Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Otsalamppu itselleni

<< < (5/27) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 14.12.2013     kello on 08:21 ---Eilen tuli maantiellä fillari vastaan, jossa oli kyllä todella häikäisevä valo. Luulin ensin sitä yksisilmäiseksi autoksi. Niissä ei kait ole sitä lähivaloa ollenkaan, niinkuin mun vanhassa Soliferin lyhdyssä oli nuoruudessani.  ;)
..

--- Lainaus päättyy ---
Tämän saman "ilmiön" olen huomannut tänä syksynä - tehokkaita fillarin led-lemppuja näkyy löytyvän, jotka oikeasti häikäisevät vastaantulevaa autoilijaakin, joka istuu matalemmalla.. Milloinkohan lainsäädäntöä tarkistetaan  ;D

suihkis:
Minä ostin itselleni tälläisen

http://www.ebay.com/itm/5200-Lumen-4X-CREE-XML-T6-LED-Riding-Bicycle-Bike-Headlight-Headlamp-6400mAh-Kit-/131023018958?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e81949bce

On aika paljon valoa ja on ihan OK vielä otsalamppunakin...
Ostin tuon odottamaan lumitööitä kun täällä pimeässä metsässä ei ole valoja ja kun on vanha lumilnko jossa ei myöskään ole valoa niin ajattelin että tuon kanssa näkee tehdä nuo lumityöt aika kätevästi  ;D
Valoa lähtee kyllä enemmän kuin auton valoista joten kyllä näkee... ???

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.12.2013     kello on 08:47 ---Tämän saman "ilmiön" olen huomannut tänä syksynä - tehokkaita fillarin led-lemppuja näkyy löytyvän, jotka oikeasti häikäisevät vastaantulevaa autoilijaakin, joka istuu matalemmalla.. Milloinkohan lainsäädäntöä tarkistetaan  ;D

--- Lainaus päättyy ---
  Kilpavarusteluahan on vähän joka alalla.
  Ekäpä polliisi voisi asiaan puuttua nykyisenkin lain perusteella?
  Tietenkin siitä saattaisi seurata pitkä oikeusprosessi, sillä kahden polliisin näkemys on vaikea, ei mahdoton kumota?

MarkoA:
Jonkinlaista ohjeistusta ne kuitenkin antaa. Tyyliin kypäräpakko. Pakko pitää. Mutta jos ei pidä niin soosottelu tuomio on maksimirangaistus.
Nuo Led pyörävalot on tosiaan kirjava kenttä. Toistatuhatta lumenia tarjolla hyvin pienestä alasta ja ei kunnon suuntaus yms mahdollisuutta kun hajavaloa on paljon. Jos valo on täysillä niin se varmasti häikäisee. Ei vielä tosin meikäläistä ole häikäissyt likimainkaan yhtä paljon kuin vastaantulevan auton valot.
Mutta kaikkea voi halutessaan käyttää väärin...

Laaga:
Polkupyöräilijän tuli muistää säätää valon kirkkain kohta 3-4m päähän eturenkaasta jolloin tuo vastaantulevan häikäisy olisi mahdollisimman pieni.
Itsellä autossa ja vaunussa http://www.clasohlson.com/fi/Otsalamppu-Asaklitt/36-3548 tällaiset hankittuna jotain 2-3 vuotta sitten.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View