Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitäs kuuluu?

<< < (52/1276) > >>

JEE:
Juu,sattui joskus 50 luvun lopulla  kevät-tulvien aikaan.
Olin silloin jotain 9-10 ikäinen ja  veljeni  paria vuotta vanhempi.
Niinku jokainen kloppi tietää joka on lapsuudessaan asunu sellaisessa kyläpaikassa jossa  joki
halkoo maisemaa ,niin sehän oli suuri mielenkiinnon kohde poikaviikareille.
Kevättä ja jäitten lähtöö odotettiin jo paljon ennen kun vesi alkoi joessa nouseen ja joka ilta koulun jälkeen oltiin  tutkimassa joko jäät lähtee liikkeelle..
Sitten  kun tuli se hetki ,että jäät alkoi liikkumaan joessa ,niin varsinki hiukan vanhemmilla viikareilla oli kova halu päästä jäälautalla seilaamaan joen alajuoksulle. Itse olin vielä senverran  arka etten uskaltaunut moiseen leikkuiin ,mutta vanhempi veli oli innokkaana hyppäämään lautalle kun se irtosi rannasta.
Kerran kävi sitten niin ,että isokokoinen lautta oli tulossa yläjuoksulta  ja veljeni oletti pääsevänsä hyppäämään sille .
hän oli toisella puolen jokea ja lautan ja rannan välissä  oli jotain kolme tai neljä  metriä vettä  ja vaikka huusin veljelleni  niin lujaa kuin  jaksoin ,että ,ÄLÄ HYPPÄÄ,niin  naapurikylän poika vieressäni huusi vielä kovempaa ja yllytti hyppäämään lautalle.
Tiesin kyllä ,vaikka pienempi olinkin ,että siinä voi käydä huonosti.
Veljeni ei ollut kuulevinaan  varoitushuutoani vaan otti jo  rannalla vauhtia  ja  hyppäsi sen  3-4 metriä yli avoveden  ja pääsikin  lautalle ,mutta ei voinutkaan  pidättää vauhtia  vaan liukui lautan toista reunaa kohti  ja molskahti hyiseen veteen.
Siinä näin kun naapurikylän  poika nauroi aivan kykkyrällänsä ja housujen etumusta kastui.
Veljelleni kylmä kylpy oli opiksi ,eikä senjälkeen enää oltu kovinklaan innokkaita menemään lautoille.
Onneksi hän oli silloin jo uimataitoinen. ;)

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 28.01.2011     kello on 20:51 --- ;D ;D ;D ;D ;D Dorotea hoi. ;)

--- Lainaus päättyy ---

No enpä hoksannutkaan tätä yhteyttä. Volvomies nyt kuitenkin oli Jaska, eli ei olla samassa työpaikassa oltu Dorotean kanssa. Aika oli 90-luvun loppupuoli. :D

Eli tarina on erittäin tosi. 8)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.01.2011     kello on 21:06 ---No enpä hoksannutkaan tätä yhteyttä. Volvomies nyt kuitenkin oli Jaska, eli ei olla samassa työpaikassa oltu Dorotean kanssa. Aika oli 90-luvun loppupuoli. :D

--- Lainaus päättyy ---

Tämä olikin tarkoitettu linkiksi Dorotealle. ;) Etenkin tuo raktori.

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.01.2011     kello on 21:06 ---No enpä hoksannutkaan tätä yhteyttä. Volvomies nyt kuitenkin oli Jaska, eli ei olla samassa työpaikassa oltu Dorotean kanssa. Aika oli 90-luvun loppupuoli. :D

--- Lainaus päättyy ---

Nyt olen pudonnut rattailta, ei varmaankaan samassa työpaikassa olla oltu, enkä muutenkaan osaa yhdistää ko. asiaa. ???

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 28.01.2011     kello on 20:51 --- ;D ;D ;D ;D ;D Dorotea hoi. ;)

--- Lainaus päättyy ---

???????

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View