rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 587393 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #600 : 19.03.2011 kello on 21:03 »
Sipulle sen verran, kannattaa olla :-X :-X

ihaa ... kauhia just otin kaffet kera kocnakin... jokos se hyppäs nuppii ku heti tippusin kärryilt ... niin mis mun kannats :o ??? olla ny ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #601 : 19.03.2011 kello on 21:05 »
Enpä minä ole suuttunut mistään, mutta innostuin jutteleen aiheesta. Kun on kerrankin sanottavaa. Noista pannuhommista mulla on harvoin.

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #602 : 19.03.2011 kello on 21:35 »
    Hohhoi
    Tulipa sitten osallistuttua moottorikelkka safarille.Takana 150 km järvenselkää ja metsää.Voin kertoa että on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.Kelkkana Yampun 1000 kuutioinen 120 heppanen niin jo vain maisema vaihtuu.Kelkassa on enemmän mitä äijä uskaltaa käskeä.Metsäreitti opettelutti mutta niin vain alkoi sekin alkukankeuden jälkeen sujumaan ja tykittelin siinä missä kokeneet konkarit.Hiki tuli ja sekin viileni sopivasti järven selällä paikoin 150 km/h vauhdissa ;D
    Voin suositella kaikille.
    Jushilta siis tälle harrastukselle 5 tähteä :)
       muistatko paljonko on nopeus rajoitus pellolla tai reitillä tai jäällä..turvallista matkaa Polaris touring vanha 2 tahti toivottaa ::)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #603 : 19.03.2011 kello on 21:37 »
    Ei ne rikokset tuomioilla vähene. Rikollinen kun ei juuri uhraa ajatusta siihen kiinnijäämisen mahdollisuuteen. Nuoresta ilkivallantekijästä puhumattakaan.

    Mitä tulee rattijuopumuksiin, niin niihin siinä missä muihinkin rikoksiin auttaa parhaiten se, että estetään syrjäytymistä. Ei pelkästään työelämästä vaan elämästä laajemmaltikin. Siihen en osaa sanoa mitään, kun ei ole sen alan koulutusta, miten homma hoidetaan.

    Jännä juttu muuten tuon alkometrin kanssa. En ole koskaan tarvinut eikä ole tarvetta hankkiakaan. Enkä minä oikein absolutistikaan silti ole.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #604 : 19.03.2011 kello on 22:00 »
    eipä sitä alkometrii ketään tarvikkaan , kun osaa hiukkasenkin laskea montako paukkua ottaa tänään ja montako tuntia on ottamati ... eli jos nyt juot viisi napsii niin et aja ... ainakaan.. kuin seuraavan kerran huomenna päivällä ja mielummin sittenkin iltapäivällä varmuuden vuoksi  , kun hyppää alkon alasena ratiin niin ei aina tee väärin itselleen kolhuja jopa surmia  .. siinä saattaa tehdä niin  paljon turmia muillekkin ... niillekkin , jotka ovat täysin viattomia siihen , kun ajaa kännissä ... eli viattomat taas joutuu kärsimään ... siks en anna armoa rattijuopoille ... saa nyt suuttua minulle ken haluaa ... mut olen tästä asiasta niin kriitinen ja tulen olemaan ... >:( >:( >:( >:( >:( JOT... JOS OTAT ET AJA ...et ... EDES SEURAAVANAKAAN PÄIVÄNÄ ...ennen kuin olet SELVÄ ... joo olen paasaja .. mut tämä on minulle ehdoton juttu ja toivon , et myöskin se ois  kaikille muillekkin, jotka rattiin tarttuu .. !!!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #605 : 19.03.2011 kello on 22:05 »
    Mitä tulee rattijuopumuksiin, niin niihin siinä missä muihinkin rikoksiin auttaa parhaiten se, että estetään syrjäytymistä. Ei pelkästään työelämästä vaan elämästä laajemmaltikin. Siihen en osaa sanoa mitään, kun ei ole sen alan koulutusta, miten homma hoidetaan.

    Tuota minäkin hain, mutta miten se tehdään?

    Tuttu oli amiksessa opettajana, oli hurjat jutut. Liian monia ei mikään kiinnosta, vaikka maailma on auki ammattimiehille nykyään. Ollaan pakolla ensin vähän aikaa ja jäädään pois, tyhjän päälle pudoten. Siitä monella alkaa syrjäytyminen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #606 : 20.03.2011 kello on 09:20 »
    Kiva laite mutta kun se jää tuonne paineensäätimeen/pullon liittimeen helisemään niin kuinkahan se kuluttaa jompaakumpaa....

    Kaipa toi alumiininen ensin kuluu, siksi ostinkin niitä kaksi ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #607 : 20.03.2011 kello on 09:39 »
    Tuota minäkin hain, mutta miten se tehdään?

