Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitäs kuuluu?
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Fenix - 17.12.2012 kello on 12:50 ---Höpöttelijästä en tiedä, joten ei tartte niitä kuuluisia herneitä kiskoa, mutta monasti vaan tuppaa olemaan, että kun omat lapsoset on lentäneet jo pesästä, niin saattaapi joillain se arki siltä lapsiperheen ajalta unohtua. Siinä sitten nousee "allergia" normaalien touhukkaiden lasten tuottamaan meteliin ja muuhun tohinaan.
--- Lainaus päättyy ---
Omat lapsen lapset oli mukana. Ei osallistuneet esiintymislavalla taikurin ja muiden esiintyjien häritsemiseen. Jos olisi osallistunut, olisi käyty nurkan takana hieman "keskustelemassa" käytöksen kultaisista säännöistä vielä loppu vuotena 2012. ;)
Oltiin kerran tuttavien kanssa pizalla. Mukan pari pikku muksua, joista toinen alkoi häiriköimään. Toistuvista kielloista huolimatta häriköiminen jatkui. Äiti koppasi pojan kädestä ulos nurkan taakse. Kun palasivat, käytöstavat oli palautettu pojan mieleen, ja ruokailu sai jatkua. :D
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 17.12.2012 kello on 13:05 ---Mie en kanssa tällaisena "isoisäikäisenä" isänä tajua lainkaan vapaata kasvatusta. Käytöstavat pitää olla, ruokapöydässä, kylässä ja esim. saunassa ollaan kunnolla; kun on leikin aika niin sitten sopii olla toimelias ja äänekäskin.
Päiväkodit on muuten mainioita paikkoja nykyään, mutta kaksi ikävää asiaa niistä meinaa tarttua; flunssa puolenkymmentä kertaa vuoteen ja liian vapaasti kasvatettujen kanssalasten käytöstavat. Jälkimmäiset jää kyllä "yrityksiksi".
Höpö se on aktiivinen isoisä, varmaan tottunut lasten toimeliaisuuteen. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Samat on mietteet täälläkin.
migel:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 17.12.2012 kello on 13:05 ---Mie en kanssa tällaisena "isoisäikäisenä" isänä tajua lainkaan vapaata kasvatusta. Käytöstavat pitää olla, ruokapöydässä, kylässä ja esim. saunassa ollaan kunnolla; kun on leikin aika niin sitten sopii olla toimelias ja äänekäskin.
Päiväkodit on muuten mainioita paikkoja nykyään, mutta kaksi ikävää asiaa niistä meinaa tarttua; flunssa puolenkymmentä kertaa vuoteen ja liian vapaasti kasvatettujen kanssalasten käytöstavat. Jälkimmäiset jää kyllä "yrityksiksi".
Höpö se on aktiivinen isoisä, varmaan tottunut lasten toimeliaisuuteen. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Joo vähän tuon vapaankasvatuksen vuoksi myös ite lopettelin opettajan hommat kun kakaroille ei saa enään pitää kuria. Ne alkaa hyppii silmille ja heillä on oikeuksia ja määkivät joka asiasta muttei heidän mielestään mitään velvollisuuksia-tosin poikkeuksiakin on!!!
Turussa keikkaa heittäessäni on aivan häkellyttävän ihanaa kun ala-asteella lapset ovat tosissaan koulussa ja askartelevat nimilappujaan ja kunnioittavat toisiaan ja käyttäytyvät kauniisti ruokajonossa ja ihan joka puolella!!! Hienoa!
Mutta sitten olen ollut kouluissa,ylä-asteella,joissa lapset "kävelevät" hieman yli opettajista ja työilmapiiri on muodostunut ahdistavaksi...laiv alla kun saa olla vaan yksi kippari...........
joo o:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 17.12.2012 kello on 16:31 ---Samat on mietteet täälläkin.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb Thumb Thumb Thumb Thumb Thumb
Kyllä 50 luvulla oltiin aika ankaria, en välttämättä selkäsaunaa kannata. Mutta puhe kyllä tehoaa kun äänenpaino on sopiva ja ei aleta "lipsuun."
jopekka:
Kyllä pitäisi lapsia saada vähän komentaa koulussakin.
Joku kuri pitänee olla. Nykyajan lapsilla on liian lepsu kasvatus. :o
Joopa Joo...... :D ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta