Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Montako astetta / kW?
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 5.11.2011 kello on 20:09 ---Sama mullakin kävi mielessä, pitäisi saada jokin helpompi tapa ja onko tuo 144 kWh miten tarkka tieto ja miten nuo tehohäviöt saisi selville... taitaa olla liian hankalaa, varsinkin kun ei voi olla koko ajan mittaamassa.
--- Lainaus päättyy ---
Kahta arvoa olen nähnyt käytettävän, 140 ja 144. Mutta pitäisi jo se pullon alkupainokin mitata. Perstuntumana olen punninnut sisällön painoksi 11,5 kg. Se jo muuttaa alkuasetelmaa jonkun verran.
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 5.11.2011 kello on 20:17 ---täällänäyttää nyt siltä kun ulkolämpö on +2 niin tuo 1kw ei jaksa pitää 21 astetta vaan näyttäs jäävän +18 asteeseen.
ja ainakin tuntuu että kun tuo sähkölämmitys on päällä niin jotenkin se on kylmempi tämä vaunu kuin jos olisi kaasu. eli kun kaasu on päällä niin vaunu on lämpimämpi. onko muilla vastaavaa tuntua ?? :'( :'(
--- Lainaus päättyy ---
Veden lämpö pattereissa on alempi sähköllä lämmittäessä, ei jaksa nostaa riittävästi sitä. (1000W)
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 5.11.2011 kello on 20:17 ---täällänäyttää nyt siltä kun ulkolämpö on +2 niin tuo 1kw ei jaksa pitää 21 astetta vaan näyttäs jäävän +18 asteeseen.
ja ainakin tuntuu että kun tuo sähkölämmitys on päällä niin jotenkin se on kylmempi tämä vaunu kuin jos olisi kaasu. eli kun kaasu on päällä niin vaunu on lämpimämpi. onko muilla vastaavaa tuntua ?? :'( :'(
--- Lainaus päättyy ---
Hyvähän tuo 16 asteen ero on. Se on varmaankin vaikea laittaa sähkölämmityksen teho ja kaasulämmityksen teho vertailuun. Jos laitat sähkölämmityksen 2000W:lle, niin miten laitat kaasulämmityksen samalle teholle. ;)
seppoko:
--- Lainaus päättyy ---
Mitähän se mittari näyttää, kun kaasu on päällä? Olisiko enemmän kuin +18?
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 5.11.2011 kello on 20:22 ---Kahta arvoa olen nähnyt käytettävän, 140 ja 144. Mutta pitäisi jo se pullon alkupainokin mitata. Perstuntumana olen punninnut sisällön painoksi 11,5 kg. Se jo muuttaa alkuasetelmaa jonkun verran.
--- Lainaus päättyy ---
Jos kaasun sisältämää energiaa käytetään laskelmissa, pitää ottaa huomioon kaasupoltinkattilan hyötysuhde. Kattila hukkaa jotain noin 10 prosenttia. Riippuen kattilan rakenteesta. Todennäköisesti uusimmat paloilmanpuhaltimel la varustetut lämmittimet on parempia kuin vapaatuuletteiset Primukset.
Sähkölämmittimissä hyötysuhde on 100. Paitsi tietenkin niissä systeemeissä joissa lämpöä kuljetetaan sähkölämmittimestä ulkoseinän ulkopuolelle nestekierron tai paloilmapuhaltimen käynnin johdosta. ... Pikkujuttuja kuitenki ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta