Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Montako astetta / kW?

<< < (3/23) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 13.03.2011     kello on 21:10 ---Noinhan se pitäisi tehdä itse energiamittaus; kloaika mieleen, kWh-, sisä- ja ulkolämpötilalukema . Aamulla samoin. Sitten laskemaan  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on mittari. Ja sehän näyttää ajankin. Mutta laskee mukaan sitten kaiken kulutuksen, kun ei saa vain lämmitykseen.

Turhan Höpöttäjä:
Se on nyt aurinkopaisteella huono mitata. Tänään päivällä sisällä 22. Lämmitys oli säädetty 8:aan asteeseen.  8) pitää kokeilla pilvisellä ilmalla.  ;)

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 13.03.2011     kello on 21:38 ---Mulla on mittari. Ja sehän näyttää ajankin. Mutta laskee mukaan sitten kaiken kulutuksen, kun ei saa vain lämmitykseen.

--- Lainaus päättyy ---

Piti kirjoittaa, että ajanotto alkaisi nukkumaan mennessä, niin ei tule auottua ovea (karavaanarihan tekee sisälle  :-\ ).

Kaikki se energia, joka yö aikaan kuluu, menee lopulta lämmöksi - ellei joku ulkona olevaa harmaasäiliötä sulana pidä..
Eli yö-aamun välisenä aikana mittaus, niin ei aurinko lämmitä. Toisaalta tuuletkin yleensä tyyntyy..

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 13.03.2011     kello on 21:58 ---Eli yö-aamun välisenä aikana mittaus, niin ei aurinko lämmitä. Toisaalta tuuletkin yleensä tyyntyy..

--- Lainaus päättyy ---

Paitsi jääkaappi. Mutta juuri hokasin, että sen voi laittaa siksi aikaa kaasulle.

 Seuravalla reissulla. Tai sitten joksus....

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 13.03.2011     kello on 21:58 ---Piti kirjoittaa, että ajanotto alkaisi nukkumaan mennessä, niin ei tule auottua ovea (karavaanarihan tekee sisälle  :-\ ).

Kaikki se energia, joka yö aikaan kuluu, menee lopulta lämmöksi - ellei joku ulkona olevaa harmaasäiliötä sulana pidä..
Eli yö-aamun välisenä aikana mittaus, niin ei aurinko lämmitä. Toisaalta tuuletkin yleensä tyyntyy..

--- Lainaus päättyy ---

Otsikon voisi ymmärtää niinkin, että 1kW vastus päällä ja termostaatti tapissa, joten kulutus pitäisi joka vehkeessä olla sama. Mutta paljonko sisällä on lämpöä aamulla ja miksi? Ei täytä VTT normeja, mutta hauskaa pohdiskelua. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View