnistua?

oh5yw:
Minä ripustin jäykällä rautalangalla lauhduttimen ripojen välistä roikkumaan. On siellä sen verran ahdasta ettei heilu minnekään. Lämpötila-anturin sijoitin lauhduttimen yläpuolelle.

Pertti K:
On se minullakin yläritilässä, mutta kun toimii hyvin (ainakin paljon paremmin kuin ilman), niin en aio tuosta suurta murhetta kantaa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  1.08.2014     kello on 00:07 ---Ei mene noin. Jos puhallin nostaa lämmintä ylöspäin ja vielä jäädytysripojen väliin niin se ilma ei taatusti jää pyörimään. Jos asennat tuulettimen yläritilään riski on suurempi että se imee vierestä ilmaa sisään ja estää normaalin painevoimaisen nousun.

Tämän keskustelun sivulla 23 vastaus no: 335 kertoo jotain tuulettimen vaikutuksesta ilmankiertoon ja miten ohjaamaton virta käyttäytyy, toki eri tilanteessa mutta kuitenkin.

Ilman ohjaaminen ennen tai jälkeen tuulettimen vaikuttaa eniten ilmavirran käyttäytymiseen ja mikäli asentaa tuulettimen yläritilään olisi syytä imeä poistoilma alhalta. Lauhduttimen rivat hoitavat tuon ohjauksen jos tuuletin asennetaan niitten alapuolelle.

--- Lainaus päättyy ---

Pakko on vielä kommentoida, kun on lainattu kirjoitustani. Minulla ylä ritilässä kolme 120mm:stä puhallinta. Elikkä ritilä on "tukittu" puhaltimilla. Kun puhaltimet pyörii, ilman kierron voi todeta. kun laittaa alaritilän eteen talouspaperin, paperi imeytyy kiinni ritilää vasten. Kokeilpaapa erilailla asennetuilla puhaltimilla, kuinka käy.  ;) Pakkasella suljen alaritilän 1/3 osaa polttimen puolelta. Hyvin pelaa, vaikka onkin vanha kaappi.  :D

kimi:
^ Tietysti tilanne on toinen jos tuulettimilla täytät sen yläritilän, silloin tuo toimii kun ilmaa poiustuu koko leveydeltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View