    Tuttu oli amiksessa opettajana, oli hurjat jutut. Liian monia ei mikään kiinnosta, vaikka maailma on auki ammattimiehille nykyään. Ollaan pakolla ensin vähän aikaa ja jäädään pois, tyhjän päälle pudoten. Siitä monella alkaa syrjäytyminen.

    Olempa minäkin siellä opettajan työtä kokeillut. Ankeata on joidenkin nuorten arki ja vielä ankeampaa useimpien nuorten tulevaisuudennäkymä t.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #608 : 20.03.2011 kello on 09:54 »
    Olempa minäkin siellä opettajan työtä kokeillut. Ankeata on joidenkin nuorten arki ja vielä ankeampaa useimpien nuorten tulevaisuudennäkymä t.

    niin sääliksi käy nuorisoa , eikä ole ihme , jos rikollisuus lisääntyy ... ja aletaan käyttämään kaiken moissii mömmöjä .. jotka taas vie kierteeseen ja alkaa se rötöstely , jotta saa niit mömmöi .. itse , kun kävin amista piti olla samaan aikaan kippolla myymässä , et sai tanssilippuun rahat ja samoin oli heti työtä etsittävä , kun koulusta pääsin .. mut näinäpäivinä ... ei ole tarjolla työtä ... saako muuten 12v mennä edes mansikka/ hernemaalle niinkuin silloin enenvanhaan , kun noitakin tuli poimittua oikein urakalla ...tääl meil päin näkyy vain mansikka ja hernemaalla niit lierihattussii , jotka tulee filippiineilt , eipäs näy nuorisoa poimimassa mansikoit .. mistähän sekin johtuu ...mut tämä vain täälläpäin .. saattaa ol mualla toisin  .....

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #609 : 20.03.2011 kello on 10:10 »
    Mun mielestä tämä nykynuorison ja heidän vanhempien käytös johtuu melko pitkälti ns. vapaasta kasvatuksesta. Kun kieltoja, rajoituksia ei voi enää asettaa, paitsi korkeintaan suullisia, niin siitä se lähtee menemään väärille raiteille.
    Nuoret tietävät, että ainoa mitä vanhemmat voivat tehdä on sanominen ja kieltäminen. Mutta se kun ei tehoa eikä riitä.
    Myös koulujen kasvattavat mahdollisuudet on riisuttu pois lähes täysin. Myöskään monet nykyiset opettajat eivät välitä nuorten käytöksestä koulussa. Ei puututa rikkeisiin. Toki myös osittain johtuu nykyisestä lainsäädännöstä.

    Itse olen sota-ajan jälkeen kasvanut ja kouluni käynyt silloisen kurin ja kunnioituksen vallitessa. Eikä tosiaan siitä ole mitään traumoja mieleeni jäänyt.
    Päin vastoin olen kiitollinen saamastani kasvatuksesta. Silloin opetettiin mikä on oikein ja mikä väärin. Ja väärästä valinnasta saatiin ojennus. Myös vanhempien henkilöiden kunnioitus kuului kasvatukseen.

    Ymmärrän, että nuoret niin aikoinaan kuin nykyisinkin koettelevat rajojaan, mutta nykyisin vaan ne rajat ovat kuin veteen piirretty viiva. Pelkkä puhe kun ei vaan auta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #610 : 20.03.2011 kello on 10:26 »
    Ennen koulussa jos opettaja joutui ojentamaan, siitä jos kertoi kotona, niin sitten tuli toinen ojennus.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #611 : 20.03.2011 kello on 10:48 »
    Ennen koulussa jos opettaja joutui ojentamaan, siitä jos kertoi kotona, niin sitten tuli toinen ojennus.  :D
    Nykyisin se toinen ojennus tulee opettajalle.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.06.2016 kello on 21:49
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #612 : 20.03.2011 kello on 11:13 »
    ^ niin tekkee

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #613 : 20.03.2011 kello on 12:00 »
     Huh.huh!! tehtiin kolme tuntia töitä!! Asunto-auto tipahti polanteesta,jäi nojaamaan talon seinää vasten !!! Traktori mies oli töissä,mutta kun autoa ei voinut vetää,olis lähtenyt oven saranat,vedettiin ketjutaljalla sivuttain,kaivettiin toisen puolen pyörät kuoppaan,saatiin irti seinästä,ei onneksi tullut vaurioita!! Kun tuo meidän takapiha on ahdas,isot kuuset ja talon päätyseinä,siitä välistä pitää ajaa !! Ja se onneton tipahti siitä polanteesta !! Huh..huh !! ;D ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #614 : 20.03.2011 kello on 12:05 »
    Onni sitten onnettomuudessa, ettei tullut vaurioita autoon eikä seinään. Töitä se varmaan teetti, sellaista ylimääräistä. 8)