Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Nyt kun tuo 2014 on jo aika liki

<< < (23/25) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija -  8.02.2014     kello on 19:59 ---Mä en tiedä, mistä tää Ranskan kammo tulee. Liekö nyt siitä, kun Karavaanari-lehdessä oli juttua, miten joidenkin asuntoautoon murtauduttiin kämppärillä?  :o

--- Lainaus päättyy ---

On se niinkin, että kaikkialla kaikki on loppujen lopuksia mahdollista ainakin teoriassa, mutta epätodennäköistä.

Suomessa on melko turvallista, mutta sitten jääkin paljon näkemättä.

Kun hiukankin Ranskassa käytte saattaa käydä niin, että palaatte sinne aina vaan takaisin. Kahdeksasta pitkästä Keski-Euroopan karavaanarimatkasta kuudella on käyty Ranskassa ja yksi niistä keskittyi siihen. Nyt mennään uudelleen ja ei varmasti viimeistä kertaa.

Itse olen kokenut Ranskan paljon Italiaa turvallisemmaksi, mutta perusvarovaisuudell a pärjää.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija -  8.02.2014     kello on 20:35 ---Pakko se on nyt sitten yö tai kaksi viettää Ranskassakin, että saadaan uusi maapinna!  Thumb
Kun vaan keksis jonkun kivan kämppärin siitä matkan varrelta. No, itse asiassa voi sanoa, että 98.% kaikki kämppärit, joilla ollaan käyty, on ollut mukavia!!  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa vaikka 1 , 5 km motarilta vanhan aqueductin vieressä. http://uk.lasousta.com/   http://www.pontdugard.fr/fr 

Sorry Kaija, piti lainata tekstiä, meinasin muokata vahingossa

Edit: Lähellä tuota Aqueductia on mm Avignon , Orange, vanhoja hienoja kaupunkeja molemmat.

sitten on Carcassonne lähellä Espanjan rajaa, tutustumisen arvoinen mesta sekin.
Ranskalaiset on mukavia, harjoittelet sanomaan päivää huomenta jne, muuta ei tartte. Se on tapa siellä, saisi olla täälläkin.
Vasta 25 vuotta rakastuttu tuohonkin maahan,

kaarina:
Alun kysymykseen, onko tarkoitus lähteä matkailukulkimella ulkomaille, vastaus on kyllä! Eka matka on jo tehty Italiaan, missä Toscanaa ja Lazioita, ennen kaikkea niiden metsiä koluttu vajaa kuukauden päivät, tarkoituksen akirjoittaa aiheesta kirja, missä retkikohteisiin opastetaan kaikki halukkaat.

Muita kiinnostuksen kohteita tällä hetkellä ikuisen POhjois-Norjan kaipuun rinnalla ovat Ulko-Hebridit ja Skotlanti, toisaalla Mustanmeren ympärys Georgiaa myöten, kuin idässä Solovetskin luostarisaari maitovalaineen Venäjällä ja Äänisen rannat. Mieli tekisi myös kävellä Etelä-Ranskassa Cevenneseiden poikki, reitti minkä Stevenson kulki muinoin aasinsa kanssa, ja pyöräillä kotoa sinne Mustallemerelle.... että revi siitä sitten, sanon itselleni :) Jotain tuosta pakasta toivottavasti toteutuu tänä vuonna, mutta mitä, jää nähtäväksi, ja riippuu myös nuorisosta, siitä, kuka tulisi mukaan minkäkin mittaiselle reissulle, ja mikä kohteista kiehtoisi mukaan tulevaa/tulevia eniten. palapelin kokoaminen ei aina ole helppoa.

Onko kaikilla muilla aina selvät sävelet kauan ennakkoon vai onko muitakin tällaisia neljään ilmansuuntaan samaan aikaan lähtijöitä?:)

t.Kaarina

Alan:
^

Georgia on hieno maa, kävin kurkkaamassa joulukuussa. Sopivasti eksotiikkaa, mutta myös suhteellisen länsimyönteinen ilmapiiri. Rajanylitys Venäjältä voi olla vaikeaa, ainakin ajoittain raja on ollut kokonaan kiinni.

Kaija:
Mä olen nyt aika täpinöissäni siitä Camarguen alueesta. Sitä on tullut sunnuntaista asti guuglattua. Olen kertonut kuskillekin, että siellä ollaan kaksi yötä. Torrevieja kyllä pysyy paikallaan.

Olen yrittänyt palauttaa mieleen, mitä lukion lyhyestä ranskasta muistan.
Ou est ce que on peaut trouver l'oiseaux rose? Oliskohan se noin se tärkein kysymys siellä St Mariesissa?  :laugh: Cheval blanc kiinnostaa myös!  :)

Uudet  ACSI-kirjat ja kortti odotti tänään postilaatikossa!  :)

Alepassa myydään rempan alta kaikenlaista halvennuksessa. Tuli tänään hamstrattua kevään reissulle kaikkea sellaista, jota olisin sieltä joka tapauksessa lähiviikkoina ostanut.  Thumb
Henk.koht. hygieniaa,  kertakäyttöastioita jne

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View