Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Nyt kun tuo 2014 on jo aika liki

<< < (8/25) > >>

Kaija:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 15.01.2014     kello on 12:26 ---Miksi ei? En ole lukenut edes lyhyttä puolaa ja hyvin pärjännyt sielläkin...     :D

--- Lainaus päättyy ---

No kun aina sanotaan, että ranskalaiset ei pahemmin viitsi englantia opetella vaan olettavan kaikkien osaavan heidän kieltään!  ;)
Saksassa ja Itävallassa tuntui, että eivät myöskään englantia kovin hyvin puhuneet. Pärjättiin silti, kun esim Villachissa leirintäalueen isäntä puhui saksaa ja mä vastasin englanniksi. No, Italiaan päästessä mä sekoitin jo sujuvasti sekaan sellaisiakin kieliä, joita en edes osaa. Nälkään ei kuoltu missään ja kämppärillekin aina päästiin!  :laugh:

Alan:
^

Lukion lyhyt ranskahan on jo huikea voimavara. Ite olen pärjännyt muutamalla sanalla italiaa ja huitomalla, jos englannista ja saksasta on kieltäydytty kokonaan. Muutaman sanan ranskaa opin ihan väkisin niiden kolmen täyden viikon aikana, kun siellä viimeksi reissattiin.

Pelko pois ja Euroopan hienoimpaan matkailumaahan, voittaa Italian ainakin kulkineella matkatessa. On turvallisempi ja väljempi maa kulkea, nähtävääkin piisaa. Iso se on kyllä, riittää monelle reissulle.

Ja ne ruokakaupat ja ravintolat.  ???

K.E.V:
Jaa , ei kai tuo ole este.
Tähän mennessä itsellä olleet monet kielet hukassa.
Aatteles jos ajattelisin samoin ei olisi ikinä päässyt mihinkään  :-[

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.01.2014     kello on 13:53 ---Jaa , ei kai tuo ole este.
Tähän mennessä itsellä olleet monet kielet hukassa.
Aatteles jos ajattelisin samoin ei olisi ikinä päässyt mihinkään  :-[

--- Lainaus päättyy ---

Pitkät keskustelut toisen kanssa ja yhteistä kieltä ei ole, tuo tarkoittaa ainakin minulle mukavia muistoja.

Hyvä jos muutaman sanan oppii ennen vierailua jossakin maassa, suhtautuminen on myönteisempi ja herkemmin vaihdetaan kielelle joka on mahdollisimman yhteinen.

88k5:
^
Joo, sellaiset kohteliasuussanat 8) Kiitos, huomenta, päivää, iltaa.. näkemiin  :D
Turha on opetella pelkkiä turistisanakirjan ?-lauseita alkuasukkaitten kielellä.. mitä se hyödyttää kun ei ymmärrä vastausta  :o

Kieli ei saa olla matkan esteenä - jos olisi, ei ulkolaisia Suomessa nähtäisi  :-\

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View