Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
K.E.V:
Tuo on hieman eri asia. Se "ammattilaitteitten" puhallin on kylmäelementin takan josta se puhaltaa "pakkasta tupaan". Jos tuo olisi hyvä, sen olisi toteuttanut joku jääkaapinvalmistaja .
Kyllä riittää että lauhdutinkennolla on tarpeeksi ilmankiertoa .
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: cossuesco - 28.07.2013 kello on 15:21 ---Esimerkiksi kaikissa nykyisissä ravintolan juomakaapeissa ja ammattipakkasissa on tuuletin/tuulettimia sisällä. Kaapin kun lyö täyteen niin kylmä liikkuu huonosti sisällä joten sitä tehostetaan puhaltimella.
--- Lainaus päättyy ---
Esittämäsi vaihtoehdot ON suunniteltu puhallipatteri käyttöisiksi.
Kuinka on tilanne nyt kun patteriksi on valittu staattinen vaihtoehto ?
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 28.07.2013 kello on 16:44 ---Tuo on hieman eri asia. Se "ammattilaitteitten" puhallin on kylmäelementin takan josta se puhaltaa "pakkasta tupaan". Jos tuo olisi hyvä, sen olisi toteuttanut joku jääkaapinvalmistaja .
Kyllä riittää että lauhdutinkennolla on tarpeeksi ilmankiertoa .
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on tossa jääkaappi-pakastin, joka toimii pelkästään puhaltimella. On mukava, kun pakastintakaan ei tarvi koskaan sulattaa. :D
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: JariT - 28.07.2013 kello on 13:27 ---Otteekste aivan varmoja että tuon puhaltimen asentaminen jääkaapin sisälle on asiallinen / tarpeen ?
Jos se olisi tarpeen, olisi valmistaja sen sinne asentanut tai asennusvalmiuden sellaisella laittanut . . .
Valmistaja on laittanut valmiuden lauhdutuspuolelle jääkaappiin . . .
Miettikääpä sitä . . .
--- Lainaus päättyy ---
Nykyaikainen kulkimen kaappi ei tarvitse sisälle puhallinta, koska jäähtyvä höyrystinosa on pinta-alaltaan isompi. Meikäläisen vanhassa kaapissa höyrystin osa on niin olemattoman pieni ja huurtuu tukkoon parissa päivässä. Joten puhaltimet siirtää kylmää tehokkaammin koko kaappiin. :D
cossuesco:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.07.2013 kello on 18:32 ---Mulla on tossa jääkaappi-pakastin, joka toimii pelkästään puhaltimella. On mukava, kun pakastintakaan ei tarvi koskaan sulattaa. :D
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on kotona myös samanlainen, kyllä ne koti-kaapitkin kehittyy :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta