Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitäs kuuluu?

<< < (1176/1276) > >>

Teukka-74:
Epäilen että ne jotka vaahtoavat näistä äärimielessä , on omassa elämässään selvittämättömiä asioita jotka
tekevät ajatuksista ahtaan, suuntaan tai toiseen.Välttämättä niitä ei edes itse havaitse.
Myöskin tekopyhä morkkaaminen ja muutoin vain toisen kiusaaminen , kuuluu tähän ryhmään joiden pitäisi
selvitellä itselleen "miksi teen näin?".

Joo, flunssaa sairastetaan edelleen.Eli heikkoa kuuluu  Thumbd

Alan:
Onhan tuota valtionkirkoissa edelleen pappeja, joiden sallitaan olla tekemättä yhteistyötä naispappien kanssa. Minun mielestä uusi uskonpuhdistus olisi tarpeen, ev.lut. kirkosta ulos ne ryhmät, joille ei tasa-arvo sovi.

Minun mielestä myönteistä ollut tuossa viime aikojen homorummutuksessa se, että moni on uskaltautunut kertomaan elämäntarinansa. Niistä pystyy kumisaapasheterokin huomaamaan, että ei niissä homoissa pääsääntöisesti mitään kummallista ole.

Jos nyt ei satu törmäämään loppuillasta johonkin nahkahomobaariin. On heissäkin nimittäin niitä äärimmäisyysihmisiä, jotka ei heteroita suvaitse. :laugh:

Teukka-74:
En kuulu kirkkoon joten siksi en hirveästi kirkon asioihin ota kantaa. Sen verran voin todeta että olen hämmentynyt kirkon jyrkistä kannoista ja suvaitsemattomuudes ta. Se ei kyllä lisää yhtään kirkkomyönteisyyttä . Thumbd
Minullakin on lähipiirissä henkilö joka on vaihtanut sukupuolta. Ihmisenä mukava ja pirun fiksu.
Isoa henkistä taakkaa kantaa, joten ei ole mielekästä hänen taakkaansa lisätä. Huomaan itsessäni suvaitsemattomia piirteitä kun olen huonovointinen, avioelämä reistailee jne jne. Hyvä kun nämä tunnistan ja pyrin tuolloin hillitsemään sanan säilääni  :)

Joo, ehkä jätän tämän tähän, koska kuume tuntuu nousevan eli vointi heikkenee  ;)

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 -  4.03.2017     kello on 10:40 ---En kuulu kirkkoon joten siksi en hirveästi kirkon asioihin ota kantaa. Sen verran voin todeta että olen hämmentynyt kirkon jyrkistä kannoista ja suvaitsemattomuudes ta. Se ei kyllä lisää yhtään kirkkomyönteisyyttä . Thumbd

--- Lainaus päättyy ---

Sehän kirkossa surullista on, että kun siellä joku puhuu, niin pidetään sitä kirkon kantana. On kuulija sitten suvaitsevainen tai suvaitsematon. Tämä viittaamatta mitenkään omiin syihisi olla kirkkoon kuulumatta, yksityisasia.

Jos valtionkirkko olisi kuten eräs kotiseudullasi vahva herätysliike olisin eronnut siitä jo aikoja sitten. Nyt tuntuu siltä, että jos eroaisin, jättäisin omalta osaltani kirkon yhä enemmän niiden suvaitsemattomien käsiin. Juuri tuosta syystä kaikkien kirkkoon kuuluvien pitäisi äänestää kirkollisvaaleissa, sillä ääriliikkeiden lampaat kyllä komennetaan uurnille. Se nähdään nyt kirkon virallisessa kannassa.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  4.03.2017     kello on 10:55 ---Sehän kirkossa surullista on, että kun siellä joku puhuu, niin pidetään sitä kirkon kantana. On kuulija sitten suvaitsevainen tai suvaitsematon. Tämä viittaamatta mitenkään omiin syihisi olla kirkkoon kuulumatta, yksityisasia.

Nyt tuntuu siltä, että jos eroaisin, jättäisin omalta osaltani kirkon yhä enemmän niiden suvaitsemattomien käsiin. Juuri tuosta syystä kaikkien kirkkoon kuuluvien pitäisi äänestää kirkollisvaaleissa, sillä ääriliikkeiden lampaat kyllä komennetaan uurnille. Se nähdään nyt kirkon virallisessa kannassa.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo on hyvä näkökulma kirkkoon kuulumisen puolesta  Thumb Toista kymmentä vuotta sitten erosin.Kyllä voin myöntää että liittyminen käynyt aiemmin mielessä mutta näinä aikoina ei.
Tämä meidän seudun pääuskonto on kyllä varovastikkin kirjoitettuna hyvin ahdistava yhteisö sääntöineen. Vaikea olla myös heitä kohtaan suvaitsevainen mutta pyrittävä siihen tietysti on. Vaikeus on molemminpuolinen...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View