Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
otsonia
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Beagle - 25.12.2013 kello on 15:55 ---Aiheen aloittaja tarkoittaa varmaankin tätä laitetta: Linkki
Tuo tuskin tappaa ketään jos kerran on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Varmasti pätevä laite poistamaan tupakin, wunderbaumien yms hajut.
--- Lainaus päättyy ---
Tuntuu ihan hyvältä värkiltä, varsinkin jos siitä on saatu jo hyviä kokemuksia.
Voisin hyvinkin käyttää tuollaista laitetta talviseisonnan jälkeen. Raikastuu se auto muutenkin käytössä, mutta tuolla voisi ehkä nopeuttaa sitä. Sen verran olen skeptinen, että käyttäisin sitä kaiketi vain silloin, kun väkeä ei olisi autossa. Vaikka kyseessä onkin pienitehoinen laite.
Tähän asti olen käyttänyt keväisin ilmastointilaitteen raikastinta. Mahtaisiko tuosta olla siihen korviketta?
perho-ukko:
Kuuskymmentä luvulla oli telkkarin taakse laitettava otsonilamppu,tuoksuihan tuo raikkaalle,mutta hävisivät markkinoilta !
Aippe:
Ei auennut nuo bilteman tarkemmat tiedot, mutta tuskin tuosta laitteesta varaa ihmiselle on. Mutta toisaalta jokainen on yksilö mm. otsonin sietämiselle. On ehkä parempi pitää päällä vain silloin kun ihmisiä ei ole vaikutus alueella.
perho-ukko:
Minun mielestäni tuo on ionisaattori,ei otsonointi !
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: Aippe - 25.12.2013 kello on 19:40 ---Ei auennut nuo bilteman tarkemmat tiedot, mutta tuskin tuosta laitteesta varaa ihmiselle on. Mutta toisaalta jokainen on yksilö mm. otsonin sietämiselle. On ehkä parempi pitää päällä vain silloin kun ihmisiä ei ole vaikutus alueella.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on käytössä parintuhannen euron otsonigeneraattori. Se tuottaa ehkä tuhatkertaisen annoksen otsonia tuohon verraten painehapella työskenneltäessä.
Otsoni on kuin turbohappea ja se tuhoaa tehokkaasti bakteereja ja muuta eliöstöä, mitä on vaikea myrkyttää. Ihmiselle se on haitallista hengitettynä, koska sen moninkertainen happipitoisuus tuhoaa keuhkojen solukkoa.
Otsoni "haihtuu" nopeasti tuuletettuna ja jälkeen jää vain puhtaan auringossa kuivatun pyykin tuoksu, jossa on kyse samasta ilmiöstä happea ja Uv säteilyä.
Otsonista ei siis jää mitään jäämiä, mutta ei ole myöskään syytä käyttää sitä tiloissa, joissa samaan aikaan oleskellaan.
Ja kuten aiemmin joku totesi, otsoni ei korjaa homevauriota, se vain poistaa hajut hetkeksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta