Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Nyt kun tuo 2014 on jo aika liki
matson1:
Noita ruokia ja juomia on turha laskeakkaan noihin kuluihin, koska syödä sitä pitää olipa missä vaan, ja tietenkin tuon polttoaineen kulutuksen voi suunnilleen laskea matkan pituudesta, mutta nuo muut maksut kuten leirintä, tie yms....ovat aika lailla kysymysmerkkinä itselle, tosin aika hyvin on kertomuksista auennut joten isot kiitokset.
Mitäs tuolla kommentilla kunnioituksesta oikein tarkoitetaan, minulle se ei oikein nyt auennut, ei kai sillä kunnioituksella ole mitään tekemistä ajaapa moottoriteitä tai ei, itse ainakin ajattelen että en mee sinne jalkoihin jäämään ja haluan rauhassa katsella saksan maata. Toki jos määränpää ois vaikka espanja niin ilmanmuuta silloin moottoritie kutsuu :) :)
winemaker:
Jou, kaasujalkaa kutittaa, no keväällä tai FICC:n jälkeen elokuussa oltais taas tuolla ruumassa suuntana Kapellskär ja Tanska/Saksa.
:-*
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 22.01.2014 kello on 17:09 ---No ompas mukavaa kun noita hintoja saa katsella....
--- Lainaus päättyy ---
Samaa mieltä joten kiitokset Kaijalle, täällä on n. 10 aktiivista ulkomaanmatkaajaa ja vasta nyt saa selville mitä maksaa ulkomailla reissaaminen. Thumb
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 22.01.2014 kello on 19:57 ---Noita ruokia ja juomia on turha laskeakkaan noihin kuluihin, koska syödä sitä pitää olipa missä vaan, ja tietenkin tuon polttoaineen kulutuksen voi suunnilleen laskea matkan pituudesta, mutta nuo muut maksut kuten leirintä, tie yms....ovat aika lailla kysymysmerkkinä itselle, tosin aika hyvin on kertomuksista auennut joten isot kiitokset.
--- Lainaus päättyy ---
riippuen ajankohdasta saa esim acsi kortilla 12-16€ yö, tällöin saa käyttää hienojakin alueita, vesipuistoilla jne.
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 22.01.2014 kello on 19:57 ---Mitäs tuolla kommentilla kunnioituksesta oikein tarkoitetaan, minulle se ei oikein nyt auennut, ei kai sillä kunnioituksella ole mitään tekemistä ajaapa moottoriteitä tai ei, itse ainakin ajattelen että en mee sinne jalkoihin jäämään ja haluan rauhassa katsella saksan maata. Toki jos määränpää ois vaikka espanja niin ilmanmuuta silloin moottoritie kutsuu :) :)
--- Lainaus päättyy ---
Juuri sitä, ettei matkailu tai palsta tai tämä ketju ole tarkoitettu määrätyn matkustustavan omaaville. Siitä voi keskustella vaikka takkahuoneessa. Eli otetaan muutkin huomioon kommenteissa , ei tyrkytetä omaa tapaa ainoana oikeana.
Ajan itsekin pikkuteitä, vaunulla ja ilman. Mutta joku ylä-euroopan läpiajo täytyy puhaltaa konetietä. Jos on alapuolelle matkalla.
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.01.2014 kello on 20:03 ---Samaa mieltä joten kiitokset Kaijalle, täällä on n. 10 aktiivista ulkomaanmatkaajaa ja vasta nyt saa selville mitä maksaa ulkomailla reissaaminen. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Itse en ole jaksanut laskea ja merkitä ylös kuluja, tulee vain paha mieli ::)
Sehän riippuu millä menee , mitä syö , missä leiriytyy jne.
Olen lukenut esim "meidän lehdestä" että pariskunta kiersi muutaman viikon Euroopassa , ei ostanut ruokaa reissussa pahemmin. Oli kuulemma säilykkeitä kotoa tarpeeksi.
Laivalippujen hinnat saa netistä, polttoaineet vaikka www.polttoaine.net , loppu on ihan omasta halusta kiinni.
Eli mihin saakka menee , missä yöpyy, missä syö jne.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.01.2014 kello on 20:03 ---Samaa mieltä joten kiitokset Kaijalle, täällä on n. 10 aktiivista ulkomaanmatkaajaa ja vasta nyt saa selville mitä maksaa ulkomailla reissaaminen. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Mitä sait tietää? Oikeasti tie ja muut pakolliset maksut jotka syntyy usean viikon matkalla on niin pieniä kuluja kokonaisuudessa, ettei ne hetkauta kokonaiskuluja suuntaan eikä toiseen. Kalliita on usein erilaiset lautta ja laivamaksut, niistä täällä kirjoitetaan paljon.
Ja kuten Alan jo totesi, parempi olla laskematta kuluja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta