Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Montako astetta / kW?
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 5.11.2011 kello on 22:26 ---Sori Dorotea, mutta nyt en ymmärtänyt. Mihin tieto perustuu?
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 5.11.2011 kello on 23:00 ---Varmaankin siihen tunteeseen kun laitat kaasun päälle niin lämpö tuleee äkkiä.
Tuhannella watilla ei kovin äkkiä saa vastetta... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Ei tietoon, vaan omiin tuntemuksiin. Varsinkin pakkasella lämmittäessä sähköllä (1000W) patterit ovat melko viileät, 2000W jo lämpiävät enemmän ja kaasulla tulevat kuumiksi.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 5.11.2011 kello on 23:00 ---Varmaankin siihen tunteeseen kun laitat kaasun päälle niin lämpö tuleee äkkiä.
Tuhannella watilla ei kovin äkkiä saa vastetta... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Jos otetaan vertailuun esim. Primus 2490:nen niin kun laitetaan paineensäädin 2:lle on teho suunnilleen sama kuin sähkölämmityksen 1000 wattia. Väitän, että tunnekin on sama. Toki voin olla myös väärässä. :-[
Dorotea, meillä on samat vastausajat. Hyvä kun ollaan eläkkeelläkin tarkkoja. ;D
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 5.11.2011 kello on 23:08 ---Jos otetaan vertailuun esim. Primus 2490:nen niin kun laitetaan paineensäädin 2:lle on teho suunnilleen sama kuin sähkölämmityksen 1000 wattia. Väitän, että tunnekin on sama. Toki voin olla myös väärässä. :-[
Dorotea, meillä on samat vastausajat. Hyvä kun ollaan eläkkeelläkin tarkkoja. ;D
--- Lainaus päättyy ---
No minä olen huomannu että kun kaasulle laitat niin mukavan lämmön saat :o
Ja äkemmin... :D
Toki olen väärässäkin ollut jo monesti mutta kuten pohjalaset sanoo notta multa puuttuu heikkouret ku olen täyrellinen :D :D
Tää on sitten vitsi ennenkuin.... ;)
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 5.11.2011 kello on 23:16 ---No minä olen huomannu että kun kaasulle laitat niin mukavan lämmön saat :o
Ja äkemmin... :D
Toki olen väärässäkin ollut jo monesti mutta kuten pohjalaset sanoo notta multa puuttuu heikkouret ku olen täyrellinen :D :D
Tää on sitten vitsi ennenkuin.... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Sinulla on huumori hyvin hallussa. :D
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 5.11.2011 kello on 22:30 ---Primus lämmittimen hyötysuhde on noin 83 %.
--- Lainaus päättyy ---
Jaaha. Kiitos tiedosta.
Trumatic 6002 tietoja selatessa ilmoittavat suurimmaksi tehoksi 6kW, kaasunkulutus tuolloin 490g/h.
Tuosta seuraa että täydellä teholla käydessään 11kg pullo riittää 22,44tuntia. Ja tuotettu energia 134,6 kWh. Jos kaasupullossa on 144kWh, hyötysuhde on 93 %.
Tuo lukema siis täydellä teholla laskettuna, osateholla lukema on todennäköisesti hieman huonompi, en nyt jaksa laskea sitä ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta