Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 5.06.2014 kello on 12:30 ---Siitä ei ollutkaan kysymys. Minä vaan vertasin lopputulosta, korvakuulolla. Puolella jännitteellä ääni häviää olemattomiin, putoaa tosin tehokin mutta useammalla ilma silti liikkuu aika ripeästi.
--- Lainaus päättyy ---
Ja aika monesti se noiden puhaltimijen potkuri/ flekti on onneton eikä kykene siirtämään sitä ilmaa vaikka kuinka kierroksia lisäisi määrätyn jälkeen. Ja yleensä kiertävät liikaa täydellä teholla.
Ossi66:
Senkus vänkäättä - kyllä se asia muuttuu todeksi kun siihen tarpeeksi uskoo ;D
Minä uskon noita tietoja, joita valmistajat on niistä ilmottanu ja minun mainostaman 12,90eur maksavan tuulettimen äänentaso täydellä 1000 kierroksella on pienempi kuin useiden karavaanareiden kuulokynnys ;)
Turhan Höpöttäjä:
Vänkäämisestä en tiedä, mutta jos puhallin on tehokas sitten se ääntääkin. Minulla on noita puhaltimia (kierroksia pudotettu) patterisolassakin ja suihkun/WC:n poistossa :)
Topelius:
Aloin kans suunnittelemaan jäähdytystä, kun näin kuumalla meinaa jääkaappi lämmetä. Onko normaalia että ne putket ovat takana kuumia, mutta jäähdytysrivat ovat kumminkin yllättävän viileitä?
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 5.06.2014 kello on 22:47 ---Aloin kans suunnittelemaan jäähdytystä, kun näin kuumalla meinaa jääkaappi lämmetä. Onko normaalia että ne putket ovat takana kuumia, mutta jäähdytysrivat ovat kumminkin yllättävän viileitä?
--- Lainaus päättyy ---
Jotensakkin varmaan näin, että yläosassa olevan ripapatterin putki on hyvin kuuma, mutta jäähdytysrivat siinä putkessa vain haalean lämpoisiä.
Putkikierukat kaapin puolenvälin alapuolella ovatkin sitten jo viileitä, toimiessaan. Niin ja pystyputki (pakoputki) on kauttaaltaan kuuma. Elikkä kyllä siellä kaapin takana on auringon sinne osuessa turhan kuumat paikat, eli yli 30asteen yli alkaa kylmenemisteho kaapin sisällä heikkenemään.
Toisaalta jos kaapin sisällä oleva ripapatteri alkaa kuuraantumaan tukkoon, joka on mahdollista kuumissa olosuhteissa, kun kaappia usein auotaan, heikentää myöskin jäähtymistä. 8)
Niin että monessa tapauksessa puhaltimen(ien) käyttö kuumalla parantaa jääkaapin viilenemistä niin ulko- kuin sisäpuolellakin. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta