Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitäs kuuluu?
migel:
Nuorena miehenä asuessani Turun Nummen kaupunginosassa,niin meillä oli pieni kotileipomo kivijalassa josta sai jo aamu viideltä tuoretta leipää eikä silloin itketty aukioloajoista vaan se oli hienoa että aamulla sai hakea lämpimät sämpylät leipomosta.
Meillä Kemiössä on hyvälaatuinen leipomo mutta sen aukiolot on persiistä kun aukeaa vasta yhdeksältä mutta silloin kannattaa sinne kammeta kun lämmin Kemiön hålkaka on Suomen paras,siis reikäleipä. :D t migel
aaoulusta:
Ite käyn Rajakylän fatzer leipomosta hakemassa leivät sun muut vilijaset..
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 17.04.2016 kello on 22:50 ---Entäs ne sunnutai aamulenkin croissantit ja patonki jotka haet alakerrasta?
--- Lainaus päättyy ---
Suomalainen syö terveellistä ja kuitupitoista ruisleipää. Pullamössöille käy vehnäleipä, jota itsekkin mussutan muutaman viipaleen ulkomailla vököstellessä. No, lämmintä nisua haen joskus alakerrasta, mutta en aikasin aamulla enkä myöhään illalla.
Kaija:
Vuorotyöläisenä on kiva, kun voi yövuoron jälkeen mennä kauppaan klo 7. Joskus olen käynyt iltavuoron jälkeen lähempänä klo 23, kun ollaan saatu joku ahaa-elämys kuten broilerin koipinuijat.
Mutta kyllä me pärjättäisiin lyhyemmilläkin aukioloilla. Ei tunnu kivalta, että viikonloppuisin, kun lapsilla vapaata koulusta jne äiskä joutuu olemaan iltamyöhään töissä.
Itse tein viikonloppuisin töitä jo äidin kukkakaupassa ja sitten meijerialalla kesään 1998. Osaan edelleen arvostaa vapaita viikonloppuja, juhannuksia, jouluja jne Thumb
Suomessa tulee perjantaisin tehtyä "isot ostokset" niin, ettei tarvii vielä maanantainakaan mennä kauppaan. Täällä Espanjassa kaikki päivät on vapaapäiviä, ja näin puolen vuoden jälkeen alkaa jo päästä irti noista "viikonloppuostoksis ta".
Mitä me syötiin, kun kaupat oli auki arkisin 9-17 ja la 9-13? Isä ja äiti oli töissäkin ne ajat. Mä olin siitä huolimatta pyöreäposkinen tyttö :laugh:
migel:
Nuorena miehenä kun vietin pari kesää Pariisissa niin oli mukava hakea aamutuimaan tuoreet patongit leipomosta ja juustot lähikaupasta ja parilla frangilla kylmä Heineken kadulla olleesta juoma-automaatista...those were the days,,,,t migel
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta