Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Apukaukovaloista

<< < (15/25) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti -  8.12.2013     kello on 18:09 ---Näkee ja näkee,mutta minä en säästä jarruissa,renkaissa,enkä Myöskään Valoissa ;) :D

--- Lainaus päättyy ---

Ja mitä tässä nyt netistä olen sinua oppinut tuntemaan niin ei taida olla tarvetta säästää missään muussakaan, oletko pohjanmaalta lähtöisin ?  ;)

Aakku:
Mulla kun ei ole Xenoneita, niin olen syksyisin laittanut kirkkaammat halogenit pimeimmäksi ajaksi.
Niiden kestoikä on hieman lyhyempi, mutta suunnilleen 6 kuukautta ne pelaa.
Vanhat kesäpolttimot laitan vielä takaisin keväällä nuukuuttani.
Viime talvi meni Philips X-Treme Vision +100% polttimoilla. Kaukovalojen H1 polttimot tuntuu kestävän vuosia, mutta H7 polttimot juuri sen puoli vuotta. Pakussa H4 polttimot kesti sellaiset 8 kuukautta.
Tänä syksynä otin kokeiluun Osram Nigh Breaker +90 polttimot. Katsotaan mitä kestää. Ensi viikolla vahvistetaan vielä henkilöauton lähivaloja GE Megalight Ultra +120 pottimoilla.

Pakussa valoteho nousi selkeästi, mutta henkilöautossa ei yhtä dramaattisesti. Viime talven käyttö ei ainakaan näyttäisi vaikuttaneen umpioihin. Hieman on epäluuloja mahdollisen lämpiämisen suhteen.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  8.12.2013     kello on 18:23 ---Ja mitä tässä nyt netistä olen sinua oppinut tuntemaan niin ei taida olla tarvetta säästää missään muussakaan, oletko pohjanmaalta lähtöisin ?  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Jyväskylä ;) Mutta asunut pitkin suomea :D Ja kyllä minä nuuka olen ;)

Haapaniemen Paroni:
Valoa vaan keulaan ne jotka tykkää nähdä,niin ok ja jotka ei,niin ok ;) :D

janitkon:

--- Lainaus --- Hyvät lähivalot näyttävät enintään 50 m päähän. Jos näyttävät pidemmälle keskiviivan puolelta, niin lienevät väärin säädetty.
--- Lainaus päättyy ---

Eiköhän _hyvät_ lähivalot näytä oikeasti pidemmälle, siis siellä missä pitääkin näyttää, eli ajoradan oikeassa laidassa. Toi 50m varmaan ihan ok siinä keskiviivan tuntumassa, mutta sais siitä nousta taas sinne ajoradan vasempaan laitaan ja ojaan.
2008 Skoda octaviassa oli varmasti parhaat tai ainakin yhdet parhaista lyhyistä ajovaloista, mitä on koskaan ollut. Molemmat ojat loistavasti valaistuna pitkältä matkalta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View