rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Massoista ja Liimoista + Käytöstä  (Luettu 133471 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #90 : 23.04.2017 kello on 11:00 »
Muusta ketjusta lainasin tämän, kun kysymys ei koske sitä aihetta.

Mitähän muovilaatua tuo allas olis. ::) Pattex 100%liima kyllä on tullut huomattua kestäväksi esim. polykarbonaatilla (asuntoauton ikkunan liimauksessa) ja ohjeen mukaan soveltuu ainakin PVC (kova) , lasikuitu ja tuo Pcarbonaatti, polystyreeni ja Isopor. On läpinäkyvää ja täyttävääkin. Ei sovellu PE,PP eikä Tefloniin.

http://www.pattex.fi/tee-se-itse/tuotteet/100-liima.html

Olen kyllästynyt siihen, että naulakot ei tahdo pysyä kylppärin seinässä. Neljä pyyhettä ja uikkareita sun muita, talvella lasten talvitakkejakin, kun pitää sopia kuivumaan niin tarvetta on useammalle ja painoakin per naulakko kertyy. Kuumaliimalla ja vahvalla kaksipuoliteipillä olen yrittänyt, vaan ei pysy. Ruuvata ei viitsisi, puuseinään olen laittanut pienellä ruuvilla ja Sika 11 FC:llä, mutta tuohon ei.

Pysyisikö tuolla Pattexilla? Sitä nyt kovasti suunnilleen joka toinen rautakauppa markkinoi. Juuri tuo luja alkutartunta olisi mainio juttu. Mitähän muovia tuo Hymerin kylppärin seinä mahtaa olla, ei kai juuri jotain noista, joihin aine ei sovi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #91 : 24.04.2017 kello on 17:09 »
No more nailsilla liimasin kynnyslistan lattiaan. Taisi se päivän siinä pysyä. Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #92 : 24.04.2017 kello on 19:25 »
Taitaa olla sitten pieni ruuvi ja sikaliima ainoa mahdollisuus. Muita ideoita? Naulakko siis metallia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #93 : 24.04.2017 kello on 19:34 »
Taitaa olla sitten pieni ruuvi ja sikaliima ainoa mahdollisuus. Muita ideoita? Naulakko siis metallia.

Pysyis se varmaan pelkällä Sikallakin, karhennat vähän sitä seinää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #94 : 24.04.2017 kello on 20:13 »
Muusta ketjusta lainasin tämän, kun kysymys ei koske sitä aihetta.

Olen kyllästynyt siihen, että naulakot ei tahdo pysyä kylppärin seinässä. Neljä pyyhettä ja uikkareita sun muita, talvella lasten talvitakkejakin, kun pitää sopia kuivumaan niin tarvetta on useammalle ja painoakin per naulakko kertyy. Kuumaliimalla ja vahvalla kaksipuoliteipillä olen yrittänyt, vaan ei pysy. Ruuvata ei viitsisi, puuseinään olen laittanut pienellä ruuvilla ja Sika 11 FC:llä, mutta tuohon ei.

Pysyisikö tuolla Pattexilla? Sitä nyt kovasti suunnilleen joka toinen rautakauppa markkinoi. Juuri tuo luja alkutartunta olisi mainio juttu. Mitähän muovia tuo Hymerin kylppärin seinä mahtaa olla, ei kai juuri jotain noista, joihin aine ei sovi.

Minä laitoin pienellä ruuvilla noita kiinni. Alle taisi jäädä kaksipuolinen teippi. Aamutakki on pysynyt sen jälkeen oikein hyvin, kevyemmistä pyyhkeistä puhumattakaan.

  • Vieras
  • Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #95 : 24.04.2017 kello on 21:08 »
    No more nailsilla liimasin kynnyslistan lattiaan. Taisi se päivän siinä pysyä. Thumbd
    Koitin kans jotain liimata tuolla mut ei pysyny päivääkään. Onneksi oli runkopuun kohta muistissa niin siirsin vähän naulakkoa niin nyt pysyy kun on runkopuussa kiinni. Kylläpä se mahtaa olla niin että sikamassa ja kaveriksi pieni ruuvi on varmin. Ja jos fiksusti tekee niin mahdollinen ostaja tulevaisuudessa luulee että naulakko on ollut siinä tehtaalta lähtiessä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #96 : 24.04.2017 kello on 21:46 »
    https://www.bauhaus.fi/asennusliima-sika-sikabond-500-300-ml.html?nosto=nosto-productpage-1
    https://www.bauhaus.fi/voimaliima-sika-bond-t2-300-ml.html?nosto=nosto-productpage-1#full-description

    Mitenkähän tämmöset. En muista mitä asennusliimaa tarjos kun kysyin että wc-pytyn lattiaan kiinni laittamiseen kysyin. Sano että lähtee laattoineen, niin en sitten sitä ostanu kun varauduin jo seuraavaan pytyn vaihto operaatioon 10v päähän  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #97 : 24.04.2017 kello on 22:59 »
    WC-pytty pysyy ihan silikonilla.
    Tarvittaessa voi sahata irti ohuella langalla.
    Vähän kun karhentaa, leikkaa nopeammin.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #98 : 24.04.2017 kello on 23:12 »
    Karhennus ja sikaliima niin pitäisi pysyä.

    Lähetetty minun HUAWEI VNS-L31 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
    • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #99 : 25.04.2017 kello on 11:38 »
    Kaakeli kiinnittäminen on kaikista paras ammatikäytöön tarkoitettu autopeili lasiliima, miinuksena vaan et ottaa niin lujaa että vie pinna kaakelista jos yrittää irrottaa väkisin.Osattava laitaa myös kerralla kohdalle korjaus mahdollisuutta ei ole. ^-^

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #100 : 18.02.2018 kello on 10:13 »
    Laitoin aurinkopaneelit auton katolle siten, että liimasin n. 2-metrisiä aluprofiileja soudalin fix all- liimalla kattoon kiinni, tietysti putsasin liimauskohdan ensin. Profiilia ei ruuvattu kattoon, pysyy pelkällä liimalla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #101 : 26.05.2018 kello on 11:11 »
    Tietääkö kukaan liimojen elintarvikekelpoisu udesta ja kuumankestosta?

    Ongelma on pulputuspannu El Rodin muovinen kansi eli ikkuna, joka halkeilee huolimattomassa käytössä. Varaosia ei nyt saa. Mahtaakohan epoksiliima olla riittävän turvallinen ratkaisu. Ei se ainakaan pehmentynyt tuossa, eikä tuoksu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #102 : 26.05.2018 kello on 11:18 »
    Epoksi ei jousta oikeastaan yhtään ja kovaan muoviin se ei osaa tarttua. Onko kansi abs muovia ? Sellaista liimaa voi tehdä itsekkin..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:42
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #103 : 26.05.2018 kello on 16:17 »
    Naapurin remonttimies  kehui wurthin Power tack liimaa. Kova alkutartunta ja pitää hyvin. Sanoi vaan että esimerkiksi kaakeliseinään kun laittaa naulakon , ei saa painaa niin kiinni että liima pursuaa välistä kokonaan pois , vaan liimaa pitäisi jäädä noin puoli millimetriä seinän ja naulakon väliin. Tämä myös helpottaa kartoittamista tarvittaessa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:03
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #104 : 26.05.2018 kello on 16:27 »
    Tietääkö kukaan liimojen elintarvikekelpoisu udesta ja kuumankestosta?

    Ongelma on pulputuspannu El Rodin muovinen kansi eli ikkuna, joka halkeilee huolimattomassa käytössä. Varaosia ei nyt saa. Mahtaakohan epoksiliima olla riittävän turvallinen ratkaisu. Ei se ainakaan pehmentynyt tuossa, eikä tuoksu.
    Minä liimasinpannun lasi kuvun Bilteman keltaisella syanklydaati liimalla ja mitään ongelmia ei ollut kannenkanssa sen jälkeen ei makua ei hajua.sen kanssa joka on niissä pikku tuubeissa